کد خبر: ۴۲۶۲۰۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۲۵ تير ۱۳۹۶
قاسم محسنی گفت: این سوال که آیا تیم اقتصادی جدید از هماهنگی های لازم با یکدیگر برخوردار خواهند بود و سیاست های واحدی را اتخاذ خواهند کرد از جمله مسائلی است که پاسخگویی به آن می تواند در رونق بازارهای سرمایه گذاری موثر باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز، عضو شورای عالی بورس با اشاره به اینکه احتمال تغییر کابینه دولت دوازدهم و احتمال تغییر در سیاست های اقتصادی پیش رو باعث شده است سرمایه گذاران همچنان در ابهام باشند به خبرنگار تراز گفت: دولت در آستانه تغییر وزرا قرار دارد، اینکه آیا وزرا تغییر خواهند کرد یا وزرای قبلی در راس امور دولت دوازدهم قرار داده می شوند از ابهاماتی است که تمام بازار از جمله بازار سرمایه را در سیاست های تیم اقتصادی جدید سردر گم کرده است.

قاسم محسنی افزود: این سوال که آیا تیم اقتصادی جدید از هماهنگی های لازم با یکدیگر برخوردار خواهند بود و سیاست های واحدی را اتخاذ خواهند کرد از جمله مسائلی است که پاسخگویی به آن می تواند در رونق بازارهای سرمایه گذاری موثر باشد. البته تجربه نشان داده است معمولا در سه سال اول دور دوم ریاست جمهوری در ایران وضعیت شاخص بورس روندی صعودی داشته است.


رئیس سابق کمیته برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و مدیریت ریسک سازمان بورس در خصوص سیاست های دولت به خبرنگار تراز گفت: بدیهی است دولت باید در مباحث کلان اقتصادی بیش از پیش با ظرافت و مدیریت مطلوب حرکت و تصمیم گیری کند اگر چه دولت در طول سال های اخیر در جهت کاهش تورم گام های مثبتی برداشته است اما باید به این موضوع توجه کند که سود بانکی نیز باید متناسب با تورم باشد چرا که در غیر این صورت مرگ فعالیت های اقتصادی و تولید ملی حتمی خواهد بود.

محسنی در خاتمه خاطرنشان کرد: هر چند عملکرد دولت درباره نرخ ارز مثبت ارزیابی می شود و در طول ۴ سال گذشته با نوسانات کمی همراه بوده است اما برخی از کارشناسان معتقدند نرخ ارز نیز متناسب با تورم باید افزایش یابد اما دولت همچنان به تثبیت سیاست نرخ ارز اهتمام دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها