أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۶۲۱۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۲۵ تير ۱۳۹۶
مرعشی:
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: هیچ زائری از کشور یمن به حج تمتع ۹۶ اعزام نمی‌شود و هیچ نگرانی‌ای نسبت به انتقال وبا از طریق زائران یمنی وجود ندارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اظهار داشت: یمن در حج تمتع امسال شرکت نمی‌کند و هیچ نگرانی‌ای نسبت به شیوع بیماری وبا در بین زائران وجود نخواهد داشت.

وی افزود: قبل از اعزام زائران معاینات حجاج توسط تیم پزشکی آموزش‌دیده انجام شده و آزمایشات لازم صورت می‌گیرد و برای جلوگیری از هرگونه بیماری در کاروان‌ها بیماری تمامی زائران به‌طور دقیق توسط پزشکان بررسی خواهد شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: سلامت زائران ایرانی در هنگام ورود و خروج از کشور بررسی می‌شود، همچنین برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیردار در ایام حج کلاس‌های آموزشی لازم برای زائران برگزار خواهد شد.

واکسیناسیون حجاج ایرانی قبل از اعزام به حج

وی عنوان کرد: تزریق واکسن در سازمان هلال احمر انجام شده و معاینه کامل زائران قبل از اعزام توسط پزشکان متخصص و آموزش‌دیده سازمان حج و زیارت صورت می‌گیرد.

مرعشی یادآورشد: نسبت به سال گذشته دمای هوا در عربستان افزایش یافته است و این امر میزان زیادی از زائران را دچار گرمازدگی خواهد کرد، بنابراین برنامه‌ریزی‌ها و آموزش‌های لازم برای کنترل این امر انجام شده و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بیماری‌های تنفسی شایع در ایام حج صورت گرفته است.

وی گفت: بر طبق دستورالعمل‌های ارائه شده به پزشک کاروان‌ها حمل دارو‌های ضروری مانند دارو‌های قلبی، قند، فشار خون و غیره در ایام حج آزاد و حمل دارو‌های آرامبخش، خواب‌آور، مخدر و روانگردان ممنوع است؛ بنابراین نیروی انتظامی وظیفه بازرسی وسایل زائران و فرودگاه‌های کشور را بر عهده دارد و در صورت رؤیت هر کدام از دارو‌های ممنوعه با زائر خاطی برخورد خواهد شد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Germany
۱۴:۱۲ - ۲۵ تير ۱۳۹۶
۰
۰
سازمان جهانی بهداشت هشدار داد، شیوع وبا در یمن می‌تواند به مراسم سالانه حج که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود نیز تسری یابد--------دم خروس یا قسم حضرت عباس را باور کنیم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها