امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۲۶۲۵۱
زمان انتشار: ۱۹:۵۶     ۲۵ تير ۱۳۹۶
کاراته‌کا وزن 55-کیلوگرم تیم بزرگسالان که به مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا رسیده بود، با اعتراض قزاق‌ها مدالش به نقره مبدل شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در چهارمین روز از رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا که در آستانه قزاقستان در حال پیگیری است، مجید حسن نیا کاراته کا وزن 55- کیلوگرم تیم ملی بزرگسالان ایران به مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا در قزاقستان دست یافت.

حسن نیا در فینال مقابل آندره آکتوف از قزاقستان قرار گرفت و با نتیجه 4 بر یک به برتری رسید و مدال طلای این وزن را بدست آورد.

حسن نیا در حالی که یک بر یک بود و با قانون سنشو حریف قزاق برنده بود، اما در ثانیه آخر حسن نیا با یک ضربه 3 امتیازی برنده شد و مدال طلا گرفت؛ اما در پی اعتراض قزاقستان مدال طلای حسن نیا به نقره تبدیل شد.

در پی اعتراض قزاقستان به تکنیک 3 امتیازی حسن نیا این مساله در کنسول داوری مسابقات بازبینی شد و اعلام کردند که ضربه 3 امتیازی بعد از قطع مبارزه از سوی داور وسط اجرا شد واین اعتراض قزاقها پذیرفته شد وبدین ترتیب مدال طلای حسن نیا به نقره تبدیل شد.

او ابتدا نماینده ازبکستان را 4 بر یک برد. سپس نماینده قرقیزستان را یک بر صفر از پیش رو برداشت. حسن نیا در سومین مبارزه و در نمیه نهایی مقابل کاراته کایی از عربستان قرار گرفت و با نتیجه 6 بر 3 پیروز شد و به دور فینال راه یافت.

در ادامه مسابقات امیرمهدیزاده در دیدار نهایی وزن 60- کیلوگرم برابر «سایماتوف» دیگر نماینده قزاق ها با رای داوران برنده میدان شد و به مدال طلا دست یافت. مهدیزاده رقبایی از مالزی، ژاپن و عربستان را شکست داده بود.

در فینال وزن 75-کیلوگرم بهمن عسگری به مصاف چو سون از چین تایپه رفت و با نتیجه یک بر صفر پیروز شد و به مدال طلای این وزن دست پیدا کرد.

عسگری دور اول 8 بر صفر غفران زوخیدوف ازازبکستان دارنده مدال بازیهای آسیایی اینچئون را برد.در مبارزه دوم وای لی ازهنگ کنگ را یک بر صفر شکست داد. وای لی نایب قهرمانی بازیهای آسیایی و قهرمانی دانشجویان جهان را در کارنامه اش دارد.

عسگری در سومین دیدار به مصاف شارمندران راگونتان ازمالزی رفت و پس از تساوی 3 بر 3 با قانون سنشو برنده مبارزه گردید و به فینال راه یافت.

در فینال وزن 84+کیلوگرم سجاد گنج زاده مقابل طارق حمدی عربستانی قرار گرفت وبا نتیجه 4 بر صفر شکست خورد و به مدال نقره چهاردهمین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا در قزاقستان رسید.

اوابتدا موفق شد لائو وای ازهنگ کنگ را با نتیجه 5 بر صفر از پیش رو بردارد. در ادامه
نیکلا کابوش ازاردن را 2 بر صفر برد و سپس مقابل کیت لو از ماکائو 3 بر صفر پیروز شد و به فینال راه یافت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها