أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۶۲۸۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۱     ۲۶ تير ۱۳۹۶
رئيس حزب نيروهاي لبناني در كنفرانس مطبوعاتي از ارائه پيش نويسي توسط حزب متبوعش براي بازگرداندن آوارگان سوري خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم، روزنامه النهار لبنان به نقل از سمير جعجع نوشت پرونده بازگرداندن آوارگان سوري به كشورشان يك تصميم حاكميتي لبنان است و ما در اين مورد منتظر اظهارنظر هيچ كس نمي مانيم تا به ما بگويد چه كنيم.

وي افزود: وقتي آوارگان را پذيرفيتم از كسي اجازه نگرفتيم و با نهايت صبوري به آنها رسيدگي كرديم اما امروز لبنان از حضور آنها خسته شده و زنگ بازگشت به صدا در آمده است زيرا اوضاع بين مردم لبنان و آوارگان سوري به دلايل مختلف در حال بحراني شدن است و اگر فورا به اين مساله رسيدگي نكنيم عواقب بدي خواهد داشت.

وي خاطرنشان كرد نامه اي روشن به دبيركل سازمان ملل خواهد نوشت تا بررسي راه ها و سازوكارهاي بازگرداندن آوارگان به روستاها و مناطق امن در سوريه را آغاز كند مخصوصا كه از شدت درگيري ها در اين كشور كاسته شده است.

جعجع در پاسخ سوالي درباره به خطر افتادن جان آوارگان گفت: ما خواستار به خطر افتادن آنها نيستيم. ما مي خواهيم آنها به مناطق امن چهارگانه كه در شمال، جنوب، شمال شرق و ادلب در حال شكل گيري هستند منتقل شوند تا تحت حمايت سازمان ملل - و نه حكومت دمشق - قرار بگيرند.

وي درباره گفت و گو با دولت سوريه پيرامون اين تصميم گفت: گفت و گو با حكومت سوريه و مشروعيت بخشيدن به آن از طريق ما انجام خواهد شد چون در اين صورت حكومت سوريه در روند بازگشت آوارگان بر خلاف تصور بعضي ها، مانع تراشي خواهد كرد. ضمنا تصميم گيري در سوريه بين آمريكا، تركيه، سوريه و ايران تقسيم شده است.

سمير جعجع در توضيح موضع گيري خانم سيگريد كاگ، نماينده سازمان ملل متحد در لبنان كه بازگرداندن آوارگان سوري به كشورشان را زود توصيف كرده بود گفت اگر سازمان ملل، اين كار را به عهده نگيرد ما آنها را سوار نخستين كشتي خواهيم كرد كه به سوي سوريه برود. از اين به بعد ديگر مدارا نخواهيم كرد و بيش از اين از ما توقع حس انسان دوستي نداشته باشند. ما آنها را كه تعدادشان خيلي زياد بود پذيرفتيم اما اگر گرگ نباشي توسط گرگ ها خودره مي شود.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها