أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۲۶۳۲۳
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۲۶ تير ۱۳۹۶
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به لزوم اقتصادی شدن تعرفه‌ها برای کاربران در کنار سوددهی شرکت‌ها، گفت: برنامه داریم بسته‌هایی را تعریف کنیم که برای مردم اقتصادی باشد، در غیر این صورت آنها به سمت شبکه‌های اجتماعی خارجی می‌روند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، محمود واعظی امروز در مراسم رونمایی و افتتاح پروژه‌های شرکت مخابرات ایران مرتبط با فاز سوم شبکه ملی اطلاعات با بیان این که مردم امروز نمی‌توانند IT را از سبد خانوار حذف کنند، اظهار کرد: برنامه داریم بسته‌هایی را تعریف کنیم که برای مردم اقتصادی باشد. ممکن است فکر کنیم این کار در کوتاه مدت از درآمد می‌کاهد اما اگر نگاه دراز مدت داشته باشیم، یک فرمول برد – برد است.

وی خاطر نشان کرد: باید با تعریف بسته‌های اقتصادی نوآوری داشته باشیم تا هم شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت و هم مردم از آن استفاده کنند. کشورهای جهان با مجموعه متعددی از بسته‌ها طرف هستند بنابراین ما نیز باید بسته‌های ترکیبی از صوت و دیتا داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم ارائه‌ی بسته‌های ترکیبی صوت و دیتا، ادامه داد: اپراتورها هم باید به این سمت بروند و قیمت‌ها نیز باید برای مردم اقتصادی باشد در غیر این صورت آنها به سمت شبکه‌های اجتماعی با محوریت صوت خواهند رفت.

قول سرمایه‌ گذاری 40 درصدی به مخابرات

واعظی با بیان این که اگر یک ریال در زمینه توسعه سرمایه‌ گذاری شود، چند برابر برداشت خواهد شد، گفت: ما قول سرمایه‌ گذاری 40 درصدی به مخابرات می‌دهیم.

وی با اشاره به تعرفه‌های IT، اظهار کرد: ما در وزارت ارتباطات نمی‌خواهیم به مردم فشار بیاید تا بازار بزرگ شود و از طرفی نمی‌خواهیم شرکت‌ها دچار زیان شوند. همچنین باید توجه داشت وضعیت ما در مخابرات و IT با کارخانجات متفاوت است و اگر این شرایط را توسعه ندهیم با مشکل مواجه می‌شویم، بنابراین باید کاری کنیم که به مردم فشار نیاید و شرکت‌ها هم سود ببرند و راه این موضوع افزایش انتخاب برای مردم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان این که نگاه وزارتخانه به مخابرات با بسیاری از شرکت‌های دیگر متفاوت شده، افزود: تا زمانی که تحول جدیدی در شرکت‌ مخابرات در بخش دسترسی و زیرساخت ایجاد نشود، برنامه‌های این شرکت قابل اجرا نیست. شرکت مخابرات باید یک بنگاه بزرگ باشد و بخش‌های مختلف را تحت حمایت خود قرار دهد تا هم خود رشد کرده و هم به دیگران اجازه رشد دهد.

مخابرات رقیب سایر شرکت‌ها نیست

واعظی با بیان این که شرکت مخابرات رقیب سایر شرکت‌ها نیست، ادامه داد: از زمان مدیریت جدید سیاست‌های درستی در دیدگاه شرکت اتخاذ شده است. البته در مقطعی مخابرات یک شبکه قدیمی را به ارث برده بود و سرمایه‌ گذاری‌های کمی در آن انجام می‌شد، اما باید توجه داشت برنامه‌های مخابرات با حرف حل نمی‌شود و باید در عمل آن را توسعه داد.

وی با اشاره به تغییر شرکت‌های مخابراتی به سمت IT، اظهار کرد: شرکت‌های مخابرات در تمام دنیا در حال پوست انداختن هستند. تمام شرکت‌هایی که کار خود را با تلکام شروع کردند به سرعت به IT تغییر وضعیت می‌دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما نیز باید با توجه به نیازهای مردم و تحولات تکنولوژی خود را تطبیق دهیم.

واعظی با بیان این که مخابرات می‌تواند در آینده به عنوان یک شرکت پیشتاز نقش تعیین کننده در دسترسی داشته باشد، افزود: تفکرات ما نباید همان تفکرات گذشته باشد. دوران جنگ سرد در حوزه ICT پایان یافته است و ما وارد دوره جدیدی از تکنولوژی شدیم، بنابراین باید تغییراتی را ایجاد کنیم. همان طور که شاهدیم جوانان ما شرایط امروز را فهمیدند و آن را در ایران اجرا کردند و شاهدیم شرکت‌های کسب و کاری حال تفکر جدید جوانان است.

وی با اشاره به ایجاد شغل در حوزه ICT، خاطر نشان کرد: باید فضا را برای شرکت‌های جدیدی که جوانان ایجاد می‌کنند باز کنیم. اگر قرار باشد سالانه بیش از 100 هزار شغل در حوزه ICT و کسب ‌و کارهای الکترونیکی ایجاد کنیم، حتما باید شبکه و آغوش خود را برای شرکت‌های مختلف باز کنیم.

واعظی با اشاره به اولویت دولت در راستای تولید و اشتغال، اظهار کرد: باید در سالی که به نام تولید و اشتغال نام گذاری شده از این فرصت برای حل مشکل اشتغال استفاده کنیم. حوزه ما از زمینه‌هایی است که می‌توان با سرمایه‌ گذاری کم اشتغال زیاد ایجاد کرد و ما به عنوان مسوول ایرانی نمی‌توانیم نسبت به بیکاری بی‌تفاوت باشیم. در مخابرات ایران نیز مساله‌ی اشتغال باید اولویت داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم ایجاد تغییرات در مخابرات، بیان کرد: باید بپذیریم دوره مخابرات با شبکه گذشته تمام شده است و در حال حاضر همه چیز بر بستر IT استوار است. برنامه‌هایی که توسط شرکت مخابرات تا سال 1400 هدف گذاری شده نیز براساس همین تفکر است. البته اجرای این برنامه‌ها کار دشواری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از اولویت‌های دولت، شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات، بیان کرد: ما همچنین توانستیم شبکه ملی اطلاعات را اولویت اول شرکت‌های خصوصی نیز قرار دهیم، بنابراین این شبکه اکنون می‌تواند در ایران کامل شود. البته همان طور که در کشور همه چیز در حال توسعه است و تولید محتوا ادامه دارد، شبکه هم در حال تکمیل است.

واعظی با اشاره به امکانات مانیتورینگ شرکت مخابرات ایران، گفت: اکنون شما می‌توانید وضعیت عرضه و تقاضا را رصد کنید. همچنین در حوزه‌های IP و انتقال وضعیت خوبی دارید، البته نیازمند طرح ضربتی هستید تا نیازمندی‌هایی که در حال افزایش است را پوشش دهید.

وی همچنین درباره‌ همکاری بین شرکت جدید مخابرات ایران و افرانت، ادامه داد: اقدامات خوبی توسط این شرکت‌ها صورت گرفته است البته قبول داریم که ما در ایران در حوزه دیتاسنتر عقب هستیم، اما این ساز و کار می‌تواند تحول ایجاد کند. اگر ما از اشتغال و کسب و کار الکترونیکی حرف می‌زنیم، این کار بدون دیتاسنتر میسر نمی‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها