کد خبر: ۴۲۶۳۴۳
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۲۷ تير ۱۳۹۶
چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان نفتی در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، چهارمین جلسه دادگاه 2 متهم نفتی در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه با حضور متهمان و وکلای آنها، نماینده دادستانی، وکلای شرکت نفت، نماینده بانک مرکزی و خبرنگاران به صورت علنی با قرائت آیاتی از قرآن در ساعت 09:40 آغاز شد.

در ابتدای جلسه قاضی مقیسه با تذکر ماده 352 آیین دادرسی کیفری لزوم رعایت نظم جلسه دادگاه را به حاضران در جلسه تذکر داد.

در ابتدا قاضی یک بار دیگر کیفر خواست را برای متهم ردیف دوم پروند(شمس) قرائت کرد و گفت: شما متهم به کلاهبرداری، اختلاس و پولشویی با علم ضربه زدن به نظام اقتصادی کشور و تشکیل شبکه سازمان یافته کلاهبرداری از شرکت ملی نفت به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون یورو هستید، پیرامون کیفر خواست قرائت شده به دفاع از خود بپردازید.

شمس در دفاع از خود گفت: هدف من کمک به شکستن تحریم ها بود و اگر نیت سوئی داشتم در دادگاه حاضر نمی‌شدم. چرخه فروش نفت یک عملیات انفرادی نیست بلکه یک زنجیره عوامل را می‌طلبد.

قاضی خطاب به شمس گفت: پس شما قبول دارید که یک نفر نبودید بلکه با تشکیل یک شبکه سازمان یافته کلاهبرداری اموال بیت‌المال را بردید که شما به همراه بابک زنجانی و فلاح یک شبکه را تشکیل دادید.

شمس پاسخ داد: افراد زیادی بودند در این صورت مراجع ذیصلاح، وزیر وقت و رئیس بانک مرکزی که تاییدیه‌ها را امضا کرده‌اند شرکت نفت که بانک FIIB را تایید کرد و قرارگاه خاتم و بانک مسکن هم در این زنجیره قرار دارند، بنده فقط یک کارگزار از این شبکه بودم.

قاضی مقیسه بیان داشت: پس شما قبول دارید این شرکت‌های جعلی را تشکیل دادید.

شمس پاسخ داد: تمام کارها به دستور بابک و توسط یک زنجیره انجام شده است.

قاضی مقیسه تاکید کرد: پس زنجیره‌ای بودن شبکه را قبول دارید، ما هم به دنبال این بودیم.

شمس در پاسخ به قاضی گفت: ما فقط به دنبال رفع تحریم‌ها بوده‌ایم.

قاضی مقیسه خطاب به متهم ردیف دوم پاسخ داد: پس چرا پول‌ها را پس ندادید و آنها را صرف خرید هواپیما کردید؟.

شمس در دفاع از خود گفت: وظیفه من پس دادن پول‌ها نبود، من یک کارگزار حمل بودم، اگر بانک مرکزی اعتبارات لازم را نمی‌داد کاری انجام نمی‌شد.

در حال تکمیل...


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها