يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۶۳۷۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۲۷ تير ۱۳۹۶
رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: تمام تجهیزات پزشکی متصل به سیستم‌های سایبری هستند و کنترل و به روز رسانی می‌شوند که می‌تواند برای کشور آسیب‌ها و تهدیداتی داشته باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در حاشیه نخستین همایش ملی «پدافند بیوسایبری در نظام سلامت» در جمع خبرنگاران درباره پدافند در حوزه بیوسایبری گفت: امروز اولین همایش بررسی تهدیدات را برگزار کردیم و تلاش داریم در این همایش که به صورت مشترک از دانشمندان بیولوژیست و فناوری اطلاعات و سایبری حضور دارند، تهدیدات و فرصت‌های این حوزه را بررسی کنیم تا رویکرد مناسبی برای بهره‌برداری از این فناوری داشته باشیم.

وی در خصوص تهدیدات موجود در حوزه سایبر اظهار داشت: در کنفرانس امنیتی مونیخ در ابتدای سال 96 آقای بیل گیتس تلاش بسیاری برای مطرح کردن تهدیدات مشترک حوزه سایبر و بهداشت داشت. بررسی‌های ما نشان می‌دهد برخی کشورها در این حوزه فعالیت‌هایی را انجام داده‌اند که می‌تواند برای مردم تهدیداتی در پی داشته باشد.

سردار جلالی ادامه داد: تمام تجهیزات پزشکی که در حوزه‌های مختلف از آن استفاده می‌شود متصل به سیستم‌های سایبری هستند و کنترل و به روز رسانی می‌شوند که می‌تواند برای کشور آسیب‌ها و تهدیداتی داشته باشد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه برای بررسی پدیده هارپ، هفت رشته علمی را دعوت کرده‌ایم، گفت: جمع بندی این نشست این بود که این بحث تا کنون در حد نظریه است و امکان پذیری آن هنوز قطعی نیست.

وی سپس در پاسخ به سئوال خبرنگار دفاع پرس درخصوص تهدیدات استفاده از تلفن‌های هوشمند برای مسئولان طراز اول کشور بیان داشت: گوشی‌های همراه کاربردها و فرصت‌های بسیاری دارند البته در کنار این قابلیت‌ها، تهدیداتی نیز دارند که باید به آن توجه کرد. تهدیدات در این باره در دو حوزه است، یکی تهدیدات فردی که حدود چهارده عامل شناسایی فردی از جمله اثر انگشت، قرنیه چشم، اطلاعات عکس‌ها، پیام‌ها و حضور در شبکه‌های اجتماعی و تهدیدات در این حوزه را شامل می‌شود.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه تهدیدات تلفن همراه برای  مسئولان بیشتر است، گفت: ما هرگز نگفتیم از تلفن هوشمند استفاده نکنید بلکه باید هوشمندانه استفاده کرد. مردم و مسئولان باید بدانند هر کجا باشند ردیابی می‌شوند و امکان شنود و برداشت فیلم و عکس از آن‌ها وجود دارد. این گوشی‌ها دارای دوربین‌ها و میکروفون‌های مخفی هستند که اگر سیستم عامل آن‌ها به روز شود و فرمان دریافت کنند با قابلیت‌های فراوانی که دارند خطراتی را هم در پی دارند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور درباره تهدیدات موجود سایبری برای حوزه سلامت گفت: تهدیدات مشترک در این حوزه تبدیل ویروس‌های بیولوژیک به سایبر و سایبر به بیولوژیک است، که قابل انتقال و استفاده است. یا استفاده از بانک‌های اطلاعات در حوزه سلامت مانند بانک اطلاعات ژنتیک کشور که برای ما بسیار مهم است.

وی در پایان تصریح کرد: در حوزه سلامت با استفاده از فناوری‌های موجود امکان ترور بیولوژیک وجود دارد که باید دقت لازم برای جلوگیری از این تهدیدات را به کار ببندیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها