يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۶۴۵۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۲۹ تير ۱۳۹۶
محمد آزاد گفت: طی یک ماه گذشته به طور میانگین نرخ انواع میلگرد، ورق و آهن کیلویی ۴۰۰ تومان افزایش یافته که این رقم بیانگر افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌ها در بازار آهن است. مثلا هر کیلو میلگرد از ۱۶۰۰ تومان به ۲۰۰۰ تومان یا هرکیلو ورق از ۱۹۰۰ تومان به ۲۳۰۰ تومان رسیده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کیهان، محمد آزاد رئیس اتحادیه صنف آهن‌فروشان گفت: طی یک ماه گذشته به طور میانگین نرخ انواع میلگرد، ورق و آهن کیلویی 400 تومان افزایش یافته که این رقم بیانگر افزایش 30 درصدی قیمت‌ها در بازار آهن است. مثلا هر کیلو میلگرد از 1600 تومان به 2000 تومان یا هرکیلو ورق از 1900 تومان به 2300 تومان رسیده است.

محمد آزاد در خصوص علت گرانی‌های اخیرآهن هم اظهار داشت: یکی از دلایل به افزایش قیمت‌های جهانی برمی‌گردد در حالی که قیمت‌های داخلی نباید متاثر از جهانی باشد زیرا تمام مواد اولیه کارخانه‌های تولید آهن اعم از ذغال سنگ و گندله از داخل تامین می‌شود و قیمت اینها ربطی به خارج نداشته است همچنین قیمت نیروی کار و هزینه برق و انرژی نیز در ایران ارزانتر از خارج است پس نباید قیمت آهن آلات براساس خارج تعیین شود.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل گرانی آهن این است که چون صادرات آزاد است لذا تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند به محض افزایش قیمت‌ها در خارج، محصولات خود را صادر کنند وکمتر آن را به داخل بدهند.

رئیس اتحادیه صنف آهن‌فروشان، دلیل سوم افزایش قیمتها را به افزایش قیمت مواد اولیه فولاد نظیرسنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی ربط داد و گفت: کارخانه ذوب‌آهن به دلیل همین افزایش قیمت مواد اولیه از سه روز پیش هر کیلو شمش فولاد را از 1400 تومان به 1600 تومان رسانده که البته این رقم با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و هزینه حمل و نقل و... به 2000 تومان رسیده است.

آزاد در پاسخ به این سؤال که آیا این گرانی‌ها با رکود بازار همخوانی دارد؟ تاکید کرد اصلا همخوانی ندارد زیرا ما در 4سال اخیر شاهدیم که رکود کاملی بر بازار مسکن سایه انداخته است و کلیه تولیدکنندگان با تمام ظرفیت خود کار نمی‌کنند ولی به هرحال الان تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند با توجه به بازار خوب کشورهای همسایه محصولات خود را اغلب صادر کنند که همین نیز در افزایش قیمتها دخیل بوده است.

این مسئول در عین حال پیش‌بینی کرد که قیمتها تا پایان تابستان امسال دیگر در بازارآهن پایین نمی‌آید و البته بالاتر هم نمی‌رود زیرا دیگر ظرفیتی بیشتر از این فعلا وجود ندارد.

به هرحال مردم معتقدند دستگاه‌های دولتی باید الان در بازارآهن دخالت کرده و مانع از افزایش بی‌رویه قیمتها شوند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها