أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۶۴۵۶
زمان انتشار: ۰۹:۲۳     ۳۱ تير ۱۳۹۶
سرویس طنز پایگاه 598:

طنز نوشته های 598 را از این پس در ستون جدید طنز این تارنما بخوانید.

سرویس ما یک همسایه‌ای داشتیم که خیلی اصرار داشت موقع از پارک درآوردن هر ماشینی به راننده فرمان بدهد. روش منحصر به فردش هم این بود که علی الدوام به راننده می‌گفت: «بیا، بیا، بیا» و این کار را تا افتادن چرخ عقب در جوب ادامه می‌داد! بعد قسمت جالبش اینکه قبل از اینکه راننده پیاده شود و ببیند چه بلایی سر ماشینش آمده، جناب راهنما 15-16 مورد از ریشه‌های در جوب افتادن ماشین‌ها را کشف و اعلام می‌کرد که البته فرمان دادن خودش جزوشان نبود! (از جمله‌ی این موارد هست: راننده، ماشین، شرکت سازنده، نوع روغن ترمز، کیفیت آسفالت، کسی که گواهینامه صادر می‌کند، فک و فامیل همه اینها و ...)

وضعیت کشور هم کلا توی همین مایه‌هاست. مثلا فرض بفرمایید قتلی، سرقتی، جنایتی، تجاوزی چیزی اتفاق می‌افتد، با تلاش رسانه‌های اینور و آنور آب –گرچه خیلی فرقی هم نمی‌کنند- یک دوجین علت برایش پیدا می‌شود (مثلا برنامه موشکی سپاه یا خطبه‌های امام جمعه مشهد!) حتی مورد داشته‌ایم که خود قاتل یا متجاوز گفته: «آقا دمتون گرم، ولی خود ما هم یه نوکی زدیم به پرونده‌ها!»

ما هم که دیدیم در این قضایا همه مقصرها قبلا پیدا شده‌اند و چیزی گیر ما نمی‌آید، لذا تصمیم گرفتیم تعدادی از بیگناهان عرصه قتل و تجاوز و دزدی و ... را معرفی کنیم. که از این قرارند:

ماهواره: ایشان همانجوری که معروف حضور هست جز مستندهای علمی و فرهنگی و برنامه‌های سازنده هیچی ندارد! یعنی کافی هست آدم متجاوز، یک عدد دیش و رسیور در منزل نصب بفرماید تا بالکل تمام روز را با فکر برنامه‌های سازنده آن سر کند و چشمش دنبال هیچی نرود! (همینجا از مسئولان مربوطه خواهشمندیم تا می‌توانند از بودجه گسترش گیرنده های دیجیتال صدا و سیما برداشته و به یارانه خرید دیش اضافه بفرمایند!)

سند 2030: این سند زبان بسته چون حتی به طرز یواشکی در کشور ما در حال اجرا نیست لذا هیچ تقصیری ندارد و در آینده هم نخواهد داشت. در حالی که اگر بعضی‌ها –که خدا ازشان نگذرد- بگذارند این سند اجرا شود و نونهالان ما با کارکرد بعضی اندام‌ها آشنا شوند، خدا عالم است چه تحولی در امر تجاوز رخ خواهد داد! مثلا در خود آمریکا با اجرای این سند آمار تجاوز از «هر 100 ثانیه یک تجاوز» به «هر 107 ثانیه یک تجاوز» رسیده که برای خودشان یک رکورد غرورآفرین محسوب می‌شود. (ای آقا ... کی ما می‌تونیم به پای اونا برسیم!)

علی مطهری: البته ایشان یک سری اشتباهات داشته‌اند که ما هم قبول داریم. مثل گیر بیخود دادن به دانشگاه‌های مختلط، گیر بیخودتر دادن به ساپورت‌پوشان و همچنین گیر بیخودترتر دادن به یک سری پوشش‌های دیگر که –شما که غریبه نیستید- اسمش پوشش است وگرنه همچین چیز خاصی را هم نمی‌پوشاند و لذا نمایش آنها در معابر عمومی یک جور تمرین سازنده خویشتن‌داری برای جوانان است! از این اشتباهات که بگذریم ایشان هم هیچ تقصیری ندارند و بلکه حتی جدیدا با درخواست ورود زنان به فضاهای معنوی مملو از شیر سماور و اگزوز خاور در حال جبران هستند!

مسئولان دولت: بعضی چیزها هم هستند که اصلا گفتن ندارد مثل همین عملکرد اقتصادی دولت. شما در نظر بگیرید وضع اقتصادی به شکلی نرمال است که یک بچه پنج ساله اگر با 16 لنگ النگو و گوشواره و دستبند هم برود توی کوچه، با 17 تا بر می‌گردد! حتی جدیدا مسئولان دولت به ایران خودرو پیشنهاد داده‌اند قفل و کلید را از محصولاتش حذف کند. (دزد نیست که ببرد! شما آن طرفش را ببین.)

گروه های حقوق بشری: یعنی نشده یک برخورد انتظامی یا قضایی با مجرمین -در حد دیدن گواهینامه توسط افسر!- اتفاق بیفتد و این بزرگواران از کنارش بی‌تفاوت بگذرند! فی‌الفور بیانیه دفاع از ماموران صادر کرده و تا نقره داغ شدن قاتل و سارق و متجاوز، ول‌کن معامله نیستند! حتی در یک ماجرایی (یادم نیست اسیدپاشی بود یا تجاوز) اینها افتاده بودند به دست و پای دستگاه قضا که : «جناب قاضی القضات! یا این آشغال رو به سزای عملش می رسونید یا خودمون رو خودمون اسید میریزیم و چیز می‌کنیم!»

 

با عنایت به مسائل فوق از مسئولان محترم خواهشمندیم که الکی با این عزیزان برخورد نکرده و بگذارند کما فی السابق کارشان را بکنند!

 



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها