أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۶۵۰۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۳۱ تير ۱۳۹۶
یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی می‌گوید که آینده روابط ایالات متحده با ایران منوط به شفاف‌سازی تهران درباره سرنوشت افسر پیشین اف‌بی‌آی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: سناتور مارکو روبیو در گفت‌وگو با فاکس نیوز گفت که آینده روابط ایالات متحده با ایران منوط به شفاف‌سازی تهران درباره سرنوشت افسر پیشین اف‌بی‌آی است، کسی که به ادعای روبیو یک دهه پیش در ایران ناپدید شده است.

روبیو افزود: «باب لویسنون به خاطر اقدمات رژیم ایران ناپدید شد، من عمیقا باور دارم که آن‌ها می‌دانند که وی کجاست، آن‌ها می‌دانند که چه اتفاقی برای وی رخ داد و ما باید درباره سرنوشت وی، اینکه کجاست و نتایجش، آن‌ها را تماما و به صورت کامل پاسخگو کنیم».

وی افزود:‌ «این (موضوع) باید هرچیزی را که در ارتباط با ایران به پیش می‌بریم تحت تأثیر قرار دهد. اینکه این موضوع تاکنون چگونه مورد رسیدگی قرار گرفته است و قرار است از اینجا به بعد چگونه مورد رسیدگی قرار بگیرد به طرق مختلفی سیاست ایالات متحده در قبال ایران را تعیین خواهد کرد».

این سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی می‌گوید که مشخص نیست که آیا وی همچنان زنده است اما تأکید کرد که مقامات آمریکایی باید با این فرض که وی زنده است، به کار خود در این زمینه ادامه بدهند.

روبیو گفت: «من مطمئنا باور دارم که هر آنچه انجام می‌دهیم - اینکه به ایران فشار وارد آوریم، با ایران تماس بگیریم یا از طریق طرف‌های ثالث با آن‌ها کار کنیم - باید بر اساس این فرض باشد که وی زنده است و بازگشت وی نزد خانواده‌اش ممکن است».

وی گفت که «فرصت‌های از دست رفته بسیاری در گذشته» برای بازگرداندن لوینسون وجود داشته است، هرچند وی دولت پیشین را مقصر نمی‌داند و به پیچیدگی موضوعی که یک دهه به طول انجامیده است، اذعان دارد.

روبیو تأکید کرد که ایران اگر از (پاسخگویی به) پرسش‌ها درباره سرنوشت لوینسون اجتناب کند، باید با «پیامدهای» آن مواجه شود. به گفته وی، «اینکه این پیامدها چه چیزی است، مشخص است که دولت آن را تعیین خواهد کرد».

لوینسون از جمله مأموران اف‌بی‌آی است که مطابق برخی ادعاها در جریان یک سفر به جزیره کیش در سال 2007 ناپدید شد. تهران، هر گونه دخالت در ناپدپد شدن وی را رد کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها