يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۶۷۱۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
رئیس خانه اقتصاد ایران با اشاره به اینکه متأسفانه ما از فرصت برجام هنوز بهره کافی را نبرده ایم، گفت: در این دوره فقط تعدادی نور چشمی‌ توانستند موفقیت‌هایی را کسب کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، رئیس خانه اقتصاد ایران با اشاره به اینکه متأسفانه ما از فرصت برجام هنوز بهره کافی را نبرده ایم، گفت: در این دوره فقط تعدادی نور چشمی‌ توانستند موفقیت‌هایی را کسب کنند.
 
ابراهیم جمیلی با اشاره به اینکه برجام مسیر را برای تعامل بیشتر فعالان اقتصادی کشور با خارجی‌ها فراهم کرد، اظهار داشت: خارجی‌ها پیش از این حتی جواب ایمیل‌های ما را هم نمی دادند اما امروز در بازار ایران برداشت دیگری دارند.
 
وی با اشاره به اینکه با وجود این موضوع همچنان بخش خصوصی درگیر گره‌های تعاملات بانکی است، افزود: هنوز مشکلات بانکی حل نشده و در این رابطه باید بانک مرکزی، وزارت امور خارجه و وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشکیل تیم‌های ویژه این مشکل را برطرف کنند.
 
رئیس خانه اقتصاد ایران با بیان اینکه باید بانک مرکزی در مسائل بین‌المللی فعالتر عمل کند، گفت: متأسفانه ما از فرصت برجام هنوز استفاده کافی را نبرده‌ایم و درگیر حل مسائل حقوقی هستیم. البته شاید می‌توان گفت ما بیش از حد به برجام اعتماد داشته و فکر می‌کردیم برجام می تواند مشکلات را برطرف کند.
 
جمیلی با اعلام اینکه متأسفانه دولت یازدهم در بخش معدن اقدام کارامدی را انجام نداده است، اظهار داشت: امروز ما شاهدیم که مدیریت بزرگترین سازمان معدنی در اختیار فرد غیرمعدنی است در این شرایط چه انتظاری داریم آیا می‌خواهیم در این حوزه معجزه‌ای اتفاق بیفتد.
 
این فعال بخش معدن تصریح کرد: در دوره برجام هنوز در بخش معدن شاهد جذب سرمایه‌گذاری مناسبی نبوده ایم و در این بازی بخش خصوصی ورود چندانی نداشته است. البته تعدادی از نور چشمی‌ها توانسته‌اند اقداماتی را انجام و موفقیت‌هایی کسب کنند اما در مجموع بخش خصوصی هنوز در حوزه معدن نتوانسته است از شرایط فعلی استفاده کند.
 
وی با انتقاد از ارسال هیئت‌های تجاری به کشورهای مختلف، افزود: وقتی لیست اعضای اعزامی به کشورهای مختلف را نگاه می‌کنیم یک سری اسامی مدام تکرار می‌شود که این موضوع برای ما علامت سوال بسیاری دارد.
 
به گزارش تسنیم، اخیرا وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که از رییس جمهور تشکر می‌کنم که با صبر و حوصله روند مذاکرات برجام را دنبال کرد،گفته بود: برخی مدام می‌پرسند برجام چه عایدی برای ما داشت، من در پاسخ می‌گویم برجام همه کار کرد. امروز بخش خصوصی هیچ مانعی برای تعامل با شرکت‌های خارجی ندارد.
 
نعمت زاده عنوان کرد: در حوزه گلوگاه‌های اقتصادی و بانکی مشکلاتی وجود دارد که باید در این رابطه نیز اقدامات لازم انجام شود، البته حجم زیادی از این مشکلات به خاطر ایران هراسی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
۰
۰
برادر عزیز ایران الن در دستان نور چشمان یقه سفیدان است
بقیه نوعی نوکری می کنند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها