يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۶۹۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
یک کارشناس داوری فوتبال، گفت: گل اول پرسپولیس به فولاد خوزستان در موقعیت آفساید به ثمر رسید.
به گزارش پایگاه 598، نوذر رودنیل در گفت‌وگو با فارس، در مورد نحوه قضاوت زاهدی‌فرد در بازی پرسپولیس و فولاد خوزستان، گفت: زاهدی‌فرد می‌تواند داور بسیار خوبی باشد البته باید دقتش را بیشتر کند و خودش را هم خیلی در زمین مسابقه عصبانی و تلخ نشان ندهد.

وی ادامه داد: گل اول پرسپولیس در شرایط کاملاً آفساید به ثمر رسید که کمک داور این آفساید را ندید. داور هم در نیمه اول دو اخطار به ایمان مبعلی بازیکن فولاد و علیپور مهاجم پرسپولیس نشان داد که هر دو کارت زرد  اشتباه بود و داور به دلیل تمارض این دو بازیکن کارت زرد نشان داد که اصلاً درست نبود. خطایی در آن صحنه‌ها رخ نداد اما تمارضی هم انجام نشده بود.

رودنیل با اشاره به دقیقه 27 مسابقه، عنوان کرد: طبق قانون جدید فوتبال وقتی دست از بدن باز شود و توپ به دست برخورد کند داور باید پنالتی اعلام کند که این پنالتی پرسپولیس را هم داور تشخیص نداد.

این کارشناس داوری در مورد اخراج مهاجم پرسپولیس، گفت: علیپور به دلیل اینکه با استوک روی پای بازیکن حریف رفت باید کارت قرمز مستقیم می‌گرفت نه کارت زرد دوم اخراج این بازیکن صحیح بود. در دقیقه 74 هم که طارمی و عبدالله‌زاده با هم درگیر شدند باید به هر دو بازیکن کارت زرد نشان داده می‌شد نه اینکه فقط به بازیکن فولاد کارت زرد نشان داده شود. در دقیقه 76 هم عبدالله‌زاده بازیکن فولاد به دلیل خطایی که انجام داد باید کارت زرد دوم را می‌گرفت و از زمین اخراج می‌شد. مدیریت داور در اتفاقات این بازی خوب نبود.

 مظفری‌زاده: اخراج علیپور اشتباه بود

سعید مظفری زاده کارشناس داوری فوتبال ایران معتقد است که گل اول پرسپولیس و اخراج علی علیپور مهاجم این تیم براثر تصمیمات اشتباه داوری انجام شده است. ضمن اینکه طبق نظر او عبدالله ناصری بازیکن فولاد نیز باید از زمین مسابقه اخراج می شد.

به گزارش ورزش سه، داوری بازی پرسپولیس و فولاد در هفته اول لیگ برتر با حواشی و جنجال هایی همراه بود. محمدحسین زاهدی فر داور این مسابقه در چند صحنه تصمیماتی گرفت که از سوی دوتیم با اعتراضاتی همراه بود. از مهمترین صحنه های بازی پرسپولیس و فولاد که داوری آن قابل بحث به نظر می آمد گل اول پرسپولیس بود که مشکوک به آفساید به نظر می رسید. پرسپولیسی ها هم اما به صحنه اخراج علیپور و دو صحنه مشکوک به پنالتی معترض بودند.


سعید مظفری کارشناس فوتبال ایران در رابطه با مسایل داوری بازی پرسپولیس و فولاد می گوید:


*تغییرات اعمال شده در قوانین بازی  فوتبال در یکی دوسال اخیر نشان می دهد که اعضای برد بین المللی سعی کرده اند که قانون را به نحوی اصلاح کنند که داوران کمتر از کارت های رنگی خود استفاده کنند و یا به عبارتی از کارتهای رنگی به صورت موثرتری استفاده گردد.


*در بازی پرسپولیس و فولاد هردو کارت زرد زاهدی فر به علیپور و ایمان مبعلی به دلیل شبیه سازی می توانست از جیب او خارج نشود و درهردو صحنه ادامه بازی بهترین تصمیم بود.  همانطور که در دقیقه 23 تعادل علیپور در محوطه جریمه فولاد به هم خورد داور به درستی دستور به ادامه بازی داد.


*در دقیقه 9 پاس علیپور درحالی به طارمی رسید که پای چپ این بازیکن از حریف نسبت به خط دروازه جلوتر بود و این بازیکن دروضعیت آفساید قرار داشت هرچند که تشخیص این صحنه برای کمک داور چندان آسان نبود.


*دردقیقه 26 اعتراض بازیکنان پرسپولیس نسبت خطای هند مدافع فولاد بی مورد بود و داور به درستی دستور به ادامه بازی داد.


*دردقیقه 47 تکل بی ملاحظه عبدالله ناصری برروی محمدانصاری می باید با کارت زرد جریمه می شد که داور از کنار آن گذشت. ناصری یک باردیگر در دقیقه 57 با تکل بی ملاحظه برروی حریف مرتکب خطا شد که زاهدی فر را این بار مجاب به دادن اخطار نمود.


*دردقیقه 70 رحیم شاهین کمک داور مسابقه درحالی داور را برای اخطار به علیپور فراخواند که تصاویر تلویزیونی نشان می داد درآن صحنه علیپور بدون آنکه تعمدی داشته باشد برخوردی ساده با حریف خود داشت و اخطار دوم که منجر به اخراج او شد همانند اخطار اولش بی مورد به نظر می رسید. پس از اخراج علیپور بازیکنان دو تیم عصبی تر و پرخاشگرانه تر بازی را دنبال کردند که همین موضوع باعث شد کنترل بازی در دقایق باقیمانده برای داور مسابقه سخت شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها