أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۷۰۳۵
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات مهدی شمس و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سوم پرونده فساد نفتی امروز برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات مهدی شمس و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سوم پرونده فساد نفتی، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه در حال برگزاری است.

در جلسات گذشته با قرائت کیفرخواست، مهدی شمس متهم ردیف دوم به ارائه دفاعیات خود پرداخت که با به پایان رسیدن آن، وکیل‌مدافع متهم ردیف دوم به ارائه مطالب خود پرداخت.

وکیل متهم ردیف دوم: موکل من، بابک زنجانی را به مسئولان معرفی نکرده است

افشار وکیل مهدی شمس در ادامه دفاعیات خود از موکلش گفت: در جلسات گذشته از موضوع اخلال در نظام اقتصادی و بحث مشارکت با متهم ردیف اول دفاع کردم.

وی به موضوع معرفی بابک زنجانی به مسئولان شرکت نفت اشاره و اظهار داشت: لطفاً آقای قاضی در رابطه با موضوع صندوق بازنشستگی، فروش نفت و همچنین بحث جابجایی نفت به موضوع تقدم و تأخر توجه کنید. موکل من به هیچ عنوان بابک زنجانی را به وزیر نفت و مسئولان مرتبط با آن معرفی نکرده است.

در ادامه مهدوی، وکیل شرکت نفت خطاب به رئیس دادگاه گفت: علی‌رغم اظهارات مکتوب مسئولان وقت صندوق بازنشستگی نفت، امروز سخنان دیگری در دادگاه زده می‌شود، بنابراین اگر تشخیص می‌دهید این افراد در جلسات بعدی دادگاه حضور یافته و نحوه آشنایی چگونگی معرفی و فیش‌های جعلی را توضیح دهند.

افشار وکیل مدافع متهم ردیف دوم در واکنش به این سخنان نماینده شرکت نفت گفت: اظهارات این دوستان باید مستند باشد و بدون ارائه مستندات به هیچ وجه قابل قبول نیست.

قاضی مقیسه در قالب تذکری به وکیل مهدی شمس گفت: بارها افراد در پرونده اقرار کردند که مهدی شمس نقش مؤثری در معرفی بابک زنجانی به مسئولان وزارت نفت داشته و معرفان اصلی این موضوع که بابک زنجانی توانایی فروش نفت و پرداخت پول به پیمانکاران را دارد، فلاح و شمس بوده‌اند.

قاضی مقیسه: اگر شمس و فلاح نبودند کسی زنجانی را نمی‌شناخت

رئیس دادگاه افزود: اگر شمس و فلاح نبودند کسی زنجانی را نمی‌شناخت، این افراد به گونه‌ای اعتماد جلب کردند که وزیر نفت و شرکت ملی نفت ایران نیز به آنها اعتماد کرد.

 در ادامه وکیل شمس با تأکید بر اینکه کیفرخواست باید مستندات لازم را ارائه دهد، گفت: اقرار افراد در پرونده علیه خودشان نافذ است و اقرار علیه موکل من اظهار است، بنابراین باید سند داشته باشد. کل کیفر خواست در رابطه با موکلم فاقد اثبات ارزشی است.

وی افزود: کیفرخواست و برخی افراد می‌گویند زنجانی را با بانک‌ها به نفت معرفی کردند اما اگر بخواهیم مستند ارائه دهیم هیچ کجا موضوع معرفی بانک مطرح نیست.

قاضی مقیسه در واکنش به این سخنان وکیل مهدی شمس گفت: با علم و اطلاع از اینکه موسسات مالی در مالزی و برخی از کشورهای دیگر بانک نبوده است مهدی شمس همکاری کرده و نفت را فروخته است.

افشار در ادامه و در واکنش به این سخنان قاضی گفت: با دلیل و مدرک می‌گویم که موکل بنده هیچ اطلاعی نداشته است چرا که بحث فروش نفت بحثی است که تشریفات و مقدمات خاص خود را دارد.

وی با قرائت برخی قسمت‌های آرای دیوان عالی در این پرونده گفت: طبق اظهارات آقای (س. ج) که صراحتاً اعلام کردند که از معرفی زنجانی به وزیر نفت اطلاعی ندارد، باید بگویم موکل بنده به هیچ وجه زنجانی را به وزیر نفت و سایر دوستانش معرفی نکرده است.

در ادامه قاضی مقیسه با ارائه تذکری به وکیل شمس گفت: رای دیوان محترم است با این حال باید این پرونده را بررسی کنیم و به همین منظور است که اکنون اینجا هستیم پس بهتر است بجای آرای قرائت دیوان در چارچوب کیفرخواست صحبت کنید.

اعترافات بابک زنجانی درباره شمس و فلاح‌هروی

قاضی مقیسه در ادامه و در رابطه با نقش مؤثر مهدی شمس در پرونده فساد نفتی گفت: بابک زنجانی اقرار کرده است که در سال ۸۸ شمس و فلاح را می‌شناخته و به همین منظور شمس از انگلیس به مالزی می‌آید.

وی افزود: بابک زنجانی می‌گوید در این برهه منفرد را نیز صدا کردم و به همراه وکلای خارجی و شمس و فلاح تشکیل جلسه دادم در آنجا به شمس گفتم نفت در حال متروکه شدن است که شمس گفت من انجام می‌دهم و تمامی مراحل بعد از فروش نفت را همین آقای شمس انجام داد.

در ادامه وکیل شمس گفت: بابک زنجانی خود با مسئولان آشنا بوده و از آنها تقدیرنامه گرفته است.

قاضی مقیسه در واکنش به این سخنان افشار گفت: تقدیر شدن یا توبیخ شدن بابک زنجانی به دادگاه هیچ ربطی ندارد چرا که پرونده این فرد تمام شده و حکم وی قطعی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها