يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۷۲۲۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
قاضی مقیسه با انتقاد از اینکه اموال بیت المال در اختیار متهم ردیف سوم قرار گرفته است، گفت: به عنوان مثال مرسدس بنز، هدیه یک میلیاردی برای عروسی و آپارتمان ۶ میلیاردی تنها بخشی از آن است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی پس از حضور در جایگاه متهم خطاب به رئیس دادگاه گفت: شکایت شکات که امروز نیز به برخی از آنها اشاره شد تاکنون به دست من نرسیده است. علاوه بر این درخواست دارم با رعایت اصل بیطرفی با عدالت به پرونده من رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه سابقه خدمت من بر کسی پوشیده نیست، گفت: متاسفانه کیفرخواست بر اساس تحلیل های یکسویه، فقر در ارائه اسناد و گزینشی بودن در تظاهر با واقعیت است.

۸۴ بار نام من را در هفت جلسه بُردید

متهم ردیف سوم افزود: شما قبل از اخذ دفاعیات من و اینکه نوبت من شده باشد ۸۴ بار نام من را در هفت جلسه گذشته بُردید، اما در این هفت جلسه یک چیزی خیلی من را اذیت می کند و آن این است که شما می گویید بعد از ۳۰ سال راه ضد انقلاب را در پیش گرفته ام، این برای من بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه مستندات دروغینی در رابطه با وی در پرونده مطرح شده است، گفت: یکی از آنها گزارش آگاهی است، علاوه بر این کیفرخواست نیز کاملا گزینشی نوشته شده است.

متهم ردیف سوم در خصوص اتهام معرفی زنجانی به مسئولان و فریبکاری در این رابطه گفت: آقای قاضی شما گفتید که در کیفرخواست آمده تعاریف غیرواقعی را برای معرفی بابک زنجانی نزد افراد مختلف داشتم، با این سخنان امروز می فهمم که بزرگنمایی هم گویا جرم است، خُب در این صورت چرا افراد دیگر به خاطر این جرم تحت تعقیب قرار نمی گیرند؟ وزیر نفت هم چنین اقدامی انجام داده است، بسیاری از افراد نیز این کار را انجام داده اند و حتی شاید بتوان گفت که این عادت همه شده است.

من معاون وزیر اطلاعات نبوده ام

متهم ردیف سوم با انتقاد از برخی حواشی مطرح شده در رابطه با پست دولتی اش گفت: مگر من چه موقعیتی داشتم که همه به خاطر من به خط شده اند و توصیه هایم را انجام داده اند، گفتید من معاون وزیر بوده ام، این طور نیست من یک کارمند ساده بودم، لطفا استعلام کنید.

وی افزود: در جایی گفته شده است که من با ظاهر الصلوه بودن برخی مسئولان را فریب داده ام، این چه سخنی است، با سند و ادله کافی بگویید.

در ادامه قاضی مقیسه در قالب تذکری به متهم ردیف سوم گفت: خواندن از رو مهم نیست، بلکه باید مورد به مورد دفاع کنید و به عنوان مثال بگویید پول نفت را چه کار کرده اید، چگونه ۱۳۸ شرکت تامین اجتماعی را شناسایی کردید؟

وی خطاب به متهم گفت: شما که هستید که می گویید نظام به دنبال تشکیل شبکه علیه شما است؟ شما ۳۰ سال در وزارت اطلاعات مشغول بودید و همه راه و چاه کار را بلد هستید و با همین ترفندها این فاجعه را به بار آوردید.

با عقبه خانوادگی خود و همسرتان بهتر است توبه کنید

قاضی مقیسه افزود: آقای فلاح توبه کنید، شما، خانواده شما و خانواده همسرتان مذهبی هستید، من همان ابتدا به شما و پدر همسر شما گفتم که پول بیت المال را برگردانید.

قاضی مقیسه تصریح کرد: در همان ابتدا گفتم ۳۰ میلیارد اموال حرام از بابک زنجانی در اختیار شما است، آقایی که امروز فریاد حسبنا الله سر می دهید، شما مسلمان هستید و در اختیار داشتن اموال بیت المال حرام است.

قاضی مقیسه اظهار داشت: اموالی از بیت المال در اختیار شماست، به عنوان مثال همان مرسدس بنز، یک میلیاردی که بابک زنجانی به عنوان هدیه عروسی دختر شما داد و آپارتمان ۶ میلیاردی که برایتان خرید، بخشی از آنهاست که هنوز هم این اموال در اختیار شما قرار دارد؛ پس بهتر است شعار ندهید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها