يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۷۵۴۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
رئیس جمهور گفت: مهار تورم و رشد اقتصادی حق مردم است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، حسن روحانی رئیس جمهور پس از دریافت حکم تنفیذ گفت: خدای بزرگ را سپاسگزارم که یکی از بهترین روزها را برای آغاز به کار دولت دوازدهم مقدر نمود. در آستانه میلاد ثامن الحجج که در دوران حیات پربرکتش شیعه دوباره متولد شد و فخر همه ما ایرانیان است.

رئیس جمهور با گرامیداشت میلاد امام رضا (ع) گفت: همه ما در برابر امام رضا(ع) خاضع هستیم و افتخار خادمی او را داریم که او همواره ضامن استقلال کشورمان بوده و هست.

وی گفت: اگر ایران امروز ایران است و کشوری مستقل در جهان اسلام به شمار می رود و با حفظ هویت دینی خود استقلال ملی و تاریخی دارد یکی از عوامل آن وجود بارگاه حضرت رضا(ع) در این سرزمین است.

روحانی ادامه داد: ایران در برابر اسلام از سر ادب تسلیم شد و به شوق حکومت قانون پیام وحی را به جان پذیرفت. آنچه اسلام را به ایران آورد نور نبوت بود.

وی گفت: ما ایرانی و مسلمان و دوستدار اهل بیت(ع) هستیم، امامت را از امام علی(ع)، شهادت را از امام حسین(ع) و شریعت را از امام صادق(ع) آموختیم اما امام رضا(ع) به ما سیاست را آموخت که چگونه می توان در سخت ترین دوران حکومت اسلام عظمت شیعه را احیا کرد چون می توان در دورانی که حریف درگیر جنگ قدرت است به نفع آرمان اسلام عمل نمود.

رئیس جمهور افزود: امام رضا(ع) با اکراه نیابت در حکومت را پذیرفت تا شیعه را احیا کند. امام هشتم توطئه دشمنان را با سرانگشت تدبیر به درس مدارا تبدیل و محبت را به ما آموخت؛ امام دانش گستری که آئین گفتگوی منطقی با پیروان مکاتب دیگر بود را به ما یاد داد.

روحانی گفت: حمد و سپاس خدا را که حیاتمان را در دوران حکومت انقلاب اسلامی قرار دارد؛ انقلابی که حاصل مجاهدت امام و مردم بود؛ امامی که خود درس آزادی و عظمت را برای مردم عرضه داشت و ملتی که در بین حکومت های مختلف جمهوری اسلامی را به عنوان تنها مسیر درست  برای حراست از استقلال و آزادی خود برگزید که اولین دستاورد آن تصویب قانون اساسی بود تا پشتوانه اصلی اسلامیت و جمهوریت نظام باشد.

ایران ترکیبی از جمهوریت و اسلامیت بوده و از نظر سبک زندگی دارای تنوع  است

وی با اشاره به اینکه قرن شمسی حاضر دوران تجربه اندوزی برای مواجه ایران و اسلام با جهان مدرن بود، اظهار داشت: آموختیم که جمهوری اسلامی ایران ترکیبی از جمهوریت و اسلامیت بوده و از نظر سبک زندگی دارای تنوع  است.

روحانی افزود: زنان، مردان، جوانان و روستائیان ما به یک شیوه زندگی نمی کنند و برداشت یکی از فرهنگ ندارند. باید این تفاوت را ارج نهاد و به آن ارزش داد چرا که همه هموطن هستند و حق دارند خواهان مشارکت باشند تا توسعه عادلانه و متوازن در همه کشور محقق شود.

وی با اشاره به اینکه ما معتقدیم هنوز تا رسیدن به قله نهایی در سطح منطقه و جهان فاصله داریم، گفت: شرایط مرتبط با زنان و جوانان در حال و آینده کشور تاثیر دارد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: پس از ۴ دهه فعالان سیاسی به این نتیجه رسیده اند که فراتر از شعار چاره ای جز برپایی جامعه عادلانه نداریم. بالا بردن آستانه تحمل و داشتن نظام حمایت اجتماعی قدرتمند برای حفاظت از مردم لازمه کشور ما است.

روحانی گفت: ما امروز می دانیم که تحولات مربوط به شرایط جهانی، منطقه ای و ملی مرتبط با زنان و جوانان در حال و آینده کشور بسیار تأثیرگذار خواهد بود و اذعان داریم که برای ساختن آینده ای که تجلی آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت باشد ناگزیر از اتکا بیشتر بر توانمندی های بی پایانشان هستیم.

وی ادامه داد: پس از چهار دهه همه فعالان سیاسی به این باور رسیده اند که فراتر از شعارهای رنگارنگ، چاره ای جز بنا کردن جامعه ای عادلانه و با مشی اعتدالی نداریم. هدف عدالت و اعتدال فراهم کردن فرصت های رشد و حمایت برابر و به دور از فساد برای همگان، بالا بردن آستانه تحمل و مدارا با دیگران، داشتن نظام اجتماعی قدرتمند برای حفاظت از افراد جامعه برابر سختی های زندگی است.

رئیس جمهور اظهار داشت: تلاش دولت بر این است که مردم به حقوق خود دست یابند. ریشه کن شدن فقر و از بین رفتن فساد حق مردم است، مهار تورم، رشد اقتصادی و سربلند شدن ایران در مجامع بین‌المللی، حق مردم است. دستیابی به بازار منطقه و جهان حق مردم است. رشد فضای آزاد معنوی حق مردم است. دسترسی آسان به اطلاعات حق مردم است، برابری در برابر قانون حق مردم است، داشتن آینده ای مطمئن حق مردم است، اظهار نظر و گفتگو، دانستن و در جریان امور کشور قرار گرفتن حق مردم است. این احقاق حقوق مردم جز با همیاری و همدلی، اعتدال و دوری از افراط و تفریط، اصالت دادن به حاکمیت قانون و فرهنگ قانون گرایی حاصل نخواهد شد.

وی تأکید کرد: امروز ما مفتخریم که پس از ۳۹ سال از حیات جمهوری اسلامی، همه مردم و جریانان های سیاسی، اتفاق نظر دارند که در جمهوری اسلامی، میزان رأی ملت است و ملت از طریق صندوق رأی، نظر خود را در مورد سیاست ها و شیوه های اداره کشور اعلام می کنند و نظام امین رأی مردم است و رأی مردم را حق الناس می داند و بر همین اساس توانسته است اعتماد شهروندان را به صندوق های رأی جلب کند.

روحانی تصریح کرد: در این انتخابات، مردم با تمام وجود به میدان آمده اند و با زبان رأی دوباره با نظام، دوباره با رهبری و دوباره با دولت و دوباره با  منتخب خود تجدید پیمان کردند. ملت به زیبایی کار خود را به پایان رساند و خواست خود را به زبان آورد و اکنون بار مسئولیت را بر دوش ما نهاده است. اینک ما هم باید اعلام کنیم دوباره آمده ایم برای اعتلای اسلام، برای سربلندی ایران، اقتدار نظام و برای خدمت به همه ایرانیان.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه صدای مردم را بار دیگر شنیده ایم گفت: باید به ا مید و اعتماد آنان با همه وجود توجه کنیم. ما برکات بزرگ مردم سالاری دینی را به خوبی دیده ایم.

وی اظهار داشت: نخستین برکت این است که مردم می بینند علایق و خواسته هایشان از طریق نامزدهای مختلف مطرح ونمایندگی می شود و سپس از طریق رأی دادن به نامزد مورد نظر خود احساس می کنند که در تعیین سرنوشتشان مشارکت دارند. این فرآیند سبب می شود دلبستگی مردم به نظام افزایش یابد.

نظام جمهوری اسلامی برخلاف نظام های پیشین، نظامی عاریتی نیست

روحانی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی برخلاف نظام های پیشین، نظامی عاریتی نیست. امروز این نظام در عواطف و قلوب مردم ایران ریشه دارد.

وی دومین برکت نظام مردم سالاری را عدم  انجماد و بن بست خواند و گفت: چون نظام جمهوری اسلامی ایران برخاسته از خواست و آراء مردم است به انجماد و بن بست دچار نمی شود. در نظام های دیکتاتوری چون حکومت خود را فارغ از خواست مردم می داند و اصولا در پی فهم واطلاع از آن نیست، امکان انطباق حکومت با تحولات اجتماعی از بین می رود لذا با یک انقلاب و یا شورش حاکمان گویا از خواب بیدار می شوند و تازه صدای مردم را می شنوند.

رئیس جمهور تصریح کرد: نگاه حکیمانه امام در پی ریزی نظام جمهوری اسلامی، سبب شده که امروز نظام جمهوری اسلامی همراه با تحولات شتابان اجتماعی خود را بازسازی کند.  

وی گفت: سومین برکت مردم سالاری ما این است که همه ما پذیرفته ایم که در یک جامعه ۸۰ میلیونی به حکم طبیعت انسانی در مورد موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، طیف گسترده ای از مواضع و دیدگاه ها وجود دارد و البته پذیرفته ایم که برای اداره کشور این رأی مردم است که از میان نگاه های مختلف راه مورد نظر خود را انتخاب می کنند.

روحانی اظهار داشت: این که همه ما به نقش تعیین کننده صندوق ها گردن نهاده ایم نمایانگر بلوغ و رشد جامعه و نیروهای سیاسی کشور است، بدون شک دستاورد بزرگ مردم سالاری دینی مرهون راهبری امام و مقام معظم رهبری است که با یک نگاه راهبردی و با مشی پدرانه و سعه صدر بستر رشد و نمو برای فرزندان انقلاب با سلایق سیاسی مختلف را فراهم کرده است.

وی تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی در کنار دستاوردهای بزرگ استقلال، آزادی و امنیت، دستاوردهای بزرگی در رفع فقر داشته است. عدالت اجتماعی و رفع فقر از جمله آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی بوده است.

رئیس جمهور افزود: از ابتدای انقلاب، دولت و دیگر نهادهای نظام خدمات گسترده ای را ارائه کرده اند تا رفاه عمومی و فرصت های پیشرفت به صورت عادلانه ای  تقسیم شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها