يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۷۷۰۷
زمان انتشار: ۲۰:۴۲     ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
رتبه یک کنکور ریاضی تاکید کرد: اعتقادی به شرکت در کلاس کنکور ندارم و به کنکوری‎ها نیز توصیه نمی‎کنم.
به گزارش پایگاه 598، صابر دین پژوه در گفت‎وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: از همان ابتدا علاقه‎ی وافری به درس خواندن داشتم و از این رو هیچ اصراری از سوی خانواده متوجه من نبود و هوراه شاگرد ممتاز مدرسه بودم. 
  
وی افزود: دوران راهنمایی را در مدرسه‎ی تیزهوشان و دوران دبیرستان را نیز در مدرسه‌ی استعدادهای درخشان شهید مدنی تحصیل کرده‎ام و دوران نهایی را با معدل 19 به پایان رسانده‎ام. 
  
وی عنوان کرد: در آزمون‌های آزمایشی همواره رتبه‎ی یک و یا زیر 10 بودم و چنین موفقیت بزرگی دور از انتظار نبود. ولی کسب رتبه‎ی یک کمی برایم قابل پیش بینی نبود. 
  
دین پژوه با اشاره به اهمیت مدرسه و معلمان در موفقیت وی گفت: مدرسه و معلمان نقش بسیار مهمی را در موفقیت دانش آموزان ایفا می‎کند و یک معلم خوب می‎تواند دانش آموزان موفقی را تحویل جامعه دهد. 
  
وی بیان کرد: مطالعه‌ی کتب درسی به عنوان منابع اصلی باید در اولویت قرار گیرد و کتب کمک درسی نیز برای دروسی مثل ریاضی مناسب هستند و همچنین تست زنی از اقداماتی است که می‎تواند یک کنکوری را در تحلیل سوالات و شناخت تله‎های تستی یاری کند. 
  
وی گفت: مطالعه برای کنکور را از سال دوم متوسطه و با شناخت "صدرا صفا دوست" یکی از رتبه‎های برتر شروع کردم. ولی مطالعه‎ی جدی‎تر را از دوران پیش دانشگاهی شروع کردم و در روزهای مدرسه پنج الی شش ساعت مطالعه و در روزهای تعطیل نیز حدود 11 ساعت مطالعه داشتم. 
  
دین پژوه عنوان کرد: گوشی هوشمند و اینترنت جایگاهی در برنامه‎ی من نداشتند و در صورت لزوم از گوشی مادرم استفاده می‌کردم. هرگز ناامید نشدم و همواره پرانرژی و باامیدواری پیش رفتم. 
  
وی با اشاره به نقش خانواده در موفقیت وی گفت: رفت و آمدها و گردش و مهمانی را به حداقل رسانده بودیم و اعضای فامیل نیز ما را درک می‎کردند و زیاد رفت و آمد نداشتند. 
  
وی خاطرنشان کرد: رشته‌ی کامپیوتر دانشگاه شریف اولویت اولم است و پس از مطالعه‎ و مشورت و بازدید از دانشگاه صنعتی شریف انتخابم را نهایی خواهم کرد و قصد دارم شرکت "ماکروسافت ایرانی آیروسافت" را راه اندازی کنم. 
  
وصفی مادر صابر که دبیر زیست شناسی و معاون فناوری یکی از مدارس تبریز است، نیز در مورد او می‎گوید: مهربانی او همواره زبانزد همکلاسی‎های او است و از این رو موفقیت او موجب خوشحالی بسیاری از همکلاسی‎هایش شد. 
  
وی ادامه می‎دهد: صابر خودش بیش از سایرین در موفقیتش نقش داشته و در مورد تغذیه نیز من تا جایی که امکان داشت برنامه‎ی غذایی مناسبی را برای او تدارک می‌‌دیدم و خود او نیز حتی آب و میوه‎ی خنک نمی‏خورد و حتی در طول یک سال سرما هم نخورد. 
  
وی بیان می‎کند: خود من و اطرافیان نیز تمایل داشتیم تا صابر تجربی بخواند. ولی علاقه‎ی خود او بر هر تمایلی اولویت داشت و اکنون نیز نتیجه‎ی زحمات و انتخاب خودش را می‎بینید. 
  
"یعقوب دین پژوه"، پدر صابر دانشیار دانشگاه تبریز در رشته‎ی مهندسی منابع آب دانشگاه تبریز است و در خصوص او چنین بیان می‎کند: ارتباط با خدا، برنامه‌ریزی و هدفمندی و عمل به اهداف از جمله رموز موفقیت صابر به شمار می‎آیند و خدا را برای داشتن چنین فرزندانی بسیار شاکر هستم. 
  
وی ادامه می‎دهد: صابر فرزند این آب و خاک است و پس از تحصیل نیز در همین مملکت مانده و خدمت خواهد کرد و این در حالی است که مسئولان نیز باید از ایده‎های دانشمندان جوان و دانش‌ آموزان برتر و رتبه یک حمایت کنند تا زمینه‎ی اشتغال و خدمت رسانی آنان در کشور فراهم شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها