يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۷۷۷۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
کارشناس و تحلیل‌گر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی با بیان اینکه ایرانی‌ها تنها مشتریان تلگرام محسوب می‌شوند گفت: تلگرام مردم ایران را «فیلترینگ حبابی» کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، روح‌الله مؤمنی نسب در نشست تخصصی رسانه‌های در تراز انقلاب اسلامی که از سوی سازمان بسیج رسانه استان و با حضور فعالان رسانه‌ای استان سمنان در تالار تئاتر شهر سمنان برگزار شد اظهار داشت: تغییرهای پی‌درپی و تنوع شاخه‌های فضای مجازی سبب شده است تا جامعه نسبت به فضای مجازی و خطرات آن منفعل شود.

وی با اشاره به مصرف بالای اینترنت از سوی ایرانیان اضافه کرد: 82.6 درصد از کاربران تلگرام ساکن ایران هستند و بیش از 56 درصد از اینترنت آسیای جنوب غربی در ایران مصرف می‌شود.

این کارشناس و تحلیل‌گر فضای مجازی با اشاره به اینکه این مصرف بالای اینترنت در ایران به سبب بعد اجتماعی و اثرگذاری فضای مجازی است که ایرانی‌ها را در این فضا بسیار فعال کرده است عنوان کرد: امروز لازم است تا شبکه‌های جایگزین داخلی فضای مجازی به ایرانیان معرفی شود.

مؤمن نسب با بیان اینکه امروز مرزهای فرهنگی فضای مجازی کشورمان درنوردیده شده است عنوان کرد: باید مرزهای فضای مجازی و دفاع از این مرزها را جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه مرزهای فرهنگی در فضای مجازی مشخص نیست افزود: امروز خطر تهاجم فرهنگی در جامعه بسیار نزدیک است و باید به این مهم توجه جدی شود.

این کارشناس و تحلیلگر شبکه‌های اجتماعی و فضای اجتماعی با اشاره به‌ضرورت ارائه آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به کاربران تصریح کرد: برای اینکه در فضای مجازی دچار مشکل نشویم باید اطلاعات خود را درباره این فضا افزایش دهیم.

مؤمن نسب با اشاره به‌ضرورت جدی گرفتن مرزهای فضای مجازی خاطرنشان کرد: امروز مرزهای فرهنگی در فضای مجازی مشخص نیست و کودکان و نوجوانان کشور در معرض خطر جدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه هویت انسان‌ها در فضای مجازی پنهان است اضافه کرد: در این فضا کودکان پیر و پیران کودک شکل می‌گیرد و لذا باید با افزایش اطلاعات در حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جامعه را در برابر خطرات آن مصون کرد.

این کارشناس فضای مجازی تلگرام را شبکه ضداجتماعی دانست و با بیان اینکه شبکه تلگرام بر اساس باورهای غربی ایجادشده است و سازندگان آن تفکر سکولار دارند تصریح کرد: برونداد استفاده جامعه از تلگرام به‌عنوان محصول فناوری ارتباطات؛ آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها