أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۲۷۸۷۱
زمان انتشار: ۰۰:۴۱     ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
در فاصله کمتر از 25 روز تا مهلت فدراسیون فوتبال آسیا تیم های ایرانی کار سختی برای دریافت مجوز حضور در مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان دارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از "ورزش سه"، 31 آگوست روز سرنوشت ساز و مهمی برای فوتبال ایران است؛ هر چهار نماینده فوتبال ایران با وجود پرونده های متعددی که در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و دادگاه عالی ورزش دارند، در آستانه حذف قرار گرفته اند و این احتمال وجود دارد که مجوز حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را دریافت نکنند.

 

 

پرسپولیس و دردسر دومیلیاردی


در کنار اشکالات ساختاری فوتبال ایران و البته بدهی های معوقه سنگین داخلی، پرسپولیس تنها یک بدهی جاری دارد که دادگاه عالی ورزش درباره آن حکم صادر کرده است. بدهی مربوط به دستیاران مانوئل ژوزه است که رقم آن نزدیک به 2 میلیارد تومان برآورد شده و قرمزپوشان برای دریافت مجوز حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل پیش رو، باید این بدهی را تعیین تکلیف کنند تا مشکلی برای حضور در فصل آتی مسابقات نداشته باشند.

 

 

استقلال و دردسر بازیکنان پیشین


وضعیت باشگاه استقلال اما از دیگران حادتر است. آبی ها باید طی 24 روز آینده سه ایراد سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال آسیا را برطرف کنند. اولین نقص مدارک استقلال به مشکلات این تیم در پرونده هلمنکه باز می گردد و مسئولان این باشگاه باید مدارک مذاکره و حل مشکل این بازیکن را برای AFC ارسال کنند که این موضوع با توجه به اینکه آبی ها بدهی این هافبک را پرداخت کردند، کار سختی نیست. دومین مشکل استقلالی ها ارائه برنامه توسعه جوانان است که مدیران استقلال این نقص را برطرف کردند. سومین گام مدیران استقلال اما به موضوع شکایت کاوه رضایی و تیموریان باز می گردد. در پرونده کاوه رضایی با توجه به اینکه مرجع قانونی هنوز درباره این بازیکن حکمی نداده، استقلالی ها مشکلی برابر کاوه رضایی ندارند اما در پرونده تیموریان وضعیت متفاوت است. با توجه به اینکه حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای تیموریان صادر شده، آبی ها باید رضایت این بازیکن را کسب کنند و پرداخت پول و یا قسط بندی تنها راه استقلالی ها می باشد.

 

 

وضعیت مشابه تراکتورسازی و نفت تهران


تراکتورسازی و نفت تهران نیز شرایطی مشابه سرخپوشان دارند. قرمزهای تبریزی باید معوقات بازیکنان خارجی خود را پرداخت کنند و نفت تهران نیز شرایطی مشابه داشته و کار سختی برای دریافت مجوز و مدرک های مورد نظر AFC دارند. طلبکاران داخلی این دو باشگاه هنوز برای دریافت مطالبات خود به مراجع بین المللی مانند AFC گزارش نداده اند اما این دو باشگاه در بحث های داخلی نیز با مشکلاتی مواجه هستند.

 

 

برخورد AFC با فوتبال ایران چگونه است؟


بر طبق قوانین فدراسیون فوتبال آسیا، اگر هر یک از تیم هایی که مجوز حضور در لیگ قهرمانان را کسب کردند اجازه حضور در مسابقات را کسب نکنند تیم های بعدی مجوز حضور در مسابقات را کسب می کنند و مدارک این تیم ها بررسی می شود. این روند تا تیم هشتم لیگ فوتبال ایران ادامه دارد(طبق قوانین AFC نیمی از تیم های لیگ، هشت تیم از شانزده تیم) و در شرایطی که هشت تیم اول نتوانند مجوز های مورد نظر AFC را کسب کنند، سهمیه فوتبال ایران به دیگر کشورها منتقل خواهد شد. به این ترتیب در صورتیکه یکی چهار نماینده حال حاضر این مجوز ها را کسب نکنند، به ترتیب تیم های ذوب آهن، سپاهان، پیکان، استقلال خوزستان و گسترش فولاد در اولویت برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هستند.

با توجه به سخت گیری AFC این احتمال وجود دارد که حداقل یک یا دو تیم از نمایندگان فوتبال ایران مجوز حضور در لیگ قهرمانان را کسب نکنند. مدیران و معاونان نمایندگان ایران در واکنش به این تهدیدات از مشکلات بی پولی سخن گفتند و کمبود منابع را دلیل اصلی این موضوع معرفی کردند. حذف تیم های ایرانی به دلیل مشکلات مالی اتفاق جدیدی در فوتبال ایران است و احتمالا با وقوع چنین اتفاقی شاهد حضور دیگر نهادها برای کمک به تامین منابع مالی فوتبال خواهیم بود. پیش از این مجلس شورای اسلامی برای حل و فصل موضوع حق پخش میان صدا و سیما و فدراسیون فوتبال ورود کرده اما هنوز درآمدی نصیب فوتبالی ها نشده اما در صورت حذف یکی از دو تیم سرخابی و افزایش نارضایتی ها، احتمالا تدابیر جدیدی برای مشکلات مالی این ورزش پرطرفدار اندیشیده خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها