يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۷۸۸۳
زمان انتشار: ۰۸:۴۸     ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
هفته سوم لیگ برتر فوتبال
در هفته سوم لیگ برتر استقلال تهران میزبان تراکتورسازی تبریز است و پرسپولیس به مصاف تیم نفت تهران خواهد رفت.
به گزارش پایگاه 598، بازی‌های هفته سوم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود. در این هفته آبی پوشان تهرانی و قرمزپوشان تبریزی به مصاف یکدیگر می‌روند و به دنبال اولین برد خود هستند. پرسپولیس هم در تهران سوپرجام را تکرار می‌کند.

نگاهی به این بازی‌های می‌اندازیم:

گسترش فولاد - سپیدرود رشت؛ تقابل ناکامان!

دو تیم بازنده هفته های ابتدایی اکنون مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند تا از این شرایط خارج شوند. گسترش فولاد در دو بازی 7 گل خورده تا لوکا بوناچیچ یکی از ضعیف‌ترین‌ شروع‌های خود را در لیگ برتر ایران تجربه کند. سپیدرود هم که به تازگی به لیگ برتر آمده هنوز امتیازی نگرفته است و باید دید در مصاف دو ناکام بزرگ کدام تیم می‌تواند نوار باخت‌هایش را قطع کند و خود را به شرایط بهتری برساند.

استقلال خوزستان - سایپا؛ شاگردان دایی در گرما

استقلال خوزستان یک امتیاز از شاگردان منصوریان گرفت و به اهواز برگشت تا خود را برای میزبانی از شاگردان علی دایی آماده کند. سایپا هفته گذشته هم در آخرین لحظات بازی با نفت آبادان سه امتیاز را گرفت تا نشان بدهد که نسبت به فصل گذشته شرایطش تغییر کرده است.گرمای هوا در اهواز اولین حریف سایپاست و باید دید دایی مقابل ویسی دومین بردش را جشن می گیرد یا آبی پوشان اهوازی هر سه امتیاز را به خود اختصاص خواهند داد.

نفت تهران- پرسپولیس؛ دوئل مربیان پرسپولیسی در سوپرجام تکراری

بلاتکلیف ترین تیم لیگ برتر یک برد و یک مساوی گرفته و نتایجش فراتر از انتظار بوده است. این بازی تکرار سوپرجام فوتبال ایران هم هست. مسابقه ای که در آن نفت تهران 3 گل خورد و درخشان از این نتیجه در آن مقطع زمانی ابراز رضایت کرد زیرا فقط 24 ساعت بود که هدایت نفت را برعهده داشت. باید دید این مرتبه پرسپولیس مقابل حریف تهرانی خود چه نتیجه ای می گیرد؟ شاگردان برانکو در شرایط مطلوب بدنی و روحی قرار دارند هرچند از نظر مالی همچنان معترض و گلایه مند هستند و می گویند مدیران باشگاه به تعهدات مالی خود عمل نکرده اند. درخشان در این بازی انگیزه زیادی دارد زیرا می خواهدتوانایی های فنی اش  را به برانکو اثبات کند. در تیم نفت بازیکنانی مثل محمد نصرتی حضور دارند که سابقه بازی در پرسپولیس را دارد. درخشان این بازی را نبردی نابرابر دانسته اما برانکو از نفت به عنوان یک تیم خوب یاد می‌کند.

صنعت نفت آبادان- پدیده؛ ادامه شگفتی در برزیل؟

آبادانی ها در دقیقه آخر سه امتیاز بازی را به سایپا دادند و اکنون برای جبران می خواهند  مقابل تیم شگفتی ساز هفته دوم لیگ، پیروز شوند. پدیده هفته گذشته سپاهان را با سه گل بدرقه کرد و باید دید در گرمای آبادان شاگردان رضا مهاجری چگونه بازی می کنند و نتیجه می گیرند. شاگردان فراز کمالوند در فاز هجومی یکی از خطرناک ترین تیم های لیگ هستند. کمالوند سرمربی نفت آبادان به شدت از نحوه مدیریت کمیته و دپارتمان داوری انتقاد کرده بود. اگر پدیده بتواند در برزیل ایران پیروز شود یک شگفتی دیگر در فوتبال ایران رقم زده است.

پیکان - ذوب آهن؛ نبرد دو مربی با تجربه

دو مربی کهنه کار و با سابقه در فوتبال ایران مقابل یکدیگر قرار می گیرند. امیر قلعه نویی یکی از پر افتخارترین مربیان فوتبال ایران است که هفته گذشته در لیگ برتر 800 امتیازی شد و مجید جلالی که همواره هدایت یکی از تیم های لیگ برتر را برعهده داشته این مرتبه با پیکان مقابل قلعه‌نویی قرار می‌گیرد. ذوب آهن هفته گذشته در خانه به پیروزی پرگل مقابل گسترش رسید اما قلعه نویی گفت هنوز با تیم ایده آلش فاصله دارد و جلالی هم در شهر جم مقابل پارس جنوبی شکست خورد. ذوبی‌ها قاسم حدادی‌فر را به احتمال زیاد در این مسابقه به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند.

سیاه جامگان - فولاد؛ قرمزپوشان به دنبال اولین برد

فولاد خوزستان هنوز در لیگ برتر به برد نرسیده و برای کسب اولین پیروزی راهی مشهد می شود اما شاگردان میثاقیان در شرایط مناسبی قرار دارند و هفته قبل در رشت پیروز شدند. این تیم با 4 امتیاز و 4 گل زده یکی از تیم‌هایی بوده که لیگ را خیلی خوب شروع کرده است. فولاد کار سختی در مشهد خواهد داشت.

سپاهان- پارس جنوبی؛ اولین برد زردپوشان مقابل صدرنشین؟

کمتر کسی تصور می کرد تیم تازه وارد لیگ برتر صدرنشین مسابقات شود اما شاگردان مهدی تارتار این اتفاق را رقم زدند و با دو برد متوالی به تنهایی در صدر قرار دارند. سپاهان هم هفته گذشته سنگین ترین شکست تاریخ خود را تجربه کرد و در مشهد به چهارمیخ کشیده شد. کرانچار در اصفهان باید مقابل پارس جنوبی به پیروزی برسد. مدیران باشگاه سپاهان می‌گویند اولتیماتومی به کرانچار نداده‌اند اما اگر این مربی نتواند در این بازی خانگی هم پیروز شود شرایط سختی را در اصفهان تجربه خواهد کرد. مهدی تارتار سرمربی پارس جنوبی هم بازی با سپاهان را سخت‌ترین مسابقه شاگردانش توصیف کرده است.

استقلال تهران- تراکتورسازی تبریز؛ اولین برد آبی‌پوشان با ستاره نوظهور؟

استقلال شروعی نا امید کننده داشت و یک امتیاز از دو مسابقه کسب کرده و تنها تیم لیگ است که هنوز گلی نزده است. با این حال بسیاری از کارشناسان می‌گویند که شرایط تیم‌ها هنوز واقعی نیست و در هفته‌های سوم و چهارم وضعیت‌ تیم‌ها به طور کامل مشخص می‌شود. شاگردان منصوریان در این هفته میزبان تیم تراکتورسازی تبریز هستند تیمی که بدون امتیاز است و با دو باخت مقابل آبی‌های پایتخت صف آرایی می‌کند. ضعف عمده دروازه‌بان تراکتورسازی و خط دفاع این تیم پاشنه آشیل سرخپوشان تبریزی است با این حال بازیکنان جوان تراکتورسازی انگیزه‌‌ای مضاعف در دیدار با استقلال دارند تا اولین امتیاز‌شان را در لیگ برتر کسب کنند. استقلال هنوز ترکیب رویایی و مناسب خود را نشناخته اگرچه منصوریان می‌گویند اعتقادی به ترکیب ثابت و همیشگی ندارد اما آبی‌پوشان در دو بازی اخیرشان با دو ترکیب کاملا متفاوت به میدان آمده‌اند. درخشش مهدی قائدی جوانترین بازیکن تاریخ استقلال در هفته گذشته نوید ظهور یک ستاره جدید در تیم آبی‌پوشان و فوتبال ایران داده است. به نظر می‌رسد هر دو تیم برای پیروز شدن عطش دارند. یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتورسازی و علیرضا منصوریان شناخت کاملی از افکار فوتبالی یکدیگر دارند.

برنامه هفته سوم؛ گرامیداشت روز خبرنگار

پنجشنبه 19 مرداد96‏

نفت تهران - پرسپولیس- ورزشگاه تختی تهران- ساعت 20:45‏

استقلال خوزستان – سایپا تهران- ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت 20:30‏

گسترش فولاد تبریز - سپیدرود رشت- ورزشگاه بنیاد دیزل - ساعت 18:15‏

جمعه 20 مرداد 96‏

سیاه جامگان مشهد - فولاد خوزستان- ورزشگاه متعاقبأ اعلام می شود- ساعت 20:30‏

پیکان تهران - ذوب آهن اصفهان – ورزشگاه شهدا شهرقدس- ساعت 20:30‏

صنعت نفت آبادان – پدیده خراسان- ورزشگاه تختی آبادان- ساعت 20:30‏

فولاد مبارکه سپاهان - پارس جنوبی جم- ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت 20:30‏

استقلال تهران – تراکتورسازی تبریز- ورزشگاه آزادی تهران- ساعت 20:45‏




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها