يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۷۹۰۴
زمان انتشار: ۱۰:۱۰     ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
در حاشیه دفاع علی مطهری از سلفی حقارت برخی نمایندگان؛
علی آقای مطهری در تبیین عمیق رعایت شئونات نمایندگی مجلس فرموده‌اند: «کجای مذاکره و عکس گرفتن با یک بانوی مسئول اروپایی که پوشش اسلامی را بهتر از بسیاری از بانوان ما رعایت کرده، غرب‌زدگی است؟» در عمق و عظمت این جمله همین بس که وقتی همه دارند نسبت به عملکرد غرورآفرین تعدادی از نمایندگان انتقاد می‌کنند، علی آقا با روش تحلیل خاص خودشان –که کلا یکی ازش تولید شده و دست خود ایشان است- اجازه نمی دهند چیزی از ارزش‌های هم‌تیمی‌ها کم شود!

سرویس سیاسی پایگاه 598/ محمد کوره پز؛ علی آقای مطهری (کثر الله امثاله فی الفراکسیون) در تبیین عمیق رعایت شئونات نمایندگی مجلس فرموده‌اند: «کجای مذاکره و عکس گرفتن با یک بانوی مسئول اروپایی که پوشش اسلامی را بهتر از بسیاری از بانوان ما رعایت کرده، غرب‌زدگی است؟»

در عمق و عظمت این جمله همین بس که وقتی همه دارند نسبت به عملکرد غرورآفرین تعدادی از نمایندگان انتقاد می‌کنند، علی آقا با روش تحلیل خاص خودشان –که کلا یکی ازش تولید شده و دست خود ایشان است- اجازه نمی دهند چیزی از ارزش‌های هم‌تیمی‌ها کم شود!

هرچند بعضی‌ها به دلیل عمق زیاد فرمایشات نایب رئیس مجلس و سردرنیاوردگی از آن، ربطی بین این فرمایشات و آن سلفی گرفتن ها پیدا نکرده اند! ولی به هر صورت ما می‌کوشیم ضمن تفسیر کلمه به کلمه، به کُنه منظور ایشان بیشتر پی ببریم:

«کجای»:

ضمیر پرسشی برای پیدا کردن چیزی (در اینجا پیدا کردن عیب). یعنی شما هرچی بگردید ایرادی در نحوه عکاسی نماینده ها پیدا نمی‌کنید. آقا کجای عکاسی‌شان اشکال دارد؟ عکس ضد نور است؟ کادربندی بد بوده؟ کسی برای کسی شاخ گذاشته؟ احمدی نژاد از پشت شان رد شده؟

«مذاکره»:

پریدن روی میز و مانیتور، پیچ و تاب خوردن برای افتادن در عکس، جمع شدن دور هم و گذاشتن عکس‌ها در اینستاگرام. (از برجام به این طرف بعضی چیزها اینجوری شده. شما به گیرنده‌های خودتان دست نزنید!) کارشناسان معتقدند در پی این «مذاکره»، یکی دو جا از برجام که هنوز نقض نشده، باز هم همان‌جور نقض نشده ماند! سایه جنگ هم بلند شد رفت کمی آنطرف تر ایستاد.

«عکس گرفتن»:

کاری که نماینده‌ها بلدند با گوشی‌شان انجام دهند ولی آن خبرنگار ذلیل‌مرده که با دوربین مرده‌شور برده‌اش قضیه را رسانه‌ای کرد، بلد نیست!

«بانوی مسئول»:

بانویی که مورد سوال قرار می‌گیرد و جواب می‌دهد. خانم پاسخگو. بانویی است که مثلا وقتی از ایشان می‌پرسید چرا اروپا ایران را تحریم کرد؟ جواب می‌دهند: «خب آمریکا گفت دیگه!»

«پوشش اسلامی»:

این کلمه ایهام دارد. در چشم آدمهای ظاهربین اشاره به شال موگرینی است ولی در نگاه دور و هنرمندانه، به آقای احمد مازنی و لباس روحانیت ایشان اشاره دارد. یعنی جناب مازنی دارند نشان می‌دهند که با عبا و عمامه هم می‌شود ایستاد و از زن و بچه مردم عکس گرفت و این کار به به منزلت و شان لباس می‌افزاید!

«بانوان ما»:

خانم بچه‌ها. متعلقات نمایندگان سلفی بگیر. بانوانی که شب وقتی نماینده‌ها رفته‌اند خانه، یک جوری به شوهرشان چشم غره رفته‌اند که نگو! در واقع جناب مطهری توصیه کرده‌اند که این نماینده‌ها کم نیاورده و ضمن برخورد از موضع بالا، بانو را به رسیدگی به فسنجانی که دارد ته می‌گیرد ارشاد نمایند. (والا، نسوان را چه به دیپلوماسی آخه؟ بروند پوشش دوستان خودشان را به پای موگرینی برسانند!)

«غرب زدگی»:

تماس، تصادف و دعوا با غرب. مثلا شما می‌روید غرب اروپا، آنجا شما را می‌گیرند و به جرم داشتن ریش تا می‌خورید می‌زنند. این می‌شود غرب‌زدگی! یا مثلا شما دارید توی بزرگراه همت می‌رانید و موگرینی یک هو از فرعی سمت شهرک غرب می‌آید تو و می‌خورید به هم. این هم یک جور غرب‌زدگی است. کلا یک چیزی است که ربطی به فکر و فهم اینها ندارد!

حالا خدا وکیلی دوباره عکس ها را بردارید نگاه کنید. حتی اینقد(!) غرب زدگی هم توش می بینید؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
یه سید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
۱
۱
جناب مطهری معلوم نکرده حجاب این خانم تو ایران مد نظره یا تو کشور خودش در هرحال این خانم اگه به اختیار خودش بوده این پوشش رو انتخاب میکرده یا مثل اون بانوی محترم اروپایی که با لباس خواب جلوی فامیل و رییس خودش رژه رفته بود نگفت بانوان ما یاد بگیرن حتما بد آموزی داشته ...
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۹ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
۰
۰
«کجای مذاکره و عکس گرفتن با یک بانوی مسئول اروپایی که پوشش اسلامی را بهتر از بسیاری از بانوان ما رعایت کرده، غرب‌زدگی است؟»

در جواب آقای مطهری من این سئوال را می پرسم:
آقای مطهری چرا اینقدر ...؟
پاسخ
محمد1
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۷ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
۱
۰
یا من عوام حالیم نیست یا آقای مطهری از علم سیاست وتعصب به کشور تهی هستند .چه باحجاب چه بدون حجاب ذوق زدگی نمایندگان ملت برای سلفی گرفتن باکسی که مادر تحریمها رو برعلیه ما تصویب کرده چه معنی داره؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها