يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۷۹۳۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
سومین هفته از مسابقات لیگ برتر بیش از پیش چهره تیم های حاضر در رقابت های فصل 97-96 را نمایان خواهد کرد تا ارزیابی بهتری نسبت به این رقابتها داشته باشم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، در حالی دو هفته از شروع لیگ برتر سپری شده که کمتر کسی انتظار داشت تیم تازه دسته برتری شده پارس جنوبی جم اینچنین بتواند رقبای خود را شکست داده و با تفاضل گل بهتر در صدر بایستد. پرسپولیس طبق انتظار و در قواره یک قهرمان برای دفاع از عنوانش بازی می کند و استقلال عکس آنچه از این تیم انتظار می رفت را به نمایش گذاشته تا فعلا در رده یازدهم لیگ بایستد!

برای بررسی بهتر وضعیت تیم های حاضر در لیگ برتر با کارشناسان فوتبال کشورمان حرف زدیم که بخش هایی از صحبت های شان در ادامه می آید:

بیانی: استقلال هر چه دارد رو کند/تراکتور پلنگ زخمی است

شاهین بیانی در گفت و گو با مشرق، درباره نتایج تیم استقلال در دو هفته ابتدایی لیگ برتر اظهار داشت: متأسفانه این عادت بدی است که استقلال لیگ را بد آغاز می کند! ما فصل قبل هم این شرایط را داشتیم ولی در ادامه و از هفته ششم به بعد روند رو به رشد نمایان شد. چرا کادر فنی نمی تواند این شرایط را از ابتدا ایجاد کند را نمی دانم. هم فرصت بدنسازی داشتند، هم بازیکنان در اختیارشان بود و هم مسابقات سخت و دشواری پیش روی شان نبوده است.

وی افزود: در آبادان با شرایط نبود بازیکنان آسیب دیده و محروم، حداقل انتظار این بود که تیم با یک تساوی بیرون خانه به تهران برگردد ولی همان هم بدست نیامد! در بازی دوم هم عجله و برهم ریختگی تاکتیکی کار دست تیم داد. این هفته هم که تراکتوری به تهران می آید که مثل پلنگ زخمی است. تراکتور جوان شده و تیم جوان به همان اندازه که می تواند ضربه پذیر باشد به همان اندازه هم می تواند خطرناک باشد.

کاپیتان اسبق استقلال تأکید کرد: اگر استقلال می خواهد از این شرایط دور شود باید فکر کند این بازی مرگ و زندگی است و هرچه دارد رو کند. تنها در این صورت است که می تواند برنده باشد. آنالیز دقیق و صحیح هم در این مهم تأثیرگذار است ولی با توجه به شعارهای محدودی که بعد از تساوی با استقلال خوزستان در آزادی به گوش رسید می توان حدس زد که تماشاگر استقلالی خیلی تحمل باخت چندباره به تراکتورسازی آن هم در تهران را ندارد».

پیوس: پرسپولیس یک ثانیه از نفت غافل نشود/درخشان از دل این خانواده خبر دارد

فرشاد پیوس در گفت و گو با مشرق، درباره وضعیت پرسپولیس در لیگ برتر اظهار داشت: تیم مانند فصل قبل بازی می کند. با برنامه و توان تاکتیکی بالا به ویژه در خط هافبک. البته درخشان(سرمربی نفت تهران) از همین خانواده است و به خوبی این مسایل را درک می کند. او می داند با از کار انداختن خط هافبک پرسپولیس می تواند نیمی از توان این تیم را تحت تأثیر قرار دهد. برای همین قطعا می آید که وسط میدان را در اختیار بگیرد که البته این اتفاق کار هر تیمی نیست.

مهاجم اسبق پرسپولیس ادامه داد: با گلی که منشا در تبریز زد مشخص شد که او کم کم با تیم اخت می شود و این بهترین خبر برای پرسپولیس است. قبل از این هم گفته بودم که هر زمان طارمی و منشا به هماهنگی بالا برسند دیگر هیچ خط دفاعی تاب رویارویی با آنها را ندارد.

آقای گل اسبق فوتبال ایران خاطر نشان کرد: اینکه نفت تهران دیر بسته شده و تیم ضعیفی است به هیچ عنوان حرف منطقی نیست. پرسپولیس اگر می خواهد روند روبه بالایش را حفظ کند باید با همین منوال پیش برود و حتی یک ثانیه هم از حریفش غافل نشود که اگر شد کار دست خودش داده است. قطعا با برد این هفته پرسپولیس صدر را می گیرد چون پارس جم باید در سپاهان به مصاف سپاهان برود و خیلی بعید است نتیجه دو بازی قبلی اش را تکرار کند.

قاسمپور: پارس جم ثابت کند جرقه نیست/برای نقد خوزستانی ها زود است

ابراهیم قاسمپور در گفت و گو با مشرق، درباره صدرنشینی تیم پارس جنوبی جم بیان کرد: اینکه باز هم مانند دو، سه فصل گذشته یک تیم جنوبی در صدر جدول ایستاده اتفاق خوبی است ولی پارس جم باید بتواند روند خودش را حفظ کند. کسی از این تیم توقع ندارد قهرمان لیگ برتر شود ولی می تواند با دوری از غرور و با چاشنی تجربه که بازیکنانی از این دست را هم دارد که تیم را رهبری کنند، این روال را ادامه دهد.

مربی خوزستانی کشورمان ادامه داد: پارس این هفته در اصفهان باید به میدان برود. سپاهانی که در دیدار قبلی با پدیده باخت سنگینی را تحمل کرد قطعا انگیزه های زیادی برای شکست دادن تیم تازه لیگ برتری شده دارد. انتظار می رود که پارس در اصفهان دفاعی بازی کند ولی باز هم تا بازی شروع نشود نمی توان حرفی زد. فقط این تیم برای اینکه ثابت کند جرقه نیست باید این جمعه خیلی با دقت کار کند.

وی درباره دیگر نمایندگان جنوبی لیگ برتر افزود: استقلال خوزستان بهتر از فولاد و صنعت نفت نتیجه گرفت و این به ذکاوت سرمربی اش برمی گردد. فولاد هنوز خودش را پیدا نکرده و صنعت نفت هم با برد هفته اول مقابل استقلال در بازی دوم با سایپا مغرور بازی کرد وگرنه می شد سایپا را شکست بدهد. با این همه برای نقد کلی تیم های جنوبی کمی زود است.

فرکی: لیگ جذابی در پیش است/هنوز برای قضاوت تیم ها زود است

حسین فرکی در گفت و گو با مشرق، درباره شرایط کلی لیگ هفدهم اظهار داشت: در مجموع با توجه به اینکه هنوز دو هفته از لیگ سپری شده نمی توان ارزیابی دقیقی از مسابقات لیگ برتر انجام داد. برخی تیم ها هنوز به هماهنگی لازم نرسیده اند، برخی تیم شان کامل نیست و تعدادی هم از این فرصت ها استفاده کرده و بردهایی بدست آورده اند و به نظر می رسد که تیم شان بدون مشکل است.

وی ادامه داد: قطعا با سپری شدن دو، سه هفته دیگر از لیگ برتر تازه تازه رنگ و رخ تیم ها نمایان می شود. الان تراکتورسازی که تیم بالای جدولی لیگ قبل بود و هفته ها در رده دوم ایستاده بود پانزدهم است. در حالی که دیدیم مقابل استقلال خوزستان و پرسپولیس مستحق باخت نبود. سپاهان تیمی نیست که 4 گل بخورد ولی این اتفاقات در هفته های ابتدایی رخ می دهند و در ادامه وضعیت تفاوت خواهد کرد. پیش بینی ام این است که با در نظر گرفتن مسابقات جام جهانی قطعا لیگ جذابی پیش رو خواهیم داشت.

مربی فصل پیش سایپا تأکید کرد: نایب قهرمان فصل پیش لیگ در هفته های سوم و چهارم تا رده چهاردهم هم پایین رفته بود ولی در نهایت خودش را بالا کشید. تا اینجا تیم هایی که خوب فوتبال بازی کرده اند مشخصا خوش شانس هم نبودند که توپ های شان به گل تبدیل شوند. در بازی اول ذوب آهن با یک گل به خودی تساوی در مشهد را از سیاه جامگان گرفت وگرنه ممکن بود آنها هم الان شش امتیازی باشند. شک ندارم سپاهان از این وضعیت خارج می شود و تیم های خوزستانی با مربیان جدیدشان روزهای بهتری را پیش روی خواهند داشت.

فرکی گفت: سایپا تیم خوبی بست و پیکان هم شرایط بدی ندارد. سپید رود رشت هم هنوز باور نکرده که به لیگ برتر آمده است. در مجموع در این دو هفته هم اتفاقات پیش بینی شده داشتیم هم غافلگیرانه. قطعا تعدادی از همان رازهای سر به مهر لیگ هفدهم در هم در این هفته برملا می شود و کم کم دست همه تیم ها برای هم رو خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها