يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۸۰۶۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
رئیس‌جمهور آمریکا یک بار دیگر کره شمالی را تهدید و خط قرمزهای جدیدی برای این کشور ترسیم کرد. او ونزوئلا را هم به مداخله نظامی تهدید کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه یک بار دیگر کره شمالی را تهدید کرد و خط قرمزهای جدیدی برای این کشور ترسیم کرد. او  ونزوئلا را هم به مداخله نظامی تهدید کرد. 

طبق گزارش سی‌ان‌ان، وی در باشگاه خصوصی گلفش در «نیوجرسی» در پاسخ به سوالی درباره منظورش از تهدید چند ساعت قبلش که گفته بود واشنگتن دستش را برای حمله به کره شمالی روی ماشه سلاح‌هایش قرار داده، اینطور گفت: «این مرد (رهبر کره شمالی) نمی‌تواند از کارهایی که انجام می‌دهد شانه خاکی کند. اگر او یک تهدید آشکار دیگر انجام بدهد یا اگر اقدامی درباره گوام یا هر نقطه دیگر از خاک آمریکا یا متحدان آمریکا انجام دهد، کاملاً پشیمان خواهد شد و به سرعت هم پشیمان می‌شود.»

ترامپ همچنین گفت: «امیدوارم که آنها جدی بودن آنچه گفته‌ام را درک کرده باشند و به حرفی که زده‌ام، اعتقاد دارم.»

رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی بعد از این اظهارات، با اعضای کابینه امنیت ملی خود دیدار کرد. ترامپ، در اقدامی تعجب‌آور بعد از این دیدار ونزوئلا را هم به اقدام نظامی تهدید کرد.

ترامپ گفت: «ما گزینه‌های زیادی برای ونزوئلا داریم؛ اما به هر صورت، من گزینه نظامی را منتفی نمی‌دانم. این کشور همسایه ما است. می‌دانید که ما در تمام دنیا حضور داریم و در همه جای جهان، در نقاطی که بسیار بسیار دور هستند، نیروی نظامی داریم. ونزوئلا خیلی دور نیست و مردم در آنجا در عذابند و دارند می‌میرند. ما گزینه‌های زیادی برای ونزوئلا داریم، از جمله گزینه نظامی.»

مجلس موسسان جدید ونزوئلا از جمعه هفته گذشته رسما آغاز به کار کرده است. هدف اصلی از تشکیل مجلس موسسان ونزوئلا، بازنگری در قانون اساسی خواهد بود.

آغاز به کار مجلس موسسان ونزوئلا در شرایطی است که کنترل پارلمان این کشور نیز در دست مخالفان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها