يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۸۱۲۸
زمان انتشار: ۰۰:۵۶     ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: صدور روادید اربعین از شهریورماه امسال آغاز خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، بر اساس اعلام مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت، فرآیند صدور روادید اربعین از شهریور ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

گفتنی است که امسال، روند نام‌نویسی زودتر از سال قبل شروع می‌شود.

هر ساله خیل عظیم مشتاقان اهل بیت همزمان با ایام اربعین حسینی(ع) راهی کربلا معلا می‌شوند.

ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد در هشتمین نشست ستاد مرکزی اربعین با مسئولین ستاد اربعین مستقر در عراق گفت:  7 محور را در دیدارهای مختلف با مدیران ستاد اربعین مستقر در عراق برای افزایش هماهنگی‌های بیشتر در نظر گرفته‌ایم که این اقدامات ویژه شهرهای سامرا، کاظمین، کربلا، نجف و مرزهای مهران، شلمچه و چزابه و احتمالاً خسروی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی اربعین از ماه مبارک رمضان در عراق توسط مسئولان متولیان این امر به‌ویژه ایرانی‌ها انجام گرفته است.

مسجدی در پایان گفت: زائران ایرانی بعد از ورود به عراق علاقه‌مند هستند تا تمام مرقدهای مطهر این کشور را زیارت کنند و در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

همچنین در این نشست حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت در پایان بابیان اینکه سال گذشته حضور 2 میلیون و 400 هزار زائر اربعین به صورت رسمی ثبت شده که قطعاً سال جاری با افزایش این تعداد مواجه خواهیم شد، افزود: باید بدانیم که کشور عراق ظرفیت خاصی در تمامی ابعاد دارد. اما ما می‌کوشیم کیفیت حضور و خدمات را افزایش داده و فضای معنوی خاصی را برای بهره‌مندی هرچه بیشتر زائران فراهم کنیم.

در نشست ستاد مرکزی اربعین مجید آقابابایی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور خاطرنشان کرد: محدودیت‌های فنی صدور روادید در اربعین سال 95 در سفارت عراق وجود داشت که این محدودیت‌ها با رایزنی‌های صورت گرفته به‌ویژه در بخش مانیفست رفع شد. اما امسال با تدابیر صورت گرفته با عراق، سفارت این کشور در ایران مکانیسم‌های جدیدی را در نظر گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها