يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۸۱۹۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
سازمان جهانی مهاجرت اعلام کرد که حدود ۶۰۰ هزار سوری از اوایل سال جاری میلادی به مناطق خود بازگشته‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، اولیویا هیدون، سخنگوی سازمان جهانی مهاجرت اعلام کرد که ۸۴ درصد از کسانی که به منازلشان در سال جاری بازگشته‌اند کسانی‌ هستند که در داخل آواره شده بودند درحالی که ۱۶ درصد بقیه از ترکیه، لبنان، اردن و عراق بازگشتند.

براساس آمار این سازمان ۶۷ درصد کسانی که بازگشتند جزو اهالی استان حلب در شمال سوریه هستند.

با وجود اینکه این آمار بیشترین تعداد بازگشتگان از آغاز بحران سوریه است اما تعداد کسانی که در سال جاری مجبور به ترک منازلشان شده‌اند بالغ بر ۸۰۸.۶ است.

سخنگوی سازمان جهانی مهاجرت گفت: تعدادی از مهاجران جدید برای بار دوم و سوم مجبور به فرار از خشونت و درگیری شدند.

مجموع کل آوارگان سوری به بیش از شش میلیون تن می‌رسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها