أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۸۳۳۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۵     ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
به گفته یک عضو کمیسیون برنامه ی بودجه مجلس، وزیر پیشنهادی رئیس جمهور ضعیف است و در بین معلمان هیچ محبوبیتی ندارد، پیامد انتخاب وی باعث برانگیخته شدن در آموزش و پرورش شده است.
به گزارش پایگاه 598، جهانبخش محبی نیا در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه پیامد انتخاب بطحایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش در دولت دوازدهم باعث برانگیخته شدن و راه افتادن امواج نگران کننده در آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی شده است، گفت: نخبگان و شخصیت های فرهنگی اعتقادشان بر این است که آموزش و پرورش کلید توسعه و ترقی ایران است. طبیعتا عدم جامعیت حضور آقای بطحایی و برنامه ضعیفی که برای اداره ۴ ساله آموزش و پرورش ارائه کرده اند قطعا نمی تواند به آن کمکی بکند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: البته چه بسا ویژگی های فردی و صلاحیت های شخصی وی قانع کننده باشد اما نگرانی عمده ما متوجه آموزش و پرورش است. 

رئیس سابق دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش برای انقلاب اسلامی از نظر ایجابی مفید است، اضافه کرد: تحت هیچ شرایطی مسئولان و متولیان کشور رضایت قلبی ندارند که بین آموزش و پرورش، دولت و نظام فاصله ای بیافتد.

رئیس جمهوری باید وارسی و رصد بهتری را برای وزیر آموزش و پرورش انجام می داد

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از جمله وزارتخانه هایی است که در رای اعتماد چالش برانگیز است و از نظر موافقت و مخالفت، حرف و حدیث های مفصلی را کسب خواهد کرد، گفت: ما به عنوان کسانی که نگرانی های معلمان و نخبگان را رصد کردیم تصورمان این است که برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، رئیس جمهوری باید وارسی و رصد بهتری را انجام می دادند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: وزیر آموزش و پرورش در هیئت دولت باید نقش اول یا دوم را داشته باشد که این فرصت برای آقای بطحایی امکانپذیر نیست. وی محبوبیت لازم را ندارد. ارتباط ایشان با کمیسیون هایی مثل برنامه و بودجه، آموزش و تحقیقات باید در حد بسیار اعلا و اقناگری باشد که چنین فرصتی رابرای ایشان بعید می دانم. 

وی با بیان اینکه کشتی آموزش و پرورش در ۴ سال قبل در آبهای بین المللی سرگردان بوده است و به جای سند، دنبال ۲۰۳۰ بودند، اضافه کرد: در این ۴ سال برای تقویت جناح و ریشه آموزش و پرورش اقدام مستحکم و بحث برانگیزی را ندیدیم. باید در هیئت دولت و حتی مراجع فرهنگی، آموزش و پرورش محور باشد. 

به گفته محبی نیا ضعف شخصی، نداشتن سوابق در حوزه آموزش و پرورش و عدم حضور در تدوین سند تحول و ننوشتن حتی یک کتاب در این حوزه برای وزیر پیشنهادی قابل قبول نیست. آموزش و پرورش شاید اصیل ترین و پاک ترین نهاد رسمی جمهوری اسلامی باشد. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها