يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۸۴۴۶
زمان انتشار: ۰۹:۳۲     ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
هفته چهارم لیگ برتر فوتبال
۷ بازی هفته چهارم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود و استقلال میهمان تیم سایپاست و دو تیم اصفهانی هم به مصاف یکدیگر می‌روند.
به گزارش پایگاه 598، 7 بازی هفته چهارم لیگ برتر روز پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود. در این هفته شاهد تقابل جالب برخی از مربیان هستیم. نبرد منصوریان با دایی در تهران، درخشان و گل‌محمدی در تبریز، قلعه‌نویی و کرانچار در اصفهان از جمله این تقابل‌های تاکتیکی دیدنی سرمربیان است.

نگاهی به این بازی ها می اندازیم:

تراکتورسازی - نفت تهران؛ اولین برد قرمزپوشان تبریزی؟

شاگردان گل محمدی با وجود سه باخت متوالی از سوی هواداران پرشور تبریزی تشویق شده‌اند و اکنون نوبت بازیکنان و مربیان تراکتورسازی است که با یک برد خانگی به علاقه و اعتماد هواداران شان پاسخ مثبت بدهند. پیروزی مقابل نفت تهران که تیمی بحران زده است دور از دسترس بازیکنان جوان تراکتورسازی نخواهد بود. نفت در هفته گذشته دوسه روزی به خاطر مشکلات مالی و اعتصاب بازیکنانش تمرین نکرده با این حال گل محمدی می‌داند که تیم نفت را هم نباید دستکم بگیرد. نقطه ضعف تراکتورسازان درون چارچوب دروازه است و گروسیان هنوز به اعتماد به نفس و خودباوری نرسیده و قرمزپوشان تبریزی گل های راحتی می خورد. تقابل حمید درخشان با گل محمدی دو سرمربی اسبق پرسپولیس نیز در نوع خود دیدنی خواهد بود.

ذوب آهن- سپاهان؛ دربی اصفهان

دربی اصفهان یکی از بازی های حساس این هفته خواهد بود. امیر قلعه نویی با ذوب آهن تاکنون 5 امتیاز از سه مسابقه کسب کرده ولی انتظار قلعه نویی از خودش و تیمش بیش از این هاست. سپاهان هم با کرانچار هنوز بردی در این فصل نداشته و به همین دلیل زردپوشان اصفهانی برای دشت اولین سه امتیاز به فولاد شهر می روند. تقابل کرانچار و قلعه نویی دیدنی است. قلعه نویی سابقه حضور در سپاهان را هم دارد اما هواداران این تیم می گویند با وجود اینکه امیر را دوست داریم اما شکستش می دهیم! آنها برای سرمربی سابق خود حسابی کری‌ خوانده‌اند. ذوب آهن در این بازی مهاجم خارجی جدیدش را به دلیل محرومیت و قاسم حدادی‌فر را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. حدادی‌فر احتمالا تا پایان فصل نمی‌تواند برای سبزپوشان اصفهانی بازی کند.

پارس جنوبی - صنعت نفت آبادان؛ یک بازی دیدنی در کنار خلیج فارس

تقابل تیم های دوم و چهارم در شهر جم بوشهر دیدنی خواهد بود. هر دو تیم، فوتبالی تهاجمی و تماشاگر پسند ارایه می کنند. شاگردان مهدی تارتار جوانان با انگیزه ای هستند که می خواهند توانایی هایشان را به اهالی فوتبال ثابت کنند اما تیم نفت مهره های باتجربه ای مثل جاسم کرار دارد. قطعا این بازی در حاشیه خلیج فارس یکی از بازی های زیبای هفته خواهد شد. بازیکنان پارس جنوبی می‌گویند اگر نفت آبادان را ببریم شخصیت و اعتماد به نفس لیگ برتری پیدا خواهیم کرد. این تیم اولین فصل حضورش را در لیگ برتر تجربه می‌کند.

سایپا- استقلال؛ سومین برد دایی یا دومین پیروزی منصوریان؟

تقابل علی دایی و منصوریان روی نیمکت های دو تیم جذاب و دیدنی است. دو ملی پوش سابق فوتبال ایران اکنون در قامت مربیگری باید با یکدیگر رقابت کنند. شاگردان دایی دو برد متوالی داشته اند و اکنون به دنبال سومین پیروزی خود هستند. استقلال هفته گذشته اولین بردش را مقابل تراکتورسازی به دست آورد و می خواهد این هفته خود را به جمع مدعیان برساند. نارنجی پوشان تهران یک تیم سختکوش  هستند که بازیکنانی مثل شاه علیدوست، مهدی ترابی، امید خالدی، محمد عباس زاده و... را هم در اختیار دارد اما استقلال یک تیم پرستاره است هرچند در این فصل فقط یک گل زده اما در سه بازی هم فقط یک گل دریافت کرده و خط دفاعی مستحکمی دارد. شاگردان دایی اما 6 برابر استقلال گلزنی کرده‌اند اما حالا به سد محکم آبی‌پوشان برخورد کرده‌اند. دایی مقابل استقلال آمار خوبی دارد و در زمان مربیگری‌اش بیشتر مقابل استقلال برنده بوده است.

فولاد- گسترش فولاد؛ بازگشت لوکا به اهواز!

گسترش فولاد تبریز ضعیف ترین خط دفاع لیگ را دارد و با این وضعیت کار سختی در اهواز خواهد داشت. فولاد بازیکنان جوان و سرعتی در اختیار دارد و باید دید لوکا بوناچیچ توانسته در این مدت خط دفاعش را ترمیم کند یا خیر.سیروس پورموسوی سرمربی فولاد خوزستان در خانه به دنبال دومین برد تیمش است. لوکا بوناچیچ هم باید از اعتبار مربیگری‌اش در یکی از بهترین تیم‌های لیگ ایران دفاع کند. تیمی که مشکل مالی ندارد و ورزشگاه اختصاصی هم دارد اما در این فصل لیگ را خوب شروع نکرده است. بوناچیچ در اهواز غریبه نیست و به خوبی با شرایط فوتبال خوزستان آشناست.

سپیدرود رشت- پیکان؛ کار سخت جلالی در رشت

قرمزپوشان رشتی هنوز در لیگ برتر امتیازی نگرفته‌اند و با سه باخت متوالی در رده یکی مانده به آخر جدول هستند. سپیدرود که هواداران فراوانی در استان گیلان دارد اگر همین روند را ادامه بدهد  دوباره به لیگ یک بازگردد. شاگردان نظرمحمدی فصل گذشته در لیگ یک به هیچ تیمی در رشت نباختند اما این رکورد در لیگ برتر خیلی زود شکست و تیم سیاه جامگان اولین تیمی بود که سه امتیاز از رشت گرفت. پیکان هم در این فصل هنوز به پیروزی نرسیده و با دو مساوی و یک باخت در رده سیزدهم جدول قرار دارد. شاگردان جلالی کار سختی در ورزشگاه عضدی رشت خواهند داشت هرچند از نظر فنی و کیفیت بازیکن بسیار برتر از سپیدرود هستند.

پدیده - استقلال خوزستان؛ نبرد 4 امتیازی‌ها

هر دو تیم 4 امتیازی هستند اما تیم پدیده 5 گل زده و استقلال خوزستان 2 گل، پدیده برای رتبه تک رقمی در این لیگ می‌جنگد و آبی‌پوشان خوزستان هم که دو فصل پیش قهرمان شده بودند در این فصل تلاش می‌کنند دوباره در لیگ برتر یکی از مدعیان باشند. تقابل رضا مهاجری و عبدالله ویسی نیز یکی دیگر از نبردهای تاکتیکی دیدنی این هفته فوتبال است.

برنامه و اسامی داوران در هفته چهارم لیگ برتر:

چهارشنبه 25 مرداد

پرسپولیس - سیاه جامگان- آزادی- تهران- ساعت 20:45

حمید حاج ملک-محمدرضا ابوالفضلی-سجاد طوری-روح الله شرفی- ناظر: اسماعیل صفیری

پنجشنبه26 مرداد

سایپا - استقلال تهران- تختی- تهران-ساعت 20:45

محمد حسین زاهدی فر-حسن یوسفی-یعقوب سخندان- کوپال ناظمی-ناظر: زاهد بحرینی

تراکتورسازی - نفت تهران- یادگار امام(ره)تبریز- ساعت 19:45

بیژن حیدری-حمید سبحانی-مهدی شفیعی-سعاد وفا پیشه-ناظر: ابراهیم میرزابیگی

پارس جنوبی جم - صنعت نفت- تختی جم- بوشهر-ساعت 20:45

سید حسین زرگر-فرزاد بهرامی-فرهاد مروجی-سید علی میر غفاری- ناظر: محمود رفیعی

ذوب آهن - سپاهان- فولاد شهر- اصفهان- ساعت 20:15

علیرضا فغانی-محمدرضا مدیر روستا-محمد عطایی-امید سعید فر-ناظر: مسعود عنایت

جمعه27 مرداد

پدیده مشهد- استقلال خوزستان-ثامن الائمه- مشهد- ساعت 18:45

رضا عادل-هادی طوسی-عسگر محمدی-سید علی اصغر مومنی- ناظر: علیرضا کهوری

سپیدرود رشت - پیکان- عضدی- گیلان-ساعت 19:30

پیام حیدری-تورج عیوض محمدی-سید اسد حاج محمدی-محمد ملکی-ناظر: ابوطالب طاهریان

فولاد خوزستان - گسترش فولاد- غدیر- اهواز- ساعت 20:30

سید رضا مهدوی-بابک داوری-جلیل شعرانی-وحید صالحی- ناظر: خداداد افشاریان



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها