يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۸۴۵۴
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
فیلم سینمایی «ترانه» به نویسندگی و کارگردانی «مهدی صاحبی» با موضوع حجاب و عفاف ساخته می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، محمد تقی انصاری  که به همراه مهدی صباغ‌زاده تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده دارد، در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: در دوران پس از انقلاب اسلامی و در شرایطی که بزرگان و دلسوزان فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی بویژه بیانگذار فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شخص مقام معظم رهبری همواره از وضعیت ترویج بی‌حیایی ابراز نارضایتی کرده‌اند و در مقاطع مختلف به مسئولان مربوطه هشدارهای لازم را داده‌اند، متاسفانه آنگونه که بایسته و شایسته است اقداماتی جدی در این زمینه صورت نگرفته است و سینماگران کشور نیز که قدرتمندترین ابزار تبلیغی و تبیینی را در دست دارند، بدلایل متعدد تا کنون به این موضوع نپرداخته‌اند.

وی افزود: اما این روزها که هجمه فرهنگی غرب از طریق شبکه‌های مختلف اجتماعی و ماهواره‌ای با شدت هر چه بیشتر به جنگی تمام عیار با فرهنگ و تمدن کشورمان آمده‌است و همگان معتقدند که مقابله با این معضل جز با کار فرهنگی صحیح و دقیق امکان پذیر نیست، از مدتی پیش خبری در محافل خصوصی و فرهنگی حوزه و دانشگاه گوش به گوش می‌شود که نقطه امیدی برای آغاز یک حرکت جدی و بزرگ در حوزه حیا و عفاف است.

وی ادامه داد: فیلم سینمایی «ترانه» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صاحبی و تهیه کنندگی مهدی صباغ زاده و محمدتقی انصاری در ژانر اجتماعی و با داستانی بسیار جذاب و به روز درصدد است که برای اولین بار در تاریخ پس از انقلاب به موضوع حیا و عفاف بپردازد.همه شرایط و مقدمات لازم برای تولید این فیلم آماده است و حتی سرمایه گذاران خصوصی این فیلم نیز از مدتها قبل مشخص شده‌ اند و از حدود دو ماه پیش در خواست پروانه ساخت داده‌‌‌‌‌‌‌ایم که به محض دریافت پروانه وارد پروسه تولید این اثر سینمایی خواهی شد.

وی پیرامون طولانی شدن پروسه تولید این اثر نیز عنوان داشت: اگرچه به برخی ارگانهای فرهنگی کشور نقدهای جدی وارد است اما اغلب مسئولین فرهنگی کشور بویژه برخی عزیزان سازمان سینمایی افرادی دلسوز و دغدغه مند هستند و به هیچ وجه قصد کار شکنی و خیانت به فرهنگ کشورشان را ندارند و دلیل طول کشیدن صدور پروانه ساخت این اثر نیز شاید حجم درخواستهای ارسالی از سوی اهالی محترم سینما برای پروانه ساخت باشد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «راه بهشت» و سریال‌هایی نظیر «جابر بن حیان» در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه مراحل پیش تولید را سپری کرده‌اید و دقیقا از چه زمانی تولید آن را شروع می‌کنید؟ گفت: تقریبا تمام لوکیشن‌ها را انتخاب کرده‌ایم. از طرفی با برخی بازیگران نیز صحبت داشته‌ایم و همچنین سایر عوامل پشت دوربین نیز مشخص هستند و اگر مطابق آنچه مسئولان محترم سازمان سینمایی به ما قول داده¬اند، شنبه هفته آینده که جلسه شورای پروانه ساخت است، پروانه این فیلم صادر گردد، بلافاصله قرارداد عوامل و بازیگران منعقد خواهد شد و با توجه به اینکه پیش تولیدمان بسیار طول کشیده و به خوبی انجام شده است، از حدود 10 روز دیگر تولید این اثرکلید خواهد خورد.

انصاری در پایان گفت: لوکیشن‌های این فیلم در شهرهای تهران ، رشت و قم است و 5 بازیگر مطرح نیز در این فیلم حضور خواهند داشت.

فیلم سینمایی «ترانه» اولین فیلم سینمای حرفه‌ای با موضوع حیا و عفاف است که نویسندگی و کارگردانی آنرا مهدی صاحبی از نویسندگان و کارگردان جوان، کشورمان بر عهده دارد. وی علاوه بر تدریس فیلمنامه نویسی و کارگردانی در مراکز و آموزشگاه‌های مختلف سینمایی کشور، تولید بیش از 100 قسمت مستند و فیلم کوتاه را در کارنامه خود دارد و جوائز متعددی نیز تا کنون دریافت کرده است.

در خلاصه فیلم «ترانه» آمده است: نگذاریم دیگران آنگونه که دوست دارند، ما را نقاشی کنند ... ترانه داستان دختر مدلینگی را روایت می¬کند که برای تامین هزینه¬های زندگی، گرفتار افرادی می‌شود که او را تا پای مرگ پیش می‌برند اما ...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها