أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۲۸۶۰۳
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
وزیر پیشنهادی دفاع با اشاره به جایگاه رفیع ایران در هندسه قدرت جهانی گفت: این جایگاه نوید چشم‌اندازی جدید برای جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش پایگاه 598، امیر سرتیپ حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود در صحن علنی مجلس با تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصویب قانون مقابله با نقض حقوق بشر و تحریم‌های آمریکا علیه سپاه و فعالیت‌های موشکی ایران گفت: امروز با فرصت‌های مهمی در سطح داخلی و بین‌المللی روبرو هستیم که برگزاری انتخابات و تکرار حماسه حضور مردم باعث استحکام‌بخشی به ساخت درونی نظام بود و از آنجایی که ما دارای نظامی مردم‌سالار و دفاعی مردم‌پایه هستیم، فرماندهان نیروهای مسلح مستحضر به حمایت مردم شدند.

وی افزود: در سطح بین‌المللی پیروزهای جبهه مقاومت نتیجه داده و امروز دشمنان به جایگاه ایران در هندسه قدرت منطقه‌ای اذعان دارند. ترفند دشمنان برای انزوای جمهوری اسلامی به نتیجه نرسیده و بسیاری از دولت‌ها برای گسترش تعاملات خود با ایران در حال اقدام هستند. در حوزه علم و فناوری نیز به‌رغم سال‌ها تحریم پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و به برکت تلاش فرماندهان نیروهای مسلح توانسته‌ایم به قدرت بازدارندگی دست یافته و آن را حفظ کنیم.

وزیر پیشنهادی دفاع با اشاره به چالش‌های پیش رو اظهار داشت: تلاش دشمن برای تضعیف امر دفاع و امنیت، انعقاد قراردادهای پرهزینه نظامی و تبدیل منطقه به انبار سلاح و مهمات، بودجه پایین دفاعی کشورمان در مقابل دشمنان از جمله مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد. هر چند سیاست دفاعی ما نتیجه داده و ما امروز بالاترین قدرت دفاعی در سطح منطقه را داریم.

امیر حاتمی با اشاره به برنامه‌های خود در وزارت دفاع برای 4 سال آینده تصریح کرد: تلاش وزارت دفاع در تمام حوزه‌ها باید افزایش پیدا کند و ما نحوه دستیابی به قدرت دفاعی بالاتر را در برنامه پیشنهادی خود به نمایندگان داده‌ایم که دارای ویژگی‌های برجسته‌ای است. ما در این برنامه به همه ظرفیت وزارت دفاع و نیروهای مسلح توجه کرده و از بدو پیروزی انقلاب اسلامی همواره با اتکا به نیروی ایمان و تخصص کارکنان موفقیت‌هایی داشته‌ایم که این روند را ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: ما در کشور از ظرفیت بیش از 100 دانشگاه و چند شرکت دانش‌بنیان بهره‌مندیم و قصد داریم استفاده از آنها را گسترش داده و رابطه خود با آنها از رابطه کارفرمایی به رابطه پیمانکاری تبدیل کنیم. در حوزه ارتقاء صنایع دفاعی نیز تلاش می‌کنیم تا ضمن حفظ وضع موجود اهداف عملیاتی برنامه ششم را محقق کنیم.

وزیر پیشنهادی دفاع گفت: قدرت موشکی را در زمینه‌های بالستیک و کروز ارتقاء می‌دهیم و همچنین توان پدافند هوایی و قدرت هوایی راهبردی را در آینده ارتقاء خواهیم داد. از دیگر برنامه‌های ما نوسازی توان دریایی و افزایش قابلیت یگان‌های واکنش سریع در نیروهای زمینی برای مقابله با تهدید جنگ‌های نیابتی است.

امیر حاتمی با اشاره به فعالیت‌های وزارت دفاع در امر دیپلماسی دفاعی گفت: در بحث دیپلماسی دفاعی سعی می‌کنیم به عنوان مکمل وزارت خارجه در جهت دستیابی به ثبات و امنیت پایدار در سطح منطقه عمل کنیم و پیگیری و تحقق سیاست دفاعی کشور با رویکرد بازدارندگی فعال و زمینه‌سازی برای مشارکت کشورهای دوست از جمله برنامه‌های ما خواهد بود. همچنین مقابله با تهدیدات دشمنان و در راس آنها آمریکا که اخیرا رویای تعبیرناشدنی تغییر نظام جمهوری اسلامی را مطرح کردند پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به تصویب قانون مقابله با تحریم‌های آمریکا در مجلس عنوان کرد: با توجه به این قانون حمایت‌های خود از جبهه مقاومت و رکن اساسی آن یعنی نیروی قدس سپاه و سرلشکر سلیمانی را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به موضوع معیشت کارکنان نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: خدمات رفاهی که در فرمایشات رئیس جمهور و تدابیر رهبر انقلاب نیز منعکس شده است را با حمایت مجلس و به صورت جدی پیگیری می‌کنیم. وزارت دفاع در بحث اقتصاد مقاومتی پیشگام بوده و بحث شفاف‌سازی نقش سازندگی و هدایت قابلیت‌ها و حوزه‌های مورد نیاز کشور و صیانت از منافع کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح در برنامه‌های ما خواهد بود.

وزیر پیشنهادی دفاع ادامه داد: جابجایی پادگان‌ها به مکانهای مناسب بر اساس آمایش سرزمینی، پاکسازی میادین مین و مناسبات سازنده با نیروهای مسلح و پشتیبانی حقوقی و نهادینه‌سازی تعاملات با مجلس از دیگر برنامه‌های ما در وزارت دفاع برای 4 سال آینده خواهد بود.

امیر حاتمی در پایان در پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس عنوان کرد: موضوع ارشدیت‌های تحصیلی در نیروهای مسلح که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شده طبق دستورالعمل مقدمات اجرای آن فراهم شده و در مورد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز این موضوع تکلیف اعتقادی ماست و همانطور که در برنامه ششم آمده است در این رابطه عمل خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها