امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۲۸۶۳۳
زمان انتشار: ۱۶:۰۵     ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران گفت: 200 هزار تن گوجه‌فرنگی مازاد بر مصرف داریم و نوسان غیرطبیعی در قیمت‌ها در بازار وجود ندارد.

به گزارش پایگاه 598 ، حسین مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان تهران در واکنش به خبر ممنوعیت واردات چهار قلم محصول کشاورزی شامل هندوانه، خربزه، گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی اظهار کرد: اعلام ممنوعیت واردات این اقدام بیشتر به جوک شباهت دارد.

وی ادامه داد: در طول تاریخ ایران در این چهار قلم صادرکننده بوده است و حتی یک بار هم واردات نداشته‌ایم؛ چطور می‌شود که واردات آن را ممنوع کرده‌اند؟

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با تأکید بر اینکه ایران محور اصلی صادرات خربزه به دنیاست، تصریح کرد: برخی کشورها اصلاً تولید این محصول کشاورزی را ندارند و نیاز به واردات آن از ایران وجود دارد؛ واردات هندوانه هم با این هزینه‌های بالا و افزایش تولید در داخل اصلاً برای واردکننده به ‌صرفه نیست.

مهاجرانی با اشاره به اینکه 200 هزار تن گوجه‌فرنگی سالانه مازاد بر نیاز بازار و مصرف داخلی داریم که صادر می‌شود، اضافه کرد: چه نیازی به واردات گوجه‌فرنگی داریم که تازه واردات آن هم ممنوع شده است.

وی با بیان اینکه سال 96 سال پرباری در حوزه محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: نیاز بازار و مردم تأمین می‌شود و مشکلی در این ارتباط نداریم و تدابیر لازم در این حوزه اندیشیده شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با تأکید بر اینکه تنها قیمت گیلاس تک‌دانه بالاست، اضافه کرد: قیمت این محصول هم در روزهای آینده به تعادل می‌رسد و سایر اقلام در شرایط مناسب قیمتی قرار دارند و خریداران هم راضی هستند.

مهاجرانی با اشاره به اینکه نوسان غیرطبیعی در قیمت بازار نداریم، تصریح کرد: تیم‌های بازرسی و تعزیرات حکومتی فعال هستند و با هرگونه افزایش قیمت کاذب برخورد می‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت باید نگاه ویژه‌ای به تولید ملی به‌ویژه در شاخه کشاورزی داشته باشد، اظهار کرد: دولت از باغداران و کشاورزان حمایت کند تا کشاورزان با انگیزه بیشتر تلاش کنند و از سوی دیگر شاهد تولید بیشتر در داخل باشیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها