أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۲۸۶۷۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
ضربه ایستگاهی استثنایی رونالدو مقابل پورتموث در سال 2008، مطمئنا یکی از به یادماندنی ترین صحنه هایی است که لیگ برتر، به خود دیده.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ورزش3، یک شوت دیدنی با اوج گرفتن و فرود آمدنی وحشتناک و دیوید جیمز که کاملا سردرگم و گیج شده بود، این گل را به یکی از بهترین گل‌های دوران ورزشی  رونالدو تبدیل می‌کند. هرچند که دیوار دفاعی پورتموث یکی از مقصرین این گل بود ولی نمی‌توان خاص بودن این ضربه را به هیچ وجه کتمان کرد.

 

خیلی از هواداران، با بررسی درصد پایین تبدیل ضربات کاشته رونالدو به گل، در تلاش هستند که اثبات کنند او در زدن ضربه کاشته خوب نیست ولی ضربات خیره کننده او در منچستریونایتد غیرقابل چشم پوشی است.  او در واقع اصل ضربات را از جونینیو یاد گرفت و در طول 6 سال حضورش در یونایتد، آن را مخصوص خود کرد.

 

 

 

یکی از افرادی که در اوج گرفتن رونالدو در منچستر تاثیر بسیاری داشت، رنه مئولنستین بود. سرمربی هلندی در سال 2007 به یکی از مربیان تیم اصلی تبدیل شد ولی حتی زمانی که با تیم دوم کار می‌کرد هم با رونالدو غریبه نبود. در کنار سرالکس فرگوسن، میک فلان و کارلوس کی ‌روش، مئولنستین بود که رونالدو را به سطح فعلی اش و توپ طلا رساند که البته ضربات کاشته بی نظیر او نیز در رسیدن به این سطح بی تاثیر نبوده است.

 

ستاره رئال مادرید، پس از پایان تمرینات در کمپ تمرینی باقی می‌ماند و با مربی اش روی ضربات ایستگاهی اش کار می‌کرد. حال مئولنستین در مصاحبه با Training Ground Guru، به تمجید از رونالدو پرداخت.

 

 

 

او گفت:" با مایک فلان و کارلوس کی‌روش، سعی داشتیم که او را نسبت به پستی که در آن بازی می‌کند، آگاه کنیم؛ همچنین این موضوع که در دیگر پست‌ها چگونه باید کار کرد. ما تلاش زیادی بر روی ضربات پایانی از زوایای مختلف کردیم.

 

من یک تمرینی داشتم که محوطه جریمه را به بخش های مختلف تقسیم می‌کردم و برای هر بخش باید نوعی ضربه زدن را تمرین می‌کرد، ضربه محکم، چیپ، داخل پا، بیرون پا، یک پا، دو پا و.... . سپس فاکتورهای یک ضربه آخر خوب را برایش شرح می‌دادم. بنابراین او از پستش به خوبی مطلع بود، اینکه چه توپ‌هایی برایش ارسال می‌شود، او چگونه باید توپ‌ها را دریافت کند و چگونه ضربه بزند. روی ضربات ایستگاهی هم به همین شکل کار کردیم.

 

تنها چیزی که من درباره ضربات کاشته به او گفتم این بود که به نحوی بایستد که پاهایش در موقعیت طبیعی نسبت به توپ قرار داشته باشد. ما با فیلم برداری سعی کردیم او را متوجه تفاوت زوایا کنیم و او هم خیلی خوب متوجه شد و پیشرفت کرد. او با تمرینات زیاد توانست خود را به سطحی بالا در این زمینه برساند."

 

با استعدادی که رونالدو در زمینه ضربات کاشته داشت و تکنیکی که در زدن این ضربات به کار می‌برد، خیلی سریع به یک الگو در این ضربات تبدیل شد و خیلی از بازیکنان از او تقلید کردند و البته نباید فراموش کرد که مئولنستین راز این ضربات بوده است.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها