أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۲۸۶۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: منصوریان باید ریش و قیچی را دست بگیرد و آبروی خود را حفظ کند که کار سختی است، یا فوتبال را کنار بگذارد.

به گزارش پایگاه 598 ، حسن روشن در مورد کسب دومین شکست استقلال مقابل سایپا، به تسنیم گفت: مدتی است که اصلاً بازی‌های استقلال را نگاه نمی‌کنم، اما چون در استقلال تصمیم‌گیری‌ها قائم به یک شخص چون سرمربی و مدیرعامل است و گروه و کمیته در این خصوص تصمیم‌گیرنده نیست، این ضعف‌ها دیده و همه بدبختی‌ها به نام یک نفر نوشته می‌شود. این باشگاه باید یک کمیته فنی یا هیئت مدیره قوی یا منسجم داشته باشد.

وی افزود: اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال افراد بسیار خوبی هستند اما کجای دنیا اول مدیرعامل باشگاه تعیین می‌شود و بعد اعضای هیئت مدیره منصوب می‌شوند؟ مشکلات داخلی هم روی تیم اثر می‌گذارد و همه مشکلات روی سر منصوریان می‌ریزد. باید هم منصوریان مقصر همه اتفاقات باشد چون کمیته فنی نداریم که به او کمک کند و اشکالات به گردن 10 نفر بیفتد.

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه روال باشگاه‌هایی چون بایرن مونیخ و منچستریونایتد باید الگوی ما باشد، تصریح کرد: از منچستریونایتد بازیکنی مانند دیوید بکام بیرون می‌آید که با قیمت کمی حاضر بود بازی کند. من هم زمانی که به تاج آمدم، دوست داشتم بازی کنم و برای پول به این تیم نرفتم. زمانی که بکام در منچستریونایتد به اوج رسید، فرگوسن او را به فروش رساند چون دینش را به این باشگاه ادا کرده بود. برخی بازیکنان برای پول و رسیدن به تیم ملی به یک تیم می‌آیند که این به تیم ضربه می‌زند.

روشن با بیان اینکه جباری دیگر اشباع شده است، اظهار داشت: در استقلال، جباری، طالب‌لو، پیروز قربانی و امیرحسین صادقی کنار هم بازی می‌کردند و در چند سال نتایج خوبی کسب کردند. زمانی که جباری، جباری شد، باید برود. نه مانند مظلومی که پس از رفتن فرهاد مجیدی از باشگاه، گفت از رفتن این بازیکن ضربه خوردیم. جباری رفت و برگشت و فکر می‌کنم امسال یا سال بعد از فوتبال خداحافظی می‌کند. او می‌تواند هم به تیم کمک و هم با لباس استقلال از میادین خداحافظی کند. فوتبال او تقریباً تمام شده و در اواخر دوران بازیگری خود به سر می‌برد. در این صورت یا به بازیکن باید پول خوبی داده شود یا از لحاظ فنی هوای او را داشته باشی تا اشباع نشود. شماره 8 آبی‌ها در اواخر دوران بازی خود قرار دارد و نباید با آبروی او بازی شود. مطمئن باشید پرسپولیس هم همین مشکل را پیدا می‌کند.

پیشکسوت استقلال گفت: علیرضا منصوریان و مجتبی جباری رفاقت دارند و این رفاقت با مسئولیت قاطی شده است. زمانی که استقلال در فینال جام حذفی برابر پگاه گیلان بازی می‌کرد، پدر جباری از دنیا رفت و اجازه دادند تا او بازی کند. پس از بازی، منصوریان به جباری گفت که پدرش به رحمت خدا رفته است. نمی‌شود کسانی که کنار هم بازی می‌کردند، یکی از آنها سرمربی شده و دیگری بازیکن. روز گذشته هم شنیدم که در تعویض به مشکل خوردند. رفاقت با مسئولیت قاطی شده است.

وی با اشاره به ناراحتی هواداران استقلال از نتایج تیم گفت: روز گذشته در مترو دو هزار مرتبه به مردم جواب پس دادیم که چرا وضعیت تیم این گونه شده است. من که کاره‌ای نیستم، اما آقایان چرا پنهان شده و جواب مردم را نمی‌دهید؟ من به دلیل رفت و آمدی که به دبی دارم، خبرهای عجیبی پس از بازی و شکست 6 بر یک استقلال برابر العین امارات شنیدم. اینکه چند بازیکن استقلال پس از پایان بازی، مشغول قلیان کشیدن بودند. عکس قلیان کشیدن استقلالی‌ها را داشتم، اما آنها را پاک کردم چرا که نمی‌خواستم آبروی کسی برود.

روشن تصریح کرد: پندار توفیقی چه می‌داند که یک بازیکن چقدر می‌ارزد؟ یک باشگاه باید کمیته فنی داشته باشد تا بازیکنان را ارزش‌یابی کند. اسم‌ها کاری نمی‌کنند، وگرنه باید حسین کازرونی، علی پروین و غفور جهانی را به تیم اضافه کنند. مدیران عامل باشگاه‌ها کج فکر هستند و با این همه خرج، یک میلیارد تومان برای آکادمی باشگاه هزینه نمی‌کنند. آنها باید امثال نورافکن‌ها و یعقوب کریمی‌ها را زیاد کنند.

پیشکسوت استقلال با اشاره به تیم متمول چند سال گذشته کشور اظهار داشت: استیل آذین و حسین هدایتی چند سال قبل، بزرگترین خدمت را به فوتبال ما کردند که کسی به آن اهمیتی نداد. این باشگاه 5،4 میلیارد تومان هزینه کرد و کاپیتان‌های تیم ملی مانند علی کریمی، حسین کعبی و علی کریمی را جذب کرد اما چند هفته زودتر از پایان لیگ، به لیگ دسته اول سقوط کرد. چند سال بعد هم استقلال خوزستان با جوانان جویای نام و تشنه بازی،‌ قهرمان شد و باید درس‌های زیادی از این اتفاق گرفت.

روشن در ادامه به تسنیم گفت: پرسپولیس هم آتش زیر خاکستر است و دولت باید همیشه حدود 200 میلیارد پول در جیب این باشگاه بگذارد. در آکادمی‌های باشگاه‌ها استعدادهای خوبی وجود دارند که دیده نمی‌شوند. همه باشگاه‌ها باید کمیته فنی داشته باشند و بازیکنان باید از این فیلتر عبور کنند. منصوریان سال گذشته با نتایجی که کسب کرد و روی دور پیروزی افتاد، عملکرد خوبی داشت و باید از هواداران هم به خاطر حوصله‌ای که کردند، تشکر کرد، اما منصوریان و افتخاری باید پس از بازی مقابل العین استعفا می‌کردند. فکر کردند با آوردن اسامی می‌توانند کار کنند. آنها باید یک جوان را بگیرند، او را تبدیل به یک بازیکن پرآوازه کنند و سپس به فروش برسانند. همچنین باشگاه‌ها به دنبال کمیته انضباطی خوب نیستند و فک و فامیل‌های خود را به این کمیته‌ها می‌آورند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حضور یک مربی خارجی می‌تواند برای استقلال خوب باشد یا خیر، اظهار داشت: هر مربی خارجی که در این مقطع از فصل بیاید، می‌گوید من تیم را نبسته‌ام. دو سال قبل گفتم باید یک مربی خوب خارجی جذب کنید، پول خوب به او بدهید و به او کمک کنید. اگر می‌خواهیم مربی خارجی بیاوریم، باید مربی خوبی جذب کنیم. برانکو هم مربی خوبی نیست و فقط دکتر روانشناس خوبی است که توانست تیمش را جمع کند. بزرگترین ضعف ما این است که روی آکادمی تکیه نداریم. مربی خارجی تیم را نبسته و اگر مربی خوبی باشد، الان باید درگیر بازی‌های تیم خود باشد. منصوریان باید ریش و قیچی را دست بگیرد و آبروی خود را حفظ کند که کار سختی است، یا فوتبال را کنار بگذارد. الان همه می‌گویند پرآوازه‌ترین مربی حرفه‌ای ایران قلعه‌نویی بهترین مربی ایران است اما به او گفتم هیچی نمی‌شوی. قلعه‌نویی در دو سال آخر خود در استقلال، مقام‌های پنجم و ششم جدول را کسب کرد.

پیشکسوت استقلال عنوان کرد: در تیم بزرگی چون استقلال باید با تیم راه بیایید و برنامه‌ریزی داشته باشید. انشاءالله استقلال در دیدارهای آینده به نتایج خوبی برسد، چون ما در مترو و اتوبوس باید به هواداران جواب بدهیم. امیدوارم اگر هواداران صلاح می‌دانند، فرصت بیشتری به کادر فنی بدهند، وگرنه هواداران اولین مالکان استقلال هستند. ما هم قصد تخریب نداریم و تنها هدف پیشکسوتان باشگاه، انتقاد سازنده برای رسیدن استقلال به مسیر خود است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها