أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۸۷۱۵
زمان انتشار: ۰۸:۵۹     ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
۳۳ سال پیش در چنین روزی
یک مدیرکل و 5 کارشناس وزارت صنایع سنگین به همراه یک کارشناس وزرات صنایع به جرم اخذ بیش از 2 میلیون تومان رشوه دستگیر شدند. این عده در قبال ارائه خدمت به شرکت های خصوصی از صاحبان آنها رشوه دریافت می کردند.
رخدادهای 29 مرداد 63

چکیده:

    موسوی: امیدوارم کابینه جدید بتواند در راه پیاده کردن ارزش های اسلامی و اعاده حقوق مستضعفین گام بردارد.

 

    نخست وزیر از خدمات آقایان منافی، پرورش، نجفی، سلیمی و هاشمی قدردانی کرد.

 

    رزمندگان اسلام 28 ارتفاع استراتژیک و روستا را  در مناطق مرزی غرب کشور آزاد کردند.

 

    آمریکا در دیوان داوری لاهه محکوم به بازپرداخت حدود 8 میلیون دلار به ایران شد.

 

    6 تن از کارکنان ارشد وزارت صنایع سنگین به جرم رشوه خواری دستگیر شدند.

 

    صدام خواستار تشکیل کمیته بررسی جنگ ایران و عراق در بغداد شد.

 

موسوی: رای اعتماد به دولت نشانگر حیات پرصلابت انقلاب اسلامی است

هیئت دولت جمهوری اسلامی دیروز با حضور وزرای جدید مسکن و شهرسازی، اطلاعات و دادگستری به ریاست آقای موسوی تشکیل جلسه داد.

در این جلسه آقای موسوی با اشاره به رای اعتماد قوی مجلس شورای اسلامی به دولت خدمتگزار اظهار داشت: این رای حاکی از اقتدار مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی و نشانگر حیات پرصلابت انقلاب اسلامی است که در نتیجه مسئولیت دولت خدمتگزار را به مراتب بیش از گذشته خواهد نمود.

آقای موسوی همچنین از وزرایی که از سوی مجلس رای نیاوردند آقایان منافی، پرورش، نجفی، سلیمی و هاشمی قدردانی و توفیق خدمتگذرای برای آنان را در سنگرهای دیگر آرزو کرد. آقای موسوی تاکید کرد: امیدوارم کابینه جدید بتواند در راه پیاده کردن ارزش های اسلامی و اعاده حقوق مستضعفین گام بردارد.

گفتنی است مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز خود بحث درباره تقاضای رای اعتماد نخست وزیر برای سه وزیر جدید کابینه وزرای بهداری، صنایع و فرهنگ و آموزش عالی را ادامه خواهد داد.(1)

 

آزادی 28 روستا و ارتفاع استراتژیک در غرب کشور

قرارگاه حمزه سیدالشهدا با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد رزمندگان پرتوان اسلام در یک عملیات دلیرانه به نام فتح جهت پاکسازی مناطق مرزی غرب کشور از لوث ضد انقلاب و مزدوران بعثی-صهیونیستی عراق ضمن آزاد سازی 14 ارتفاع مهم و استراتژیک در محور های پیرانشهر، مهاباد و سردشت، اهالی 14 روستای دیگر این منطقه را از ظلم و جور ضد انقلابیون وابسته رها ساختند. بر اساس این گزارش اشرار وابسته به استکبار جهانی در این عملیات در حالی که خسارات فراوانی متحمل شده بودند با دادن 10 اسیر مجبور به فرار شدند.(2)

 

پیروزی ایران در دیوان داوری لاهه

رژیم منفور گذشته در تاریخ 30 ژوئن 1974 دو فقره قرارداد در رابطه با انجام خدمات غنی سازی اورانیوم با دولت آمریکا منعقد و به عنوان پیش پرداخت مبلغ 7 میلیون و 933 هزار دلار به دولت آمریکا پرداخت کرده بود که پس از انقلاب اداره حقوقی سازمان انرژی اتمی ایران با طرح دعوی و اظهارات مستدل در دیوان داوری لاهه دولت آمریکا را به بازپرداخت مبلغ مذکور محکوم کرد.

دکتر محمد ادیب یزدی نظری سرپرست اداره حقوقی و امور بین الملل سازمان انرژی اتمی در این باره گفت: دادگاه داوری لاهه صراحتا در حکم صادره خود قید کرده است که این حکم نسبت به اصل ادعای سازمان انرژی اتمی ایران علیه دولت آمریکا است و دادگاه داوری نسبت به استحقاق سازمان انرژی اتمی ایران نسبت به دریافت خسارت وارده اتخاذ تصیم را جهت رسیدگی به بعد موکول کرد.(3)

 

دستگیری 6 رشوه خوار در وزارت صنایع

یک مدیرکل و 5 کارشناس وزارت صنایع سنگین به همراه یک کارشناس وزرات صنایع به جرم اخذ بیش از 2 میلیون تومان رشوه دستگیر شدند. این عده در قبال ارائه خدمت به شرکت های خصوصی از صاحبان آنها رشوه دریافت می کردند.

مرتضی حاجی قائم مقام وزارت صنایع سنگین ضمن درخواست از مقامات قضائی در تسریع رسیدگی به پرونده این متهمین گفت: ما از مقامات قضایی کشور خواسته ایم تا با این قبیل افراد که با حیثیت کارکنان شریف و صدیق جمهوری اسلامی ایران بازی می کنند پرونده هایی در این زمینه را هم ردیف پرونده های ضد انقلاب رسیدگی نمایند.(4)

 

اعزام نمایندگان دولت های غربی به بغداد

در پی وخامت اوضاع رژیم بعثی صدام خواستار تشکیل کمیته بررسی جنگ ایران و عراق در بغداد شد.

رادیو جده در گزارش دیروز خود با اشاره به این خبر از قول منابع دبیرخانه جامعه عرب اعلام داشت: کلیه کشورهای عرب عضو کمیته بررسی جنگ عراق با ایران با درخواست عراق مبنی بر تشکیل جلسه این کمیته در 26 ماه میلادی جاری (چهارم شهریور) در بغداد موافقت کردند.

گفتنی است مقامات غربی و آمریکایی هم اکنون با اعزام نمایندگانی به بغداد تلاش چشمگیری را برای حل معضلات رژیم صدام آغاز کرده اند و سفر اخیر هیئتی از کنگره آمریکا به بغداد نیز در همین راستا بود. بر اساس گزارش ها هیئتی نیز از پارلمان انگلیس امروز در بغداد مذاکرات خود را با طارق عزیز وزیرخارجه صدام آغاز کرده اند.(5)

منابع:

1. اطلاعات، 29 مرداد 63، ص 3
2. کیهان، 29 مرداد 63، ص 3
3. جمهوری اسلامی، 29 مرداد 63، ص 12
4. کیهان، 29 مرداد 63، ص 3
5. اطلاعات، 29 مرداد 63، ص 16



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها