يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۸۸۱
زمان انتشار: ۱۸:۰۷     ۰۵ اسفند ۱۳۹۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جبهه پایداری، این مناظره سیاسی با حضور حجت الاسلام روانبخش كانديداي جبهه پایداری و دكتر زاکانی رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه امام‌صادق‌(ع) شکل گرفت با عنوان" مطالبه اصولگرایی" اجرا شد. در این مناظره حجت الاسلام و المسلمین روانبخش 14 دقیقه از وقت خود را استفاده کرد وسپس تریبون را به اقای زاکانی واگذار کرد و بعد زاکانی 45 مواضع جبهه متحد را بیان کرد..

زاکانی با بیان این که در نقطه مرکزی دایره انقلاب اسلامی جبهه پایداری حضور ندارد بلکه ولایت نقطه مرکزی است و خود را با ولایت می‌سنجیم؛ گفت: همواره اعلام کرده‌ایم که وحدت حول محور اصول است و اصلی‌ترین بحث ما ولایت مداری است و طبق این اصول جمعیت رهپویان وارد انتخابات شد و با سایر گروه‌ها به وحدت رسید.

او ادامه داد: ما مقابل فتنه و هر کجا بحث سهم خواهی و منفعت طلبی بوده ایستاده‌ایم و باید به این امر توجه کنیم که جمعیت رهپویان مجموعه یا سلیقه است و جبهه پایداری نیز یک سلیقه از میان اصولگرایان است. اما تفاوت جدی با این دوستان داریم و روش‌ آنها را نمی‌پذیریم.

وی با طرح این سوال که آیا مهم این است که اختلاف ما و جبهه پایداری مبنایی باشد تا فرش قرمز برای دشمنان پهن کنیم؟ یادآور شد: این خلاف آن چیزی است که از امام (ره)، مقام معظم رهبری، آیت الله مهدوی کنی و آیت الله مصباح یزدی آموخته‌ایم.

رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان در عین حال اضافه کرد: احمدی نژاد در 3 مرحله تاکید کرد که خانم الهیان با عنوان وزیر در دولت نهم حضور داشته باشد که این نماینده با بنده مشورت کرد و به وی گفتم که همین بس که مراجع تقلید مخالفند.

زاکانی خاطرنشان کرد: در کمیته 5+6 قصد داشتیم خود را حذف کنیم تا به تفاهم و وحدت برسیم. در جلسه اخیر شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان و هنگامی که لیست نهایی این جبهه را می‌بستیم قصد داشتیم خود را حذف کنیم تا برخی از دوستان (جبهه پایداری) در این لیست حاضر باشند.

وی با اشاره به این که پس از حادثه کوی دانشگاه، رهبر معظم انقلاب تمامی گروه‌ها را به صورت 4 نفره دعوت کردند ؛ افزود: در اردیبهشت ماه 80 همراه با 27 گروه یاد شده خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم که ایشان اظهار خوشبختی کردند. چون این گروه‌های وفاق برای پیشبرد انقلاب اسلامی تشکیل شده بودند.در ادامه تجارب ما زیاد شد و این 27 گروه به شورای هماهنگی انقلاب تبدیل شدند.

به گفته وی، اما در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 و در مرحله اول رای آقای هاشمی بیشتر از احمدی نژاد شد. اما در مرحله دوم هنگامی که میان یکدیگر وحدت کردیم، احمدی نژاد 17 میلیون رای آورد و پیروز انتخابات شد.

زاکانی در ادامه اظهار کرد: اکنون خطر بزرگی ما را تهدید می‌کند اما دوستان (جبهه پایداری) می‌خواهند صورت مسئله را ساده کنند؛ در ابتدای کار احمدی نژاد 30 نفر را در بحث کاندیداتوری دعوت کرد. اما پس از آن جامعه مدرسین و جامعه روحانیت 24 نفر را دعوت کردند و جمع بندی آنها این بود که در این مسیر همان 3 نفر راه را ادامه دهند تا اینکه بحث خانه نشینی احمدی نژاد پیش آمد.

رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه احمدی نژاد با 11 روز خانه نشینی، خود را از دایره اصولگرایی جدا کرد؛ اضافه کرد: او با این کار خودش را از حضور در دایره حق محروم کرد.پس از خانه نشینی وی، سامانه وحدت 8+7 تشکیل شد. البته باید توجه داشت که تمامی سامانه‌ها با ایرادهایی مواجه هستند اما برای ایجاد سامانه وحدت 8+7 چندین ماه خون دل خورده شد.

وی با اشاره به اینکه تعبیر جبهه پایداری این بود که صحنه انتخابات بی رقیب است؛ ادامه داد: اما اعتقاد داریم که این صحنه پر رقیب است و اصلاح طلبان به صورت فعال در صحنه انتخابات حضور دارند و برخی از آنان حتی پشت صحنه فعالاند.

وی اذعان کرد: اعضای جبهه پایداری معتقدند که باید رقابت درونی باشد تا خالص سازی شود و در این رقابت درونی باید ساکتین فتنه حضور نداشته باشند.

به گفته او، جبهه پایداری به صورت مکتوب 2 نامه به آیت‌الله مهدوی‌کنی ارائه و اعلام کردند که هیچ‌گاه برای وحدت دعوت نشده‌اند و تمامی دعوت‌نامه‌ها به صورت تلفنی بوده است. جمعی از اعضای جبهه پایداری با آیت الله مهدوی کنی جلسه‌ای داشتند و جلسه دیگری با 7 عضو حکمیت برگزار کردند اما وارد صحنه نشدند.

زاکانی با بیان اینکه در جلسات خود تاکید داشتیم که وضع کنونی مناسب نیست و در موضع پاسخگویی هستیم، خاطرنشان کرد: 8 سال مجلس در دست اصولگرایان بوده است اما در این شرایط اعضای جبهه پایداری با صدور نامه‌ای اعلام کردند که سهم ما در لیست انتخاباتی کم است و از تعداد 8 نفر باید 4 نفر را در اختیار داشته باشیم و یک نفر را نیز در حکمیت داشته باشیم.

وی بادآور شد: آیت الله مهدوی کنی پیشنهاد ما را قبول کردند تا حجت الاسلام آقا تهرانی در میان حکمیت و صادق محصولی و علی اصغر زارعی اضافه شود اما جبهه پایداری قبول نکرد.

این مقام مسئول در عین حال اظهار کرد: در ابتدا حجت الاسلام آقا تهرانی اعلام می‌کرد که جبهه پایداری بر اساس گفتمان است و لیست انتخاباتی ارائه نمی‌دهیم اما نمی‌دانم چطور شد که لیست انتخاباتی ارائه دادند البته از ابتدا می‌دانستیم که این حوادث روی می‌دهد. به اعضای جبهه پایداری اعلام کردیم که مسیر خالص سازی شما درست نیست. شما معتقدید که ساکتین فتنه در صحنه نباشند اما معتقدیم فتنه گران نباید در صحنه نباید حضور داشته باشند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه جبهه متحد اصولگرایان نیز به ساکتین فتنه معترض است، اذعان کرد: در میان اعضای جبهه پایداری افرادی هستند که جزو ساکتین فتنه‌ هستند. به آنها می‌گوییم چرا در فتنه سال 88 اعلام موضع نکردید که پاسخ می‌دهند در آن دوران در درون دولت حضور داشته و وزیر بودیم و نمی‌توانستیم موضع بگیریم.بر این اساس باید اعضای جبهه پایداری در بحث جدا سازی ساکتین فتنه باید اول از خود شروع کنند.

وی با طرح این پرسش که نباید همدیگر را نفی کنیم. آیا اعضای جبهه پایداری به جای اثبات مواضع خود کار دیگری کرده‌اند؟ بیان کرد: در پاسخ باید گفت تنها سایرین را نفی کرده‌اند. نظریات آیت الله مصباح یزدی درباره انحرافیون کاملا شفاف است اما اعضای جبهه پایداری تنها اعلام می‌کنند که انحرافیون چند نفر‌ هستند و آنها را قبول ندارند.


زاکانی معتقد است: اعضای جبهه پایداری نگاه به ریاست جمهوری آینده دارند و یکی از اعضای این جبهه به بنده گفت ما دل نگران ریاست جمهوری آینده هستیم. مسیری که اعضای جبهه پایداری طی می‌کنند ابهام برای نیروهای حزب اللهی ایجاد می‌کند و آسیب‌های جبران ناپذیری را وارد خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان تاکید کرد: در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفنسجانی و خاتمی برخی افراد که اکنون در جبهه پایداری حضور دارند در زمان دوم خرداد ساکت بودند و حتی به خاتمی رای دادند.آقای صادق محصولی که اعلام می‌کند خمس بنده 450 میلیون تومان است کارش با ما معلوم است که خمس ما تنها 450 هزار تومان است.

وی در واکنش به سخنان روانبخش که گفت توکلی در رسانه خود آیت الله مصباح یزدی را بی بصیرت خوانده است، گفت: اگر کسی آیت الله مصباح یزدی را بی بصیرت خوانده است، حتما اشتباه کرده است.

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان در واکنش به سخنان روانبخش که معتقد بود جبهه متحد اصولگرایان علیه مواضع عماد افروغ درباره ولایت فقیه اعلام موضع نکرده است، خاطرنشان کرد: در هفته نام پنجره سخنان عماد افروغ را در مورد ولایت فقیه نقد کردیم و تنها اعضای جبهه پایداری سخنان وی را نقد نکردند. جبهه متحد اصولگرایان مصرانه خواست که جبهه پایداری نیز وحدت کند تا لیست انتخاباتی بهتری ارائه دهیم اما آیا شما نیروهایی اصلح انتخاب کردید که اکنون شعار اصلح بودن را مطرح می‌کنید؟

او با بیان اینکه در روز آخر که لیست جبهه متحد اصولگرایان در حال بسته شدن بود، اصرار داشتم که به همراه حسین فدایی و الیاس نادران در لیست نباشیم و به جای ما افرادی چون علی اصغر زارعی در لیست حضور داشته باشند؛ گفت: حال این چه قدرتی است اعلام کردیم که از قالیباف هزینه دریافت کردیم اما این بی تقوایی است که اعضای جبهه پایداری در تمام جلسات این بحث را مطرح می‌کند؛ در دوره قبلی انتخابات نیز بیش از 2 میلیارد و نیم هزینه کردیم.

به گفته زاکانی؛ شرکت در انتخابات هزینه می‌خواهد و اعضای جبهه پایداری که اعلام می‌کنند وارد انتخابات شده‌اند، حتما هزینه‌‌ای را در نظر گرفته‌اند. تمامی احزاب و گروه‌های سیاسی برای شرکت در انتخابات هزینه می‌کنند.

زاکانی در واکنش به سخنان روانبخش که اعلام داشت چندین بار قالیباف از وی شکایت کرده است،تصریح کرد: من همیشه با سند سخن می‌گویم. پس شما نباید سخنی بدون ارائه سند مطرح کنید تا در دادگاه محکوم به پرداخت 300 هزار تومان جریمه شوید.

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان خاطرنشان کرد: مسیری که تمام گروه‌های سیاسی در انتخابات طی می‌کنند هزینه‌بر است و بحثی که بنده درباره دریافت هزینه از آقای قالیباف مطرح کردم ربطی به خود قالیباف نداشت و در حال حاضر با کشیدن چک‌های بانکی هزینه‌های جبهه سیاسی خود را برطرف می‌کنیم.

به گفته این نماینده مجلس؛ جبهه پایداری که اعلام می‌کند که ستاد مردمی تشکیل داده مگر می‌شود هزینه‌ای نداشته باشد. زاکانی در واکنش به سخنانی روانبخش که اعلام کرد طرح وقف اموال دانشگاه آزاد در مجلس هشتم ولایت شکنی بود، گفت: بنده یکی از کسانی بودم که ایستادم تا دانشگاه آزاد زمین بخورد و طی 7 تا 8 سال تلاش کردیم تا این دانشگاه به اهداف خود نرسد و در روز یکشنبه سیاه نیز همگی ما اعتراض داشتیم.

وی افزود: در خصوص طرح کنترل و نظارت بر نمایندگان مجلس نیز از مجلس هفتم پیگر این طرح بودیم و کارگروهی تشکیل شد و شما اکنون با کسی صحبت می‌کنید که علمدار این طرح بوده است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: دوستان ما در جبهه پایداری و در مجلس هشتم کوشیدند تا آقای صدر رئیس مجلس شود. در ادامه دوستان ما در جبهه پایداری فشار آوردند تا لاریجانی رئیس مجلس شود و پس از چند وقت دست روی دست زدند و اعتراف کردند که اشتباه کردند. این دوستان تاکید داشتند که دوباره لاریجانی را از ریاست مجلس برداریم و به جای آن آقای صدر رئیس مجلس شود که کار درستی نبود.

او با بیان اینکه برخی از اعضای جبهه پایداری در دوران دوم خرداد سکوت اختیار کرده بودند در حالی که اعضای جبهه متحد اصول‌گرایان همراه دانشجویان علیه دوم خرداد فعالیت می‌‌کردند؛ اظهار کرد: آیا انصاف است که این گونه مطرح شود که هاشمی رفسنجانی مجموعه جبهه متحد اصولگرایان را اداره می‌کند و آیا انصاف است که مقاله‌ای در این بابت نوشته شود.

زاکانی در عین حال تاکید کرد: اعضای جبهه متحد اصولگرایان به آیت الله مصباح یزدی اعتقاد دارند پس چرا جبهه پایداری قصد دارد آیت الله مصباح یزدی را خرج یک مجموعه سیاسی کند.

در ادامه این مناظره سیاسی حجت الاسلام والمسلمین قاسم روان‌بخش به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداخت که بشرح زیر است :

وی با بیان این که بنده و آقای زاکانی در جبهه اصول‌گرایی قرار داریم و نباید اینگونه برداشت کرد که این نشست به معنای تخاصم است؛ گفت: اختلاف نظرهایی میان ما و جبهه متحد اصولگرایان وجود دارد که باید به صورت شفاف مطرح شود تا برطرف شود.

به گفته او، برخی‌ها خواستند اصول‌گرایی را برای جریان راست در مقابل جریان چپ مصادره کنند؛ رهبری اینگونه اقدامات را نمی پسندند و تأکید دارند که اصول‌گرایی یک منش است و ایشان اصول‌گرایی اصلاح‌طلبانه را می‌پسندند.

حجت الاسلام روانبخش اذعان کرد: عده ای شعار اصول‌گرایی سر می‌دهند اما در مقام عمل، شاخص‌هایی را که رهبری نسبت به آن تأکید دارد، رعایت نکردند و تنها نام اصول‌گرایی را به یدک می‌کشند و کسانی که در دولت نهم حضور دارند نیز بر این اصول پایبند نبودند.

این مقام مسئول ادامه داد: ادعای ما این است که باید بر اصول و اصول‌گرایی تأکید کرد و بر این اساس آیت‌الله مصباح یزدی در جلسه اعلام موجودیت جبهه پایداری انقلاب اسلامی تأکید کردند که با سایر اصول‌گرایان در تعارض نیستیم و جبهه پایداری در وسط دایره است و بنابراین با کسانی که در محیط این دایره هستند در تعارض قرار نداریم.

وی همچنین تصریح کرد: آیت‌الله مصباح یزدی تأکید کردند کسانی که در جبهه پایداری حاضرند، نسبت من با آنان نزدیک‌تر است و حمایت بنده از جبهه پایداری به دلیل مبارزه این جبهه با فتنه و جریان انحرافی است. اکنون رحیم‌مشایی اعلام می‌کند که نمره من در ولایت‌پذیری بیست است و آقایان احمدی‌نژاد، لاریجانی، زاکانی و بنده نیز خود را ولایت‌پذیر می‌دانیم.

كانديداي جبهه پایداری با بیان این مطلب که چگونه است که اگر دوستان ما درباره ولایت مطلبی مطرح کنند، به‌به و چه‌چه می‌کنند اما اگر ما مطلبی را در این باره اعلام کنیم، زیر سؤال می‌رویم. تصریح کرد: چطور می‌شود که عماد افروغ سخنانی را در بحث ولایت فقیه مطرح می‌کند، مشکلی ندارد و سایت‌های حامی برخی اصولگرایان از وی حمایت می‌کنند.

وی افزود: اینگونه اعلام می‌شود که جبهه پایداری در بحث ولایت‌پذیری ضعیف است چون وحدت نداشته است در حالیکه مقام معظم رهبری تأکید کردند انتخابات باید سالم و رقابتی باشد. جبهه پایداری با توجه به این فرمایشات رهبری وارد فضای رقابتی انتخابات شد.

به گفته او؛ امسال آقای عارف و وزرای دولت خاتمی و هاشمی آماده شده‌ بودند تا در انتخابات حضور داشته باشند اما اصلاح‌طلبان در بگرام افغانستان جلسه‌ای با آمریکایی‌ها داشتند و دستور گرفتند که در انتخابات شرکت نکنند.

حجت الاسلام روانبخش بیان کرد: اگر همه اصلاح‌طلبان هم در انتخابات حضور داشته باشند، نباید ترسید. چرا دوستان ما در بوق و کرنا می‌کنند که اصلاح‌طلبان با تمام قوا وارد صحنه انتخابات شدند. فتنه آبروی اصلاح‌طلبان را ریخت و بنابراین نباید از آنان ترسید. می‌گویند طرف اسم بچه‌اش را گذاشت پهلوان و خودش هم از او می‌ترسید.

این کاندیدای مجلس نهم گفت: آقای کواکبیان چرا جرأت نمی‌کند حوزه انتخابیه خود را از سمنان به تهران منتقل کند و چرا آقای تابش جرأت نمی‌کند حوزه انتخابیه خود را از اردکان به تهران منتقل کند؟ آیا راستگو و جلودار زاده به عنوان کاندیداهای اصلاح‌طلب آن‌قدر مهم هستند که از آنان بترسیم؟

وی بابیان این که دوستان ما اینگونه مطرح می‌کنند که چون جبهه پایداری وحدت نکرد پس به آنان سهم ندادیم که در اینجا باید گفت مگر اینجا شرکت سهامی است؟ تصریح کرد: ظاهراً تنها جبهه پایداری مقصر است چون آقای صدر از میان جبهه متحد اصول‌گرایان خارج شد و قصد داشت جبهه‌ای برای خود تشکیل دهد که در نهایت رد صلاحیت شد.

این عضو جبهه پایداری ادامه داد: اگر روی اصول کار می‌کردید این حوادث روی نمی‌داد. هنگامی که برای سهم‌خواهی مجادله می‌شود افرادی از جبهه شما خارج می‌شوند و جبهه‌های سیاسی مختلف تشکیل می‌دهند، مانند اینکه همسر آقای منوچهر متکی به همراه آقایان نواب و غفوری فرد، جبهه بزرگ و ائتلاف اصول‌گرایان را تشکیل دادند.

او با اشاره به اینکه جبهه متحد اصول‌گرایان همه چیز را حول وحدت می‌سنجد اما مقام معظم رهبری تأکید دارد که در انتخابات رقابت کنید. پس جرم ما چیست؟؛ بیان کرد: چرا باید آیت‌الله مصباح یزدی را تخریب کرد و به ایشان بی‌بصیرتی را نسبت داد. سایت‌های خبری نزدیک به آقای قالیباف دست به تخریب می‌زنند و اینگونه اعلام می‌کنند که "بالاخره لیست صادق محصولی هم آمد". آیا اصول‌گرایی و ولایت‌پذیری اینگونه است؟

حجت الاسلام روانبخش همچنین افزود: نشریه دوستان در تیتر یک خود آورده است "عاقبت تندروی" که این نشریه در تمامی خیابان‌ها پخش شده و چند عدد آن نیز به دست من رسیده است؛ آیا اینگونه تخریب‌ها درست است؟ چه کسی قرار است از جامعه مدرسین تهران دور شود؟ آقای قالیباف اگر باز هم از بنده شکایت کند می‌روم در دادگاه شرکت می‌کنم و دوباره 300هزار تومان جریمه می‌شوم.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله کعبی به روشنی اعلام کرد که "جامعه مدرسین لیستی در انتخابات ندارد" حال اگر کسی در مقابل جبهه متحد اصول‌گرایان لیست انتخاباتی ارائه کند اسلام آمریکایی دارد، تاکید کرد: پس کاندیداهای مستقل در تهران و شهرستان‌ها همه اسلام آمریکایی دارند؟ دوستان باید نسبت به گفتمان خود توجه داشته باشند. برخی‌ها فقط اعلام می‌کنند که تابع ولایت هستند و این در حالی است که تنها تابلوی ولایت‌مداری را در دست دارند. باید توجه داشت که کار مجلس هشتم در بحث وقف اموال دانشگاه آزاد، ولایت‌شکنی بود. طرح کنترل و نظارت بر امور نمایندگان مجلس دو سال بلاتکلیف بود و بالاخره با امضای 150 نماینده تصویب شد.

به گفته وی؛ نباید افرادی را که ساکت فتنه بودند در مرکزیت راه داد. نباید ساکتین فتنه سال 88 در مرکزیت ‌باشند.

این کاندیدای مجلس نهم در عین حال اذعان کرد: در اینکه ولایت‌پذیری شما از ما بیشتر است، شکی نیست اما باید توجه داشت که در جامعه روحانیت کسانی بودند که ستاد میرحسین موسوی را تشکیل دادند و هنگامی که خاتمی در خارج از کشور با یک نامحرم دست داد، این تئوری را مطرح کردند که مراجع عظام تقلید فتوای خود را تغییر دهند.

وی در واکنش به سخنان زاکانی که می‌گفت صادق محصولی 450میلیون تومان پول خمس خود را پرداخت کرده است گفت: خوشحالیم فردی چون صادق محصولی را پیدا کردید تا از این طریق علیه جبهه پایداری صحبت کنید. اگر شما از وی اختلاسی در زمانی که وزیر کشور بود پیدا می‌کردید وی را از کره ماه آویزان می‌کردید. باید بدانید که اگر سرمایه کسی مشروع باشد، مشکلی ندارد. شما در هر جلسه انتخاباتی بحث پرداخت خمس 450میلیون تومانی آقای محصولی را مطرح می‌کنید که این کار درست نیست.

وی با بیان اینکه دوستان اعلام می‌کنند که آقای محصولی در فتنه سال 88 ساکت بود و این در حالی است که وی بهترین انتخابات ریاست‌جمهوری را در دوران حساس سال 88 برگزار کرد که باید به وی آفرین گفت. ضمن اینکه محصولی در رسانه ملی نیز علیه فتنه صحبت کرد؛ گفت: محصولی مانند برخی‌ ساکتین نبود که در سال 88 اعلام کنند یک خیابان به فتنه‌گران اختصاص دهید تا در آنجا اعتراض خود را مطرح کنند. آیا این‌گونه مواضع، نوعی ولایت‌مداری است؟ برخی افراد ساکت فتنه هستند و با حضور این افراد نمی‌توان وحدت کرد. اگر می‌خواهیم بر روی اصول بایستیم، با این افراد ساکت نمی‌توان وحدت کرد.

حجت الاسلام روانبخش در عین حال اضافه کرد: روزی آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری شد ما جشن گرفتیم و اکنون هم به وی افتخار می‌کنیم. در سراسر کشور حدود 80درصد لیست‌های انتخاباتی جبهه متحد اصول‌گرایان و جبهه پایداری یکی است و تنها مشکل در تهران است چون برخی افراد می‌خواهند رئیس‌های خود را وارد لیست کنند.

وی در واکنش به سخنان زاکانی که معتقد بود نباید خودی‌ها با یکدیگر رقابت کنند گفت: آیا باید فتنه‌گران و انحرافیون را وارد میدان کنیم تا با آنان رقابت کنیم؟ شما اعلام می‌کنید که در انتخابات گذشته 2.5میلیارد تومان برای انتخابات هزینه کردید. چرا در مجلس قانونی ننوشتید تا این اتفاق‌ها رخ ندهد؟ بنده هنگامی که آقای قالیباف از بنده شکایت کرد در دادگاه حاضر شدم تا اعلام کنم وی از کجا این همه هزینه آورده که به صورت گسترده در انتخابات گذشته شرکت کرد.

این عضو جبهه پایداری بیان کرد: احمدی‌نژاد به دلیل اصطکاک‌هایی که با‌ آقای حداد عادل داشت، در مجلس هشتم با وی همراه نشد و اشتباه کرد که در نهایت به لاریجانی دل بست. اما اکنون اعلام می‌کنم که پشیمانیم. به دلیل اینکه در فتنه سال 88 اعلام موضع نکرده پس چرا می‌خواهید اشتباه بزرگتری انجام دهید؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محسن خيرخواه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۲ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۰
۱
۰
بايد ريشه مشکل را در انجا جستجو کرد که اقاي زاکاني متوجه عمق مشکلي که در نگاه اقاي قاليباف وجود دارد نيستند. در واقع اقاي زاکاني متوجه عمق سياست بازي وقدرت طلبي که در متن اصولگرايي حزبي هست نيستند.
هرچند نوع نقد اقاي روانبخش هم عميق نيست و با واژگاني کلافه کنند و خيلي نامفهوم مانند ساکتين فتنه سعي دارند طرف مقابل را نقد کنند.
بايد توجه داشت که بسياري از افراد درون جبهه متحد فتنه 88 را حاصل تندروي برخي در شعارهاي انقلاب ميدانند و معتقدند که بايد به تعادل بازگشت. در واقع اينان شاخص عقلانيت انحرافي هستند که در برابر انقلابي گري قرار دارد
پاسخ
رای اولی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۷ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۰
۰
۱
کار اقایون تمامه .نمیبینید چه دستو پایی میزنن اقایزاکانی اشتباه کرد با اینا هم کاسه شد. ولی ادم بدی نیست
پاسخ
یارو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۹ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۰
۰
۱
هیچ لیستی رای نمیاره مجلس شیر توشیری خواهیم داشت
پاسخ
نگران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۰
۰
۱
اتحاد تورو خدا اتحاد خدااااااااااااااااااااااااااا
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها