أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۸۸۵۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۸     ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
روزنامه آرمان امروز هم در واکنش به اثبات اقلیت بودن اصلاح‌طلبان در مجلس دهم طی گزارشی از این نوشته است که «راستگوهای دیگری» هم در مجلس وجود دارند و در مجلسی که آذری‌جهرمی رأی اعتماد می‌گیرد اما حبیب‌ا... بیطرف نه! صدای زنگ خطر برای اصلاح‌طلبان به صدا درآمده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، با رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به تمام وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور روحانی به جز یک نفر (که گزینه سفارشی اصلاح‌طلبان نیز بود) اقلیت بودن اصلاح‌طلبان مجلس باز هم به رخ کشیده شد.

چپ‌ها در حالیکه طی روزهای گذشته صراحتاً خواستار عدم رأی نمایندگان مجلس به چهره‌هایی مثل رحمانی‌فضلی شده بودند و مخالفت‌های صریح خود را نیز با گزینه‌هایی مثل آذری‌جهرمی بیان کرده بودند اما در روز یکشنبه گذشته و در اوج لابی‌های سیاسی آنها، تنها ۱۲۰ رأی مخالف با آذری‌جهرمی جوان به صندوق انداخته شد و رحمانی‌فضلی نیز با ۲۵۰ رأی موافق نمایندگان به وزارت کشور رفت.

در عین حال، دیگر چهره مورد تأکید اصلاح‌طلبان در کابینه یعنی محمود حجتی نیز با ۱۶۴ رأی به پاستور رفت که این تعداد رأی کم از سوی صادق زیباکلام «ناپلئونی» خطاب شده است!

رخدادهای یکشنبه گذشته مجلس با اظهار تأسف برخی چهره‌های رسانه‌های و سیاسی مبرّز اصلاح‌طلبان همراه بوده است.

*بدیهیست که می‌توان از رخداد دیروز مجلس بعنوان وزن واقعی اصلاح‌طلبان در مجلس یاد کرد و ادعای پیروزی آنها در انتخابات مجلس دهم و یا ادعای اخیر تاجزاده مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان در ۵ انتخابات اخیر کشور پیروز بوده‌اند [1] را با مقیاس بهتری به قضاوت نشست...

در همین حال، صادق زیباکلام، از فعالان اصلاح‌طلب در اشاره به رأی‌آوری تمام وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور (به جز یک نفر که گزینه اصلاح‌طلبان بود) گفته است: این ۱۵۰ تا ۱۱۰ نماینده ای که بعنوان فراکسیون امید و نزدیک به اصلاح طلبان در مجلس دهم جمع شده اند، ظرف این دو سال گذشته به هیچ وجه کارنامه خوبی به جا نگذاشتند، البته به جز چند نفر انگشت شمار. عملکرد فراکسیون امید را از بسیار جهات می توان ناامید کننده خواند.[2]

محمد عطریانفر نیز در واکنش به عدم اجرای منویات ستاد اصلاحات در مجلس شورای اسلامی گفته است: ما می‌دانستیم که رییس جمهور نمی‌تواند به سلیقه اصلاح‌طلبان و حتی خودش امور را صورت دهد!

روزنامه آرمان امروز هم در واکنش به اثبات اقلیت بودن اصلاح‌طلبان در مجلس دهم طی گزارشی از این نوشته است که «راستگوهای دیگری» هم در مجلس وجود دارند و در مجلسی که آذری‌جهرمی رأی اعتماد می‌گیرد اما حبیب‌ا... بیطرف نه! صدای زنگ خطر برای اصلاح‌طلبان به صدا درآمده است.[3]

شوک ناشی از شکست تمام برنامه‌های اصلاح‌طلبان در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور در عین حال با ابراز تأسف‌های گسترده این جریان خاص سیاسی از رأی اعتماد نگرفتن «حبیب‌ا... بیطرف» گزینه سفارشی ستاد اصلاحات و رأی‌آوردن ناپلئونی «محمد حجتی» (به روایت صادق زیباکلام!) نیز همراه شده است.

در کنار این فرایندها البته بایستی اشاره کرد که به نظر می‌رسد اصلی‌ترین قربانی رخدادهای دیروز در نزد اصلاحات کسی غیر از «محمدرضا عارف» و معاریف چپ در مجلس شورای اسلامی نخواهند بود.

به سخن دیگر اینکه جریان سیاسی خاص هرگز تحمل نخواهد کرد که بعد از چند سال آزگار، نواختن مارش پیروزی برای پیگیری نسخه‌های جنگ روانی خود، اینگونه در مجلس، به اثبات اقلیت بودگی در مقابل چشم مردم برسد و قاعدتا در این زمینه کسانی که از سوی اصلاح‌طلبان استنطاق خواهند شد، معاریف چپ در مجلس شورای اسلامی هستند.

1_ mshrgh.ir/۷۶۴۲۷۶
2_ mshrgh.ir/۷۶۴۷۴۰
3_ http://www.armandaily.ir/fa/news/main/۱۹۵۲۱۸
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
۰
۰
کار اصلاح طلبان تمام است
هاهاهاهاهااااااااااا
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها