يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۸۹۵۰
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
هفته پنجم لیگ برتر فوتبال
استقلال در شرایط سختی به مصاف پدیده خواهد رفت، چراکه سرمربی این تیم حسابی تحتِ فشار قرار دارد.
به گزارش پایگاه 598، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به هفته پنجم رسید و پس از برگزاری دیدارهای این هفته با تعطیلی دو هفته‌ای روبه‌رو خواهد شد تا تیم ملی فوتبال کشورمان دو بازی پایانی خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه را پشت سر بگذارد. در دیدارهای این هفته شرایط خیلی از تیم‌ها بسیار حساس است و برخی مربیان هم با تهدیدهایی مبنی بر از دست دادن جایگاه‌شان مواجه هستند.

استقلال - پدیده خراسان
اگر علیرضا منصوریان در شش تقابل خود با تیم‌های نفت تهران و استقلال مقابل پدیده به شش پیروزی هم رسیده باشد، اکنون شرایط بسیار سختی دارد. البته سرمربی آبی‌ها نیز فصل گذشته شرایطی مشابه داشت و تیمش نتایج خوبی نمی‌گرفت، اما کم‌کم استقلال با منصوریان خودش را پیدا کرد و توانست نایب قهرمان لیگ هم بشود. این اتفاق در حالی رخ داده که در روزهای اخیر این مربی درگیر حاشیه‌هایی زیادی از جمله جلسه هیئت مدیره باشگاه شده است و اینکه گفته شد او فقط دو بازی دیگر برای ماندن در استقلال فرصت دارد. منصوریان هم پس از تمام این حاشیه‌ها در نشست خبری پیش از بازی گلایه‌هایی کرد و گفت که از فضای بی‌سوادی فوتبال خسته شده است. منصوریان که اعلام کرد روش کاری خود را تغییر خواهد داد و به نوعی می‌خواهد از این فضای بی‌سوادی فرار کند، باید دید آیا می‌تواند نتایج استقلال را هم پس از دو شکست، یک تساوی و یک برد تغییر بدهد تا از تهدیدها هم فرار کند یا نه؟ تیم پدیده هم با وجود کسب یک امتیاز بیشتر از استقلال پنج رتبه بالاتر از این تیم و در جایگاه ششم جدول قرار دارد که شاید همین فاصله برای بازیکنان پدیده روحیه‌بخش باشد. با این حال تفکرات منصوریان در این چند سال به رضا مهاجری چربیده و باید دید آیا این مربی مشهدی می‌تواند طلسم‌شکنی کند و این بار مقابل منصوریان امتیاز کسب کند یا خیر.

سایپا - تراکتورسازی تبریز
تیم سایپا در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر برخلاف فصل گذشته، شگفت‌انگیز ظاهر شده است. این تیم که پس از قهرمانی در لیگ برتر ششم با علی دایی بار دیگر با این سرمربی به روزهای خوب خود فکر می‌کند، در چهار هفته ابتدایی لیگ برتر پایاپای تیم‌های بالانشین پرسپولیس و پارس جنوبی پیش رفته و با شکست استقلال در دیدار هفته گذشته، حسابی شارژ روحی است. البته شاگردان علی دایی جدا از نتایج خوبی که گرفته‌اند، در بازی‌های هفته‌های ابتدایی لیگ عملکرد خوبی هم داشته‌اند و بازیکنان مانند علی قلی‌زاده و مهدی ترابی حسابی شگفت‌انگیز عمل کرده‌اند. این تیم آماده در شرایطی مقابل تراکتورسازی قرار می‌گیرد که حریفش پس از سه شکست متوالی، هفته گذشته اولین برد خود را مقابل نفت تهران کسب کرد تا به قول خود تراکتورسازان از فضای بدشانسی فاصله گرفته باشد. تراکتورسازی که به اولین برد خود رسیده و نوار شکست‌ها را پاره کرده است، نمی‌خواهد روند امتیازگیری‌اش قطع شود. مطمئناً این هدف اصلی گل‌محمدی پیش از تعطیلات مهم لیگ است، اما به سد محکمی به نام ساپیا با علی دایی برخورد کرده است.

صنعت نفت آبادان - ذوب‌آهن اصفهان
نمی‌توان گفت که تیم‌ها از حالا به ثبات رسیده‌اند و به همین دلیل نمی‌توان روی نتایج هفته‌های گذشته آنها قضاوتی انجام داد. با این حال صنعت نفت در چهار هفته فراز و نشیب داشته و دو پیروزی و دو شکست حاصل تلاش شاگردان کمالوند بوده است. این تیم در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر با فراز کمالوند در نقل‌وانتقالات هم پر سروصدا ظاهر شد و حالا خیلی‌ها به خصوص هواداران این تیم از تیم‌شان انتظار نتیجه‌گیری دارند، آن هم هواداران آبادانی که نتایج صنعت نفت از نان شب هم برای آنها مهم‌تر است. از سوی دیگر تیم ذوب‌آهن هم با امیر قلعه‌نویی شرایط بدی نداشته و پس از یک پیروزی و دو تساوی، در دیداری که نمایش خوبی داشت، دربی اصفهان را واگذار کرد. ذوب‌آهن با قلعه‌نویی قصد دارد در کورس قهرمانی حضور داشته باشد و مسلماً از همین بازی‌هایی ابتدایی لیگ نباید امتیازی را به راحتی از دست بدهد.

سپاهان اصفهان – سپیدرود رشت
با اینکه خیلی‌ها در چهار هفته ابتدایی از عملکرد فوتبالی سپاهانِ زلاتکو کرانچار رضایت نداشتند، اما این تیم توانسته به لحاظ نتیجه‌گیری، وضعیت نسبتاً متوسطی را داشته باشد و برتری در دربی اصفهان نیز سپاهانی‌ها را بیشتر به سمت جلو سوق داده است. حالا کرانچار و شاگردانش به دنبال تثبیت این شرایط هستند و برای این موضوع باید با تیمی چون سپیدرود رودررو شود. سپیدرودی که پس از سه هفته شکست در دیدارهای ابتدایی توانست هفته گذشته در دیدار خانگی پیکان را از پیش‌رو بردارد و حالا به دنبال کسب امتیازات بیشتر است. مطمئناً در این دیدار می‌توان شاهد رویارویی جالبی از سوی دو تیمی باشیم که به فکر تثبیت شرایط خود پس از کسب اولین پیروزی‌شان هستند و این انگیزه می‌تواند بازی سپاهان و سپیدرود را زیباتر کند.

برنامه دیدارهای هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر به شرح زیر است:

سه‌شنبه - 31 مردادماه
استقلال - پدیده خراسان، ورزشگاه آزادی تهران، ساعت 18
داور: علیرضا فغانی، کمک‌ها: رحیم شاهین و ایوب غلامزاده، داور چهارم: علی صفایی
ناظر داوری: علیرضا یزدانی

سایپا - تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه پاس قوامین، ساعت 20:15
داور: اشکان خورشیدی، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و رضا قیم، داور چهارم: مهدی مرجانزاده
ناظر داوری: محمدرضا فلاح

صنعت نفت آبادان - ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه تختی آبادان، ساعت 20:30
داور: حسن اکرمی، کمک‌ها: مهدی الوندی و علی دودانگه، داور چهار: وحید صالحی
ناظر داوری: بهرام مهرپیما

سپاهان اصفهان - سپیدرود رشت، ورزشگاه نقش جهان اصفهان، ساعت 20:15
داور: حسین زرگر، کمک‌ها: رضا سخندان و محسن سلطانی، داور چهارم: پیمان فرخی‌مهر
ناظر داوری: عبود سنگاشکن

پنجشنبه - 2 شهریورماه
استقلال خوزستان - پارس جنوبی جم، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت 20:30
داور: جواد رحیم‌زاده، کمک‌ها: محمدرضا منصوری و رحیم حاجیلو، داور چهارم: روح‌الله شریفی
ناظر داوری: نادر جعفری

پیکان تهران - فولاد خوزستان، ورزشگاه شهدای شهر قدس، ساعت 20:15
داور: یاسر همرنگ، کمک‌ها: سعید قاسمی و محمدالرسول ذورقی، داور چهارم: سعید رحیمی‌مقدم
ناظر داوری: فریدون اصفهانیان

سیاه‌جامگان مشهد - نفت تهران، ورزشگاه ثامن مشهد، ساعت 18:35
داور: کوپال ناظمی، کمک‌ها: حسن ظهیری و قهرمان نجفی، داور چهارم: علی میرغفاری
ناظر داوری: ایرج نظری

به گزارش تسنیم، دیدار گسترش فولاد - پرسپولیس با توجه به بازی شاگردان برانکو مقابل الاهلی امارات در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به پس از دیدارهای تیم ملی مقابل کره جنوبی و سوریه در مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 موکول شده است. تیم ملی ایران 9 و 14 شهریور به ترتیب برابر کره جنوبی و سوریه به میدان می‌رود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها