يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۹۰۸۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
چین مشغول ساخت راکتورهای هسته ای متحرکی است که روی کشتی سوار می شوند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، یک شرکت تولید برق چینی تصمیم دارد تا٢٠٢٠ میلادی ناوگانی از راکتورهای هسته ای بسازد تا انرژی جزیره های دورافتاده و دکل های نفتی و گازی تامین  کند.  

 این راکتورها روی کشتی ها نصب می شوند و می توانند معادل یک چهارم نیروی تولید شده در واحدهای خشکی برق تولید کنند.  

 از این فناوری احتمالا در دریای جنوب چین استفاده شود. این کشتی در هنگام حوادث طبیعی از جمله وقوع سونامی ها کارآمد خواهند بود.  

در همین راستا نخستین راکتور کوچک چینی توسط شرکت ملی برق هسته ای چین ساخته شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری در منطقه چانگ ژیانگ ایالت هاینان به کار گرفته شود.  

طبق گفته شرکت سازنده این راکتور کوچک در مقایسه با واحدهای تولید برق هسته ای با ظرفیت چند میلیون کیلووات، صرفه اقتصادی بیشتری دارد و به محیط زیست کمتر آسیب می زند.  

در همین راستا شرکت ملی برق هسته ای چین مشغول تاسیس یک شرکت جدید با سرمایه اولیه ١٥٠ میلیون دلار است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها