أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۹۱۰۵
زمان انتشار: ۱۳:۲۲     ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
تعريف مي‌كرد كه فردي در مجله از مضرات سيگار چند خطي را مطالعه كرد، اما از فرداي آن روز ديگر هيچ وقت مجله نخواند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جهان نيوز، تعريف مي‌كرد كه فردي در مجله از مضرات سيگار چند خطي را مطالعه كرد، اما از فرداي آن روز ديگر هيچ وقت مجله نخواند. حالا هم خبر رسيد در پي بازتاب‌هاي منفي حواشي اخير صحن علني مجلس، جمعي از نمايندگان از هيئت رئيسه مجلس تقاضا كردند حضور عكاسان در صحن محدود شود. نماينده‌ها كه از حاشيه‌هاي اخير مجلس به سطوح آمده‌اند، سوژه شدن خود را شيطنت تعريف كردند و در اين زمينه اعمال محدوديت براي خبرنگاران را تنها راهكار دانستند. در نهايت هم قرار شده بابت اين پيشنهاد جلسه‌اي بين خبرنگاران و عكاسان با نمايندگان برگزار شود. پس از رسانه‌اي شدن اين پيشنهاد بود كه موجي از واكنش كاربران در فضاي مجازي به راه افتاد و نسبت به ارائه اين موضوع نقدهايي صورت گرفت. در كنار اين واكنش‌ها سؤال اينجاست كه آيا راهكار نمايندگان در مقابل مواردي چون سلفي حقارت، عكس‌گرفتن از برگه رأي، خوابيدن در صحن و مابقي رفتارهاي خلاف شئون نمايندگي، سد كردن راه عكاسان و خبرنگاران است؟!
 
همه چيز بر‌مي‌گردد به تعدادي عكس يا همان شكار لحظه دوربين‌هاي خبري كه در روزهاي اخير حاشيه‌ساز شده است. اولي مربوط به مراسم روز تحليف رياست جمهوري است كه رفتار ناشايست و نسنجيده‌ برخي نمايندگان و تقلاي آنان براي گرفتن عكس سلفي [!] با فدريكا موگريني، نماينده اتحاديه اروپا واكنش‌هاي داخلي و خارجي را همراه داشت. ماجراي دوم هم به جلسه رأي اعتماد به وزرا و دو تصوير منتشر شده در فضاي رسانه‌اي مربوط مي‌شود. يكي بازتاب حمل گلابي توسط نماينده اروميه و ديگري مربوط به عكاسي نماينده‌اي ديگر از برگه رأي اعتماد خود است.
 
هر چند تصوير نا‌متعارف حمل گلابي توسط نماينده در صحن علني و در ميان جلسه رأي اعتماد در جاي خود قابل توجه بوده، اما به نظر مي‌رسد آنچه نمايندگان را ترغيب به ارائه پيشنهاد مصونيت مقابل سوژه‌هاي خبري و عكاسي كرده است، به تصوير دوم مربوط مي‌شود. تصويري كه براي برخي شائبه بده‌بستان‌هاي پشت پرده را در جريان رأي اعتماد به وزرا را بسيار قوي كرد. مثلاً كاربري در فضاي مجازي با انتشار اين تصوير نوشت: ‏ياد استاد ترم قبلمون افتادم! كانديداي شوراي شهر بود و گفته بود به من رأي بديد و عكسش رو برام بفرستيد تا بهتون ۲۰ بدم!
 
پشت پرده تصميم نمايندگان
به نظر مي‌رسد با تفاسير موجود پيشنهاد نمايندگان براي اعمال محدوديت عكاسان و خبرنگاران دلايل موجهي از نظر آنان داشته باشد. چنانچه غلامعلي جعفرزاده ايمن‌آبادي، نماينده مردم رشت در مجلس ضمن تأييد ارائه درخواست عده‌اي از نمايندگان به هيئت رئيسه به منظور محدودسازي حضور عكاسان در صحن مجلس گفته است: اين درخواست به دنبال بروز برخي حواشي و انعكاس برخي تصاوير از صحن مجلس صورت گرفته است.

اين پيشنهاد عقل جمعي نمايندگان در حالي است كه چند سال پيش هم در جريان طرح اصلاح موادي از قانون آيين‌نامه داخلي مجلس محدوديت فعاليت تصويربرداران اعم از فيلم و عكس در جلسات علني مطرح شد. به‌رغم آنكه در مواردي استثنا در نظر گرفته شده بود و تبصره‌هايي براي آن قائل شدند، اما باز هم به دليل مخالفت با رأي بالا كنسل شد. مخالفان معتقد بودند، محدود كردن عكاسان در مجلس مغاير با روح اصل 69 قانون اساسي است.

اصل‌ شصت‌ و نهم‌ قانون‌ اساسي‌ مي‌گويد: مذاكرات‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي بايد علني‌ باشد و گزارش‌ كامل‌ آن‌ از طريق‌ راديو و روزنامه‌ رسمي‌ براي‌ اطلاع‌ عموم‌ منتشر شود.
 
واكنش كاربران فضاي مجازي
كاربران فضاي مجازي هم چنين خطايي در پيشنهاد قانونگذاران را مورد تأكيد قرار داده‌اند. كاربراني كه معتقد هستند عكاسي يعني شكار لحظات و ثبت تصاويري كه هرگز تكرار نمي‌شود و هيچ قلمي هم گوياي بيان حقيقت نيست.  تعدادي از كاربران در واكنش به اين خبر خواستار انتشار ليست نماينده‌هاي پيشنهاد دهنده شدند و برخي ديگر هم نظراتي متفاوتي داشتند.  خبرنگاري نوشت: برخي نمايندگان به دنبال محدودسازي عكاسان در صحن علني هستند. ضعف ظاهر را مي‌شود پوشاند؛ با ضعف باطن و محتواي مجلس چه خواهيد كرد؟
 
ديگري معتقد بود: طرح محدودكردن كار عكاسان مجلس در دوره قبلي هم انجام شد و رأي نياورد. آسون‌تر نيست اين حضرات جاي چرت‌زدن و گعده و گلابي‌خوري‌شون رو عوض كنن؟

برخي هم با انتقاد از پاك كردن صورت مسئله توسط نماينده‌ها نوشتند: به نظرم به جاي محدود كردن عكاس‌ها، آداب نماينده مردم ايران بودن را بياموزيد و اجرا كنيد تا نه وهن ملك شود و نه وهن ملت! - وقتي مي‌تونن صورت مسئله رو پاك كنن و تخت بخوابن، چرا بايد دنبال كار سخت باشن؟ بهتر نيست به جاي محدود كردن عكاسان آداب معاشرت و رفتار در شأن نمايندگي را به نمايندگان بياموزن كه موقع ديدار رسمي پروتكل را رعايت كنن؟! اكنون بعد از اين تصميم قانونگذاران و پيشنهادي كه در تضاد با روح قوانين جاري است، بايد پرسيد، بهتر نيست نمايندگان به جاي محدود‌كردن عكاسان در رفتار خودشان دقت كنند تا برخي صحنه‌ها اساساً پيش نيايد؟!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۸ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
۱
۰
این یعنی احساس ضعف کرده اند و گزک دست دشمن داده اند
چه بهانه خوبی است برای فردایی که نیستند
افرین
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها