أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۹۲۲۹
زمان انتشار: ۲۳:۵۹     ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
در همايش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور صورت گرفت؛
آئين تجليل از حجت الاسلام پيشوايي با پيام حضرت آيت الله سبحاني در هشتمين همايش هيأت هاي محوري و برگزيده كشور برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی «جامعه ایمانی مشعر»، مراسم تجلیل از حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی پیشوایی در اولین روز از هشتمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این مراسم ابتدا حضرت آیت‌الله سبحانی با ارسال پیامی تصویری ضمن تقدیر از شخصیت والای حجت‌الاسلام پیشوایی، بیان داشت: قلم روان این عالم فرهیخته باعث شده‌است تا دانشجویان و طلاب، تاریخ و سیره اهل‌بیت(علیهم السلام) را با نگارش ایشان فرا گرفته و کتاب های ایشان در حوزه و دانشگاه تدریس شود.

حضرت آیت‌الله سبحانی همچنین کتاب «تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهدا (س)» که با مدیریت حجت‌الاسلام پیشوایی تهیه و به چاپ رسیده‌است را کتابی جامع و کامل دانست و افزود: استفاده مبلغان و مداحان از این کتاب باعث می‌شود تا نزد خدا و مردم ماجور باشند.

در ادامه برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی‌غروی با تمجید از آثار ارزشمند حجت‌الاسلام پیشوایی بیان داشت: کتاب «ارزیابی انقلاب امام حسین (ع)» نوشته محمدمهدی شمس‌الدین که توسط استاد پیشوایی ترجمه شده‌است یکی از آثار مهم ایشان است که در زمان پهلوی به دلیل وجود کلمه «انقلاب» از انتشار آن جلوگیری شده و پس از انقلاب‌اسلامی به چاپ رسیده‌است.

حجت‌الاسلام پیشوایی نیز ضمن تشکر از مسئولان برگزاری این مراسم و جامعه ایمانی مشعر، دو توصیه مهم خطاب به مبلغان، شاعران و مداحان بیان کرد.

وی افزود: من از مبلغان، شاعران و مداحان خواهش می کنم که از کتب مقاتل معتبر استفاده کنند و توصیه دوم من این است که در روضه های خود از اشعار با مضامین عالی استفاده کنند و کمتر به نثر بپردازند.

در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند حجت الاسلام پیشوایی ، مسئولان هیأت های مذهبی سراسر کشور لقب "پیر کاتب امام حسین(ع)" را به وی اختصاص دادند.

گفتنی است، هشتمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور دوم و سوم شهریور ماه، با حضور حدود 600 هیئت محوری از سراسر کشور و سخنرانی اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و فعالان فرهنگی در مجتمع یاوران مهدی(عج) مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این همایش دو روزه، شخصیت هایی همچون حاج حسین یکتا، حاج مهدی سلحشور، حاج رحیم آبفروش، سید محمد هاشمی، حاج عظیم ابراهیم پور، حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان، حجت‌الاسلام مهدوی ارفع ، حجت‌الاسلام میرزامحمدی، حجت‌الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف، حجت‌الاسلام سید محمد انجوی نژاد، حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی نژاد و حجت‌الاسلام سید حسین آقامیری به سخنرانی پرداختند.

در حاشیه این همایش، کمیسیون‌های تخصصی با موضوعات «آموزش، پرورش و تربیت در هیأت»، «گسترش و خلق مخاطب در هیأت»، «بانوان و هیأت تراز انقلاب اسلامی»، «نقش هیأت در فعالیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی» و «فضای مجازی و هیأت» برگزار شد.

همچنین برگزاری مراسم تجلیل از حجت‌الاسلام پیشوایی، رونمایی از پوستر سوگواره‌های عاشورایی، رونمایی از سامانه‌های «هیئت بات» و «هیئت گرام»، پخش مستند «گلستان آتش» درباره شهیدان خالقی پور به همراه تقدیر از مقام شامخ ایشان از دیگر برنامه‌های هشتمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشوری بود.

تاکنون به همت جامعه ایمانی مشعر هفت دوره از همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور و با هدف هم‌افزایی و هماهنگی میان هیأت‌های مذهبی برگزار شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها