أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۲۹۳۰۴
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
سرمربی تراکتورسازی گفت که تیمش تازه در ابتدای راه است و کارهای زیادی دارد که باید انجام دهد.
به گزارش پایگاه 598، تراکتورسازی پس از شروع نه‌چندان خوبش در لیگ برتر و متحمل شدن سه باخت پی‌در‌پی، حالا شرایط بهتری پیدا کرده است. شاگردان یحیی گل‌محمدی در هفته چهارم و پنجم توانستند نفت تهران و سایپا را از پیش‌رو بردارند و با قرار گرفتن در رده نهم جدول رده‌بندی، راهی تعطیلات شوند.

 

یحیی گل‌محمدی درباره وضعیت تراکتورسازی، تقویت این تیم در نقل‌وانتقالات، قرعه سخت در جام حذفی، عدم حضور بازیکنانش در لیست تیم ملی و ... صحبت‌ کرده است.

 

* بعد از نتایج هفته‌های اول، پنج هفته ابتدایی لیگ را با شرایط خوبی تمام کردید و با دو پیروزی با روحیه خوبی به تعطیلات رفتید.


می‌توانستیم لیگ را با نتایج بهتری آغاز کنیم، اما همان‌طور که قبلاً هم گفتم با بى‌دقتى در زدن ضربات آخر و یکسری اتفاقات عجیب موفق به کسب نتیجه لازم نمی‌شدیم. ما در 3 هفته ابتدایی حداقل شایسته کسب 5 امتیاز بودیم، اما همه امتیازات را از دست دادیم. با این وجود هواداران ما به خوبی شرایط را درک کردند و از سبک بازی تیم راضی بودند. خوشحالم که در ادامه موفق عمل کردیم و با دو پیروزی پاسخ حمایت‌های هوادار پرشور و همیشه وفادار تراکتورسازی را دادیم. کسب دو پیروزی پیاپی اتفاق خوبی است، اما هدف ما حفظ این روند حفظ است.

 

* علی دایی، مدیرعامل و بعضی از بازیکنان سایپا معتقد بودند تراکتورسازی قبل از قطع برق ورزشگاه فرصتی نداشت و بعد از آن هم با خوش شانسی توانست سایپا را شکست دهند.


بعد از مسابقه شرایط خاصی به وجود می‌آید که ممکن است بعضی از اظهارنظرها ناشی از هیجانات بازی باشد، اما در هر صورت بازی ما و سایپا دیدار خوب و جذابی بود. فکر می‌کنم ما با برنامه ریزی فوتبال بازی کردیم و به هرچه می‌خواستیم رسیدیم. ابتدا حریف قدرتمند خودمان را به خوبی مهار کردیم و در فرصت مناسب ضربه زدیم. حتی می‌توانستیم به گل‌های بیشتری برسیم.

 

در خصوص قطع برق ورزشگاه هم باید بگویم ما تیم میهمان بودیم و خودمان به این شرایط اعتراض داشتیم، اما در هر صورت روند بازی نشان می‌داد از دقیقه 60 کنترل مسابقه را در اختیار داشتیم. کاملا مشخص بود که می‌توانیم روی دروازه حریف در آن دقایق موقعیت ایجاد کنیم. در نهایت همین اتفاق افتاد و ما فرصت‌های زیادی خلق کردیم که در نهایت منجر به یک پیروزی شیرین خارج از خانه شد. به عقیده من سایپا تیم بسیار خوب و شایسته‌ای است. پیروزی مقابل این تیم آن هم در خانه حریف کار آسانی نبود، اما بچه‌های ما در یک روز خوب با ارائه یک بازی کم اشتباه پیروز شدند.

 

* از عملکرد بازیکنانتان در این هفته ها تا چه حد راضی هستید؟


بچه‌ها همه تلاش خودشان را می‌کنند و با تمام وجود برای موفقیت تیم می‌جنگند. این تلاش را از اولین روز و آغاز تمرینات در کنار هم آغاز کردیم. فکر می‌کنم شرایط ویژه‌ای که برای تیم ایجاد شده، موجب این اتحاد و همدلی است. بچه‌ها هم قسم شدند که مشکلات را شکست دهند و تا امروز هم این کار را به بهترین شکل انجام دادند. به تک‌تک آنها افتخار می‌کنم و به توانایی‌هایشان ایمان دارم. من از این تلاش و پشتکاری که بچه‌ها در همه بازی‌ها و حتی تمرینات از خودشان نشان می‌دهند کاملا راضی هستم.

 

* با توجه به درخششی که محمدرضا آزادی در دیدارهای قبلی داشت، با پایان محرومیت فرزاد حاتمی چه تغییری در ترکیب تیم ایجاد می‌شود؟


نگرانی امروز ما از رقابت بازیکنان و داشتن گزینه‌های متعدد نیست. برعکس مشکل ما کمبود بازیکن است. تیم بزرگی مثل تراکتورسازی به حداقل 4 یا 5 مهاجم آماده نیاز دارد. این در حالی است که ما الان با مشکل کمبود بازیکن در همه پست‌ها از جمله خط حمله مواجه هستیم. از آمادگی محمدرضا خیلی خوشحالم که حداقل در کنار شریفی و حاتمی مجموعاً 3 مهاجم آماده در اختیار داریم. با توجه به فشار مسابقات لیگ و جام حذفی، همین تعداد بازیکن هم برای خط حمله تیم ما خیلی کم است. تیمی داریم که تلفیقی از بازیکنان با تجربه و جوان است. با این شرایط دست‌مان برای ایجاد تغییرات در ترکیب تیم و استفاده از ترکیب‌های متفاوت به هیچ وجه باز نیست. فرزاد حاتمی با تجربه‌ترین مهاجم تیم ماست که روی او حساب ویژه‌ای باز کردیم. امیدوارم مشکل محرومیت فرزاد هم به زودی حل شود و بتوانیم از او استفاده کنیم.

 

* برای نیم فصل در چه پست‌هایی به دنبال تقویت تیم خواهید بود؟ گزینه‌های داخلی یا خارجی مدنظر دارید؟


تیمی که در دو پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم بوده، طبیعتاً در همه پست‌ها به بازیکن جدید نیاز دارد. تا نیم‌فصل زمان زیادى باقى مانده و فعلاً به این مسئله فکر نمی‌کنم. الان آماده نگه داشتن این تیم تا پایان نیم فصل تنها هدف ماست . وقتى به پایان نیم‌فصل نزدیک شدیم، به تقویت تیم بیشتر فکر می‌کنیم.

 

* قرعه کشی جام حذفی چطور بود؟‌ شما باید با پدیده بازی کنید.


تغییر قوانین و شکل اجرای جام حذفی کمی عجیب و غیر منتظره است. معمولاً در بازی‌های اول، تیم‌های لیگ برتری با هم مسابقه نمی‌دهند، اما این از اتفاقات عجیب جام حذفی است که در اولین بازی مقابل یک تیم قدرتمند لیگ برتری مثل پدیده قرار می‌گیریم. در یک بازی دیگر، دو تیم از لیگ دسته دوم با هم بازی می‌کنند! به هر حال این اتفاق خوبی نیست که در اولین مرحله جام حذفی شاهد حذف چند تیم لیگ برتری باشیم. طبیعی است که این موضوع باعث پایین آمدن جذابیت بازی‌ها می‌شود. با این وجود برای ما تفاوتی ندارد که با چه تیمی روبه‌رو شویم. پدیده یکی از تیم‌های خوب و آماده لیگ است، اما در این فصل توجه ویژه‌ای به جام حذفی داریم. نمی‌خواهیم این جام را به راحتی از دست بدهیم. بچه‌های ما ثابت کردند که بازی خانگی و خارج از خانه برایشان تفاوت زیادی ندارد. همان‌طور که هواداران پرشور ما با حضور خودشان بازی‌های خارج از خانه را تبدیل به بازی خانگی می‌کنند و در همه شهرها کنار تیم هستند. این‌بار هم امیدوارم به نتیجه مورد نظر برسیم و از این مرحله صعود کنیم.

 

* مشکل زمین تمرین به کجا رسید؟ ظاهراً ماشین سازی دیگر در زمین لشگر تمرین نمی‌کند.


ماشین هم تیم همشهری ماست و امیدوارم در مسابقات لیگ آزادگان موفق باشند، اما درست نیست که در محل تمرین دو تیم تداخلی ایجاد شود. با توجه به حضور ماشین‌سازی در زمین لشگر، محل تمرین را تغییر دادیم. اگر شرایط مناسب برای حضور دوباره در این زمین فراهم شود، طبیعتاً ما هم از آن استقبال می‌کنیم.

 

* چند روز پیش لیست تیم ملی اعلام شد. فکر نمی‌کنید تراکتورسازی حداقل می‌توانست یک نماینده در این لیست داشته باشد؟


کار سختی در این فصل داریم و قطعاً هدف‌های بزرگی را دنبال می‌کنیم. خیلی دوست داریم بازیکنان ما که شایستگی حضور در تیم ملی را دارند، مورد توجه کادر فنی قرار بگیرند، اما عجله‌ای برای این اتفاق نداریم. بازیکنان ما کار خودشان را با تمرکز و پشتکار انجام می‌دهند و خیلی زود به چیزی که شایستگی‌اش را دارند، دست خواهند یافت. قطعاً نه من و نه بازیکنانم از تحقق آرزوها و خواسته‌های خودمان نا امید نخواهیم شد. تراکتورسازی تازه در ابتدای راه است و کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم. کیفیت تیم و تک‌تک بازیکنان می‌تواند خیلی بهتر و بالاتر از این باشد. در آینده‌ای نزدیک بازیکنان شایسته ما هم به تیم ملی دعوت خواهند شد.

 

* سوال پایانی در مورد پرسپولیس؛ با توجه به نمایشی که شاگردان برانکو مقابل الاهلی داشتند، فکر می‌کنید شانس صعود از این مرحله را خواهند داشت؟


من نتوانستم بازى کامل بازی را ببینم، اما امیدوارم این اتفاق بیفتد. کار تیم‌های ایرانی در مسابقات آسیایی خیلی سخت شده و رقیبان ما، خصوصاً تیم‌های عربی سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند. میزبانی در این بازی‌ها اهمیت خیلی زیادی دارد، خصوصاً برای تیم‌های ما که از امتیاز تماشاگر و هوادار برخوردارند. قطعا اگر این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد، حداقل 90 هزار تماشاگر پرسپولیس را تشویق می‌کرد در این صورت حتماً نتیجه بهتری از تساوی رقم می‌خورد. متاسفانه مسائل غیر فوتبالی باعث شده تیم‌های ما از امتیاز بازی خانگی در حضور هواداران خودشان محروم شوند. با این وجود امیدوارم پرسپولیس در بازی برگشت به یک پیروزی شیرین دست پیدا کند و به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

 

تسنیم


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها