أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۹۳۲۰
زمان انتشار: ۲۰:۳۶     ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
دستور وزیر برای پرداخت دیه جانباختگان معدن یورت، روزنامه زنجیره‌ای را عصبانی کرد

به گزارش پایگاه 598، روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «سور وزارت!» نوشت:

«زمان زیادی از جلسه رای‌اعتمادشان نمی‌گذرد. معلوم نیست از سر ذوق و شوق رای‌اعتماد مجلس است یا برای نمایش اینکه بگویند ما با بقیه فرق داریم؟ دلیلش هر چه باشد هنوز حکم وزارتشان خشک نشده، دستورهای عوام‌پسند صادر می‌کنند، چهره‌ای مردمی از خود نشان می‌دهند و نوید این را می‌دهند که قرار است چهارسال متفاوتی را رقم بزنند».

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «۱۳ اردیبهشت ۹۶ بود که در معدن یورت استان گلستان و در روزهای رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری، ۴۳ معدنچی جان باختند. وعده رسیدگی به این معدن و خسارت‌دیدگان تا به امروز معلق بود و حالا بار رای‌اعتماد دوباره به ربیعی وزیر کار، از سر مسئولیت‌پذیری او یا شاید هم ذوق‌زدگی پس از رای‌اعتماد مجلس، او بحث پرداخت خسارت‌ها را عملی کرده است و رسماً اعلام شد که دیه تمامی خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر پرداخت شده است. مبلغی معادل ۹۰ میلیارد و سیصد میلیون ریال. این در حالی است که حادثه معدن یورت به پاشنه آشیل ربیعی تبدیل شده بود و می‌توانست همین مسئله او را از وزارت بیندازد. با این حال از قرار معلوم بعد از عبور ربیعی از سد قوه‌مقننه او معدنچیان یورت را در رأس امور قراداده است».

نکته قابل توجه اینجاست که این روزنامه اصلاح طلب، دستور وزیر برای پرداخت دیه جانباختگان معدن یورت را که طبیعتاً اقدامی شایسته و البته وظیفه این وزارتخانه نیز بوده است را صرفاً یک دستور عوام پسند معرفی می‌کند.

گفتنی است پس از وقوع حادثه تلخ معدن یورت، روزنامه‌های اصلاح طلب، بدون توجه به اعتراض و مطالبات خودجوش کارگران معدن، اعتراض آنان را برنامه ریزی و شانتاژ شده از جای دیگری دانستند! علاوه بر این، روحانی در رسانه‌های حامی به قهرمان حقوق شهروندی، دموکراسی و توجه به مردم ایران تبدیل شد در حالیکه اگر هر یک از رقبای سیاسی او مورد اعتراض کارگران قرار می‌گرفتند، تبدیل به فاجعه و بحران می‌شد و رئیس دولت کارگروه و کمیته ملی تحقیق و تفحص از ماجرا را تشکیل می‌داد و به طور کلی همه چیز برعکس می‌شد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها