أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۲۹۴۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
درباره عکس‌های منتشر شده از جشن ازدواج مجدد یک بازیگر/
در همه جای دنیا هنرمند نسبت به هنجارهای جامعه اش متعهد است، یک هنرمند در مراسم اسکار نمی تواند با هر لباسی که خواست حاضر شود یا در فضای مجازی هر موضع سیاسی که خواست بگیرد
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جهان نيوز، اصلاً چرا انتشار تصاویر ازدواج رهنما باید مهم باشد؟ چرا باید بین این همه درد و مشکل جامعه، به این موضوع این قدر ضریب داد؟ رهنما هم مثل خیلی های دیگر! مدتی زندگی مشترک داشته آن هم با یک فیلم نامه نویس موفق و مشهور، حالا هم بعد از دوسال جدایی تصمیم به ازدواج مجدد گرفته! مشکل ماجرا کجاست؟ برای درک اهمیت ماجرا کمی باید به عقب تر برگردیم. به روزهایی که رهنما در اینستاگرامش عکس های خانوادگی منتشر می کرد.

گذشت و گذشت تا این که دوز تصاویر خانوادگی خانم بازیگر کم شد. هواداران و دنبال کننده هایی که مدت ها پیگیر زندگی زناشویی زوج معروف و محبوب بودند نگران شدند که شاید زندگی آن ها ختم به جدایی شده! البته نگرانی شان هم بی جا نبود. اما بهاره رهنما مثل خیلی از سلبریتی های دیگر ترجیح داد سوال ایجاد شده را به شکل واضح جواب ندهد و تلویحاً گله کند از کسانی که در زندگی او سرک می کشند! بعد هم که پُستی منتسب به او منتشر شد که در آن به تمام آقایان توهین خیلی بدی شده بود.

در نهایت دیروز تصویر بی کیفیتی از مراسم ازدواج بهاره رهنما منتشر شد، در ظاهر تصویر توسط یکی از میهمانان پخش شده و به نظر می رسید مورد رضایت رهنما نبوده! بعد هم که کمند امیرسلیمانی تصویری منتشر کرد و در نهایت هم کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی رهنما پر شد از تصاویر مربوط به این مراسم. حالا با این توضیح می شود ابعاد عجیب انتشار وسیع تصاویر مراسم توسط رهنما را به این شکل ارزیابی کرد:

* در همه جای دنیا مردم نسبت به زندگی خصوصی سلبریتی ها به خصوص  هنرمندان کنجکاو هستند، کنجکاوی که شاید چیزی به آن ها اضافه نکند اما ضرر آن چنانی هم ندارد و در این راستا خود هنرمندان معروف اقدام به فروش تصاویر ازدواج، تولد فرزند و... به رسانه ها می کنند و به طور اختصاصی پوشش برنامه را به یک رسانه محول می کنند اما نکته مهم در این است که انتشار عمومی چنین تصاویری در فرهنگ و زندگی اجتماعی ما پذیرفته شده نیست. در آن سوی دنیا در راستای همین توجه به کنجکاوی مردم خود هنرمندان جدایی و اختلاف سلیقه شان در زندگی مشترک را هم از طریق مدیر برنامه، وکیل یا بسترهای فضای مجازی به شکل رسمی پوشش می دهند.

* در همه جای دنیا هنرمند نسبت به هنجارهای جامعه اش متعهد است، یک هنرمند در مراسم اسکار نمی تواند با هر لباسی که خواست حاضر شود یا در فضای مجازی هر موضع سیاسی که خواست بگیرد؛ متناسب با فرهنگ ما شکل ماجرا درباره هنرمندان ایرانی تغییر می کند به خصوص اگر آن فرد در تلویزیون بیشتر فعال بوده باشد و به واسطه رسانه ملی مشهور شده باشد تا سینما. چهارچوب رفتار هنرمند در کشور ما خیلی متفاوت و متعهدانه تر است.
هنرمند نسبت به فرهنگ مردم کشورش مثل قناعت، صبر، ادب، احترام به بزرگ تر و... متعهد است و بارها هنرمندان را در قاب تلویزیون دیدیم که درباره موضوعات مختلف به مردم توصیه هایی داشتند. قطعاً نمی خواهیم ادعا کنیم با انتشار این تصاویر چندین و چند ارزش و هنجار جامعه ما شکسته شده و کاملاً پذیرفته شده است که مراسم ازدواج یک هنرمند باید از سطح عمومی زندگی مردم هم بالاتر باشد. اما انتشار وسیع تصاویر چنین مراسمی قابل درک نیست.

* در بسیاری از مراسم های هنری و حتی مراسم خصوصی هنرمندان بین المللی شاهد این هستیم که برندهای معروف دنیا به عنوان اسپانسر بخشی از کار را به عهده دارند اما در این زمینه فعالیت ها بسیار شفاف است. به نظر می رسد بخشی از تصاویر منتشر شده توسط رهنما در قالب تشکر از مزون، استودیوی فیلم برداری، آرایشگر، تشریفات و... هم در این راستا بوده! هر چند این ادعا را نمی توان ثابت کرد اما برخی از زوایای انتشار این تصاویر را باز می کند. نکته دیگر این که در تمام تصاویر اینستاگرامی خدمات دهنده ای تگ شده که محتوای پیج خودش مناسب نیست.

* این بخش از مطلب مختص خانم رهنما نیست و درباره جایگاه سلبریتی ها در جامعه ما موضوعیت پیدا می کند. به این خاطر که هنرمند می تواند میانبُر مهمی باشد برای جا انداختن خیلی چیزها در یک جامعه. شاید یک بخشی از نقد ماجرا متوجه کسانی باشد که دوست دارند سلبریتی ما را فراتر از یک بازیگر، مجری، فوتبالیست و... با حضور در ویژه برنامه های عید و مناسبت های دیگر در قامت یک الگو، جامعه شناس یا مشاور خانواده معرفی کنند و این جاست که اثر رفتارهای آن آدم روی جامعه بیشتر می شود و هزینه اشتباهاتش بالاتر می رود.

آن آدم بازیگر، مجری یا هر کس دیگری تا وقتی دلش بخواهد به انواع جلوه گری برای جامعه دست می زند، کیف و کفش و لوازم آرایش تبلیغ می کند. به طور مثال یکی از سلبریتی ها به خاطر ازدواج با همکارش مدتی توی دید بود، بعد هم که تصویر صورت ضرب و شتم شده اش را منتشر کرد و این روزها هم که به شکل دیگری حاشیه ساز شد. مخلص کلام سلبریتی ها را شفاف در جایگاه واقعی شان معرفی کنیم. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
۶
۱
چه کسانی برای جامعه ما الگو شده اند ؟قرطی ها
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
۴
۱
چه کسانی برای جامعه ما الگو شده اند ؟قرطی ها
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها