امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۲۹۴۸۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی میرباقری؛
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان سعی می‌کنند با طنزهای مدرن مردم را سرگرم و شاد کرده و شادی مؤمنان را لهو بدانند. چرا هنرمند ما باید فیلمی همچون برره بسازد تا مناسک شادی ما را تحقیر کند، چرا ما نباید بتوانیم آن نشاطی را که به آن قائل هستیم را در جامعه نمایان کنیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی میرباقری عصر امروز در همایش شعائری ایام غدیریه که با موضوع احیای ایام (10تا25ذی‌حجه) و ضرورت کاروان شاد غدیر در مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده سید علی برگزار شد، با اشاره به اینکه محور همه عقاید دین کلمه ولایت است، اظهار داشت: اهل‌بیت (ع) می‌فرمایند ما اهل‌بیتی(ع) هستیم که احدی با ما قابل‌مقایسه نیست و قرآن کریم در رابطه با ما نازل‌شده است.

وی با بیان اینکه بنیان اسلام برمدار اهل‌بیت(ع) است، افزود: باطن همه حلال‌ها در بطن قران کریم ائمه (ع) هستند در واقع به‌نوعی بنیان اسلام برمدار اهل‌بیت (ع) بوده که اگر غیر از این باشد اسلامی بنا نخواهد شد.

رئیس آکادمی علوم اسلامی در قم برگشت حقیقت اسلام به ولایت را مدنظر قرار داد و عنوان کرد: نعمت ظاهری توحید و نبوت است و نعمت باطنی ولایت است که در نتیجه از طریق ولایت انسان به توحید می‌رسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری دین اسلام را تماماً در یک کلمه دعوت به ولایت خواند و خاطرنشان کرد: جریان سقیفه در این رابطه تلاش کرده است تا بین این جریان و امت اسلامی فاصله بیندازند.

میرباقری تصریح کرد: مخالفان اهل‌بیت (ع) سعی کرده‌اند غلو را در جامعه نمایان کنند که غلو دیگر رهاشده و دیگر فردی به آن نمی‌پردازد اما تقصیر متأسفانه هنوز رواج دارد که باید در مقابل آن ایستاد.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) را باید در آخرت شناخت، ابراز کرد: ما در دوران حجاب از شناخته اهل‌بیت (ع) کوتاهی کرده‌ایم که این تقصیر قابل‌بخشش نیست اما باید برای رفع آن تلاش کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه در شعائر ظاهریه مدار شعائر تغییر کرده است، عنوان کرد: جامعه‌ای که حرکت قلب آن از مدار خارج شود به‌نوعی از مدار ولایت هم خارج‌شده است.

وی با اشاره به اینکه همه لحظات برای انسان عید است، تصریح کرد: عید فردی که با سرسبزی و بهار باشد خداوند در دل آن فرد یک خوفی می‌اندازد به دلیل اینکه خداوند را در بهار نمی‌بیند در واقع با رفتن بهار شادی هم از دل آن فرد می‌رود اما فردی که بهار را در خداوند می‌بیند قطعاً همیشه نشاط در دل او باقی و ثابت است.

میرباقری بابیان اینکه شادی مؤمن فاخر است، ابراز کرد: دشمنان سعی می‌کنند با طنزهای مدرن مردم را سرگرم و شاد کرده و شادی مؤمنان را لهو بدانند.

وی ابراز کرد: چرا هنرمند ما باید فیلمی همچون برره بسازد تا مناسک شادی ما را تحقیر کند، چرا ما نباید بتوانیم آن نشاطی را که به آن قائل هستیم را در جامعه نمایان کنیم، چرا باید دشمنان ما پرچم‌داران نشاط شوند؟، بنابراین نشاط فاخر را در جامعه نمایان کنیم.

رئیس آکادمی علوم اسلامی در قم با اشاره به اینکه اکثر علمای اهل سنت یزید را کافر می‌دانند، بیان کرد: باید چنان عید غدیر را گسترده و احیا کنیم که مانند عاشورا دیگر هیچ حرفی در آن نباشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها