يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۹۵۳۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۲     ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
ناکامی در مسابقات کشتی قهرمانی جهان،باعث ایجاد اختلاف بین وزیر ورزش و رییس فدراسیون کشتی شده است. فدراسیون کشتی به ریاست رسول خادم،بعد از این پیام ساکت ننشست و بیانیه ای صادر کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پارس نیوز، نتایج ضعیف و دور از انتظار تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های قهرمانی جهان،باعث شد تا وزیر ورزش درخواست تشکیل کمیته ای برای بررسی این نتایج ضعیف را بدهد و به دنبال هم فدراسیون کشتی با انتشار بیانیه ای نسبت به صحبت های وزیر ورزش واکنش نشان دهد.

وزیر ورزش امروز در نامه ای به محمد داورزنی، معاون ورزش قهرمانی نوشت:

«با توجه به نتایج ضعیف و دور از انتظار تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در مسابقات جهانی 2017 پاریس (فرانسه) لازم و ضروری است در اسرع وقت کار گروهی با حضور مسئولین ذی‌ربط در فدراسیون کشتی، کارشناسان خبره، صاحب نظران، پیشکسوتان و ... این رشته ورزشی، تشکیل و ضمن انجام بررسی‌های همه جانبه و تجزیه و تحلیل دقیق نتایج به دست آمده در مسابقات فوق، علل و دلایل این ناکامی را مشخص نموده و ظرف مدت 20 روز نقطه نظرات کارشناسی و راهکارهای لازم را برای بهبود وضعیت موجود و برطرف نمودن ضعف ها، ارائه نمایند.» 

فدراسیون کشتی به ریاست رسول خادم،بعد از این پیام ساکت ننشست و بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:  
«سازمان مدیریت کشتی کشور از اینکه وزارت ورزش و جوانان پس از رقابت‌های جهانی فرانسه، به فکر ورزش ملی کشور افتاد، خرسند است. چون متاسفانه در تمامی موفقیت های کشتی ایران در چند سال گذشته ، از کسب مدال طلا در کشتی آزاد المپیک پس از 16 سال، تا قهرمانی تیم های نوجوانان و جوانان فرنگی در جهان برای اولین بار، قهرمانی و نایب قهرمانی های متعدد کشتی آزاد در جهان، قهرمانی و نایب قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی، و قهرمانی های پیاپی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در جام های جهانی و در مسابقات قاره ای و ... کسی پیگیر دلایل کامیابی‌های کم نظیر تیم‌های کشتی ایران در سطح جهان نبود و ورزش ملی کشور تا امروز سهمی در تبریک و ملاقات با رئیس جمهور نداشت و همواره با مشکل ضیق وقت دوستان روبرو بوده است . نکته جالب اینکه حتی در قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در جهان (حدود بیست روز پیش برای اولین بار) و نایب قهرمانی تیم ملی کشتی بزرگسالان فرنگی در فرانسه (هفته گذشته) و طلای حسن یزدانی در مسابقات جهانی فرانسه (در سه روز اخیر)، کسی برای ادای خدا قوت و تبریک به کشتی گیران جوان و بزرگسال، فرصت حضور در فرودگاه را نیز نداشت.


به هر حال خرسندیم امسال که فدراسیون کشتی ایران، پای مسابقات انتخابی تیم ملی ایستاد، و هزینه حضور ده کشتی گیر از شانزده کشتی گیر تیم های ملی کشتی ازاد و  فرنگی را که برای اولین بار در مسابقات جهانی شرکت میکردند، به جان خرید، این بستر فراهم شده است که وزارت ورزش و جوانان یادی هم از ورزش ملی کشور نماید و به دنبال ورود به مسائل فنی و تخصصی کشتی کشور باشد.

فدراسیون کشتی اعلام می دارد مسئولیت نظارت بر تیم های ملی کشتی آزاد برعهده شورای فنی تیم های ملی کشتی با حضور پیشکسوتان و قهرمانانی همچون استاد منصور برزگر قهرمان جهان ، نایب قهرمان المپیک و سرمربی و مدیر سابق تیم های ملی، استاد ابراهیم جوادی دارنده مدال برنز المپیک و چندین مدال طلای جهان و مربی سابق تیم ملی، آقای علی بیات، مربی سابق تیم ملی،  آقای محمد حسین محبی دارنده مدال نقره جهان و رییس  هیئت کشتی کرمانشاه، آقای عسکری محمدیان دارنده دو مدال نقره المپیک و یک مدال نقره جهان و مربی سابق تیم ملی، آقای حسن حمیدی  قهرمان آسیا و مربی سابق تیم ملی  و دکتر مجید خدایی دارنده مدال برنز جهان و سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد جوانان می باشد که بزودی جلسات خود را با حضور کادر فنی برگزار و پس از آن گزارش ارزیابی و نظارت کارشناسی خود را، به اطلاع مردم عزیز ایران که بزرگترین سرمایه کشتی کشور هستند خواهد رساند.

سازمان مدیریت ورزش کشور قطعا پاسخگویی به مردم را وظیفه و رسالت خود می داند و بر آن تاکید دارد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
طاها
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
۰
۰
آقا رسول عالي گفتي ، مثل هميشه متواضع و مودب و استوار و با غيرت! به عنوان يك عضو كوچك از خانواده كشتي بايد بگم كه حرفاي آقاي خادم درسته و تازه حيا و متانت ايشون موجب شده كه خيلي از مشكلات رو بيان نكنه. شما شاهديد كه در ورزش فوتبال به خاطر مافيا و پول بي شمار چه مشكلات و آسيب هايي وجود داره ولي با اين اوضاع هميشه با درافت هاي ميلياردي تشويق مي شوند ولي در كشتي اينطور نيست ! هيچ نوجهي نيست! خبري از درآمد و پول نيست! كشتي گيران اكثرا از اقشار ضعيف و متوسط جامعه هستند كه با كمترين توان مالي ميرن و پرچم كشور رو در المپيك و مسابقات جهاني مي برن بالا! اينكارو حتي رئيس جمهور يه كشور هم نمي تونه انجام بده! ولي متاسفانه توي ورزش هم داستان رانت و مافيا و ... وجود دارد!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها