امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۲۹۹۷۴
زمان انتشار: ۱۰:۱۰     ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
مهاجم گلزن تیم ملی سوریه که تا کنون در 3 تقابل با بیرانوند 3 گل به ثمر رسانده نیمی از گلهای خود در آسیا را به تیم های ایرانی زده است!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سرویس ورزش مشرق - تقابل ایران و سوریه در ایستگاه آخر رقابت‌های انتخابی جام جهانی دارای حساسیت های خاصی شده است. از یک سو رقیب قصد دارد با شکست دادن ایران به رویایی دیرینه اش که حضور در جام جهانی است ؛جامه عمل بپوشد و از طرف دیگر ایران با کارلوس کی روش قصد دارد پیش چشم هواداران عاشقش رکورد گل نخوردن و نباختن تیمش دست نخورده باقی بماند.

با تمام این اوصاف اگر کی روش مثل بازی‌های قبل به علیرضا بیرانوند اعتماد کند و این دروازه بان را درون دروازه قرار دهد حساسیت های خاص بازی سه شنبه بیشتر هم خواهد شد!

در واقع حضور یک مهاجم در ترکیب اصلی تیم ملی سوریه باعث می شود تا هواداران فوتبال انتظار بکشند که نتیجه تقابل چهارم بیرانوند با این مهاجم چه خواهد بود. صحبت از عمر جهاد السوما است. مهاجمی 192 سانتی متری که در دو فصل گذشته لیگ فوتبال عربستان عنوان آقای گلی رقابتها را بدست آورده است.


* 3 بازی ، 3 گل زده!

این مهاجم تاکنون در 3 دیدار برابر علیرضا بیرانوند حضور پیدا کرده که نتیجه به ثمر رسیدن 3 گل توسط او بوده است.

عمر اولین مرتبه در ورزشگاه آزادی با بیرانوند روبرو شد آن هم در دیدار رفت مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا سال 2015؛ دیداری که در نهایت با تساوی بدون گل نفت برابر الاهلی عربستان به پایان رسید.

با این حال در دیدار برگشت دو تیم ورق برگشت. این درست که نفت منصوریان از مرحله حرفی لیگ قهرمانان به سلامت عبور کرد، اما چهارشنبه ششم خردادماه سال 1394 سوما زهرش را به بیرانوند ریخت تا در عرض 6 دقیقه 2 گل به این دروازه بان بزند. 2 سال و 3 ماه و 8 روز قبل عمر در دقایق 36 و 42 دیدار الاهلی برابر نفت دروازه بیرانوند را گشود تا نفتی ها 90 دقیقه پر استرس را برای رسیدن به مرحله بعدی رقابت‌ها پشت سر بگذارند. در واقع آن روز گل دقیقه 31 لئوناردو پادوانی بود که عامل صعود نفت به خاطر گل زده در خانه حریف گردید.

بیرانوند در لیگ شانزدهم به پرسپولیس پیوست تا دست تقدیر این مرتبه با پیراهن قرمز وی را برابر مهاجم سوری قرار دهد. جالب اینکه این بار هم در مرحله حذفی لیگ قهرمانان بیرانوند و سوما به قرعه یکدیگر خوردند و البته که باز هم گربه سیاه بیرانوند کار خودش را کرد. در دیدار 13 روز قبل پرسپولیس و الاهلی، این سوما بود که در دقیقه 2 بازی دروازه بیرانوند و پرسپولیس را باز کرد تا نشان دهد تا چه اندازه چارچوب دروازه این دروازه بان را می شناسد.

و حالا سوما که ترجیح داده برای تیم ملی کشورش بازی کند در ترکیب سوریه قرار می گیرد تا در صورت اعتماد مجدد کارلوس کی روش به بیرانوند برخورد چهارم این دو شکل بگیرد. نکته قابل توجه اینکه برخورد پنجم این دو هم خیلی زود، در دیدار برگشت پرسپولیس و الاهلی عربستان به وقوع خواهد پیوست. دیداری که سه شنبه 21 شهریورماه برگزار خواهد شد.

حال باید دید بیرانوند با استفاده از یاری خط دفاعی قابل تقدیر تیم ملی خواهد توانست دومین کلین شیت خود برابر مهاجم بلند قامت سوری را به ثبت برساند؟ و یا اینکه سرنوشت طور دیگری رقم خواهد خورد؟

یک نگاه کوتاه به آمار گل های زده سوما به چهار تیم ایرانی تراکتورسازی(2)، نفت(2)، ذوب آهن و پرسپولیس نشان می دهد که این مهاجم را باید جدی گرفت. بازیکنی 27 ساله که در لیگ قهرمانان آسیا 12 گل برای الاهلی به ثمر رسانده و البته نصف این گل ها وارد دروازه تیم های ایرانی شده است!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها