أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۰۱۶۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
زننده گل دوم سوریه به ایران با صحبت هایی که در جشن ملی فوتبال سوریه انجام داد به چهره ای جنجالی در رسانه های عربستانی تبدیل شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از "ورزش سه"، عمر السوما مهاجم شماره 9 سوریه که در مصاف با ایران در دقیقه 2+90 توانست گل تساوی و صعود معجزه وار این تیم به پلی آف جام جهانی را به ثمر برساند تا در هفت بازی مقابل ایرانی ها رکورد جالب 7 گل زده را به ثبت برساند، در جشن صعود سوریه به پلی آف صحبت هایی انجام داد که چندان به مذاق رسانه های سعودی خوش نیامد.


ستاره یکی دو سال گذشته باشگاه الاهلی که عربستانی ها تلاش زیادی انجام دادند تا با تغییر تابعیت این بازیکن زمینه حضور او در تیم ملی این کشور را فراهم کنند؛ اما فیفا زیر بار این اتفاق نرفت، بعد از این که عمر السوما در جشن ملی فوتبال سوریه به تشکر از بشار اسد رئیس جمهور و مرفق جمعه وزیر ورزش سوریه پرداخت انتقادات فراوانی از این بازیکن انجام دادند تا السوما به چهره ای جنجالی تبدیل شود.


تشکر ویژه السوما از مرفق جمعه وزیر ورزش سوریه به این خاطر بود که با یک حکم حکومتی زمینه بازگشت این بازیکن به تیم ملی را چند ماه قبل فراهم کرد تا او بعد از سال ها غیبت در اردوهای ملی بار دیگر صاحب پیراهن شماره 9 سوریه شود و زمینه صعود این تیم به پلی آف جام جهانی را فراهم کند. السوما که آخرین بار سال 2014 برای تیم ملی سوریه به میدان رفت در این سال ها هیچ گاه دعوت به تیم ملی را قبول نمی کرد چون او در منطقه ای از سوریه به نام دیرالزور به دنیا آمده بود که از نظر سیاسی با حاکمان فعلی اختلاف نظر داشت.


اما این بار با حکم حکومتی مرفق جمعه که پیرو بازگشت جمع زیادی از ستاره های ورزش و هنر سوریه به این کشور صورت گرفت، عمر السوما هم با تلاش های فریق جمعه حاضر شد دوباره برای تیم ملی سوریه به میدان برود. حکمی که علاوه بر این مهاجم گلزن باعث شد تا فراس الخطیب دیگر ستاره سوری ها را نیز به تیم ملی بازگرداند. 

 


ستاره الاهلی که همراه با خانواده اش ساکن شهر جده عربستان است به خاطر همین تلاش ها در اولین جمله ای که در جشن ملی فوتبال این کشور به زبان آورد از بشار اسد به خاطر حمایت های خود از تیم ملی فوتبال سوریه و از مرفق جمعه به خاطر بازگرداندن ستاره های تیم ملی از جمله خودش و فراس الخطیب به این تیم تشکر کرد، تشکری که به جنجالی بزرگ در رسانه های سعودی تبدیل شد، چون سران سیاسی عربستان چندان رابطه خوبی با سران فعلی سوریه ندارند که همین اختلافات سیاسی ممکن است روی آینده السوما در تیم الاهلی تاثیرگذار باشد.


قصه بازگشت عمر السوما به تیم ملی سوریه آن هم بعد از سال ها غیبت برای تعداد زیادی از ستاره های سینما و موسیقی و همچنین سایر رشته های ورزشی این کشور نیز در ماه های گذشته تکرار شده است که این اتفاق از جهات بسیاری برای وزارت ورزش همچنین وزارت جوانان این کشور حائز اهمیت بود که درخشش اخیر تیم ملی سوریه با ستاره های تازه بازگردانده شده باعث شد تا روسای این کشور به معنای واقعی کلمه از آن بهره ببرند و آرامش حاکم بر این کشور را به رخ بکشند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها