يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۰۱۶۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان با ارسال نامه ای به محضر رهبر معظم انقلاب از آنچه که وی آن را «دستور صریح، حکیمانه و فصل الخطاب» رهبری دانست از حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب تشکر و قدردانی کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان با ارسال نامه ای به محضر رهبر معظم انقلاب از آنچه که وی آن را «دستور صریح، حکیمانه و فصل الخطاب» رهبری دانست از حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب تشکر و قدردانی کرد.
 
 مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در پی دریافت پاسخ نامه‌اش از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب، نامه‌ای در تشکر از پاسخ صریح و حکیمانه ایشان ارسال کرد.
 
مولوی اسماعیل زهی در بخشی از این نامه به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی، نوشته است: فرمان تاریخی، حکیمانه و فصل‌الخطاب آن رهبر فرزانه در شرایط حساس منطقه و کشور که طی نامه ای بوسیله رئیس دفتر محترم حضرتعالی در پاسخ به نامه اینجانب صادر و ابلاغ گردید، مأیوس‌کننده بدخواهان ایران اسلامی و مایه مسرت ملت عزیز ایران و از باقیات و صالحات معظم‌له و موجب همبستگی ملی و امنیت پایدار خواهد بود.
 
در بخش دیگری از این نامه آمده است: این فرمان، تکلیف شرعی و قانونی همه مسئولان لشکری و کشوری و ارکان نظام اسلامی را در راستای اجرای عدالت و نگاه یکسان بین همه اقوام و مذاهب را تبیین و حجت را بر همه تمام کرده است.
 
مولوی اسماعیل زهی در این نامه از دستور صریح و ماندگار رهبر دلسوز و خردمند انقلاب صمیمانه سپاسگزاری و قدردانی و اظهار امیدواری کرده است که «مدیران محترم کشور در سطوح مختلف این پیام روشن و خداپسندانه را چراغ راه‌شان قرار دهند و نسبت به رفع هر نوع تبعیض و نابرابری بین مردم شریف ایران که همه به منزله اعضای یک خانواده‌اند اقدام نمایند.»
 
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان طی نامه ای در مورخ 11 مرداد سال جاری به محضر رهبر معظم انقلاب، برخی مشکلات اهل سنت در ایران را برشمرده و خواستار فرمان معظم له در این زمینه شد.
امام جمعه مسجد مکی در این نامه نوشت: بدیهی است این فرمان در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد.

متن کامل نامه حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی خطاب به مولوی عبدالحمید به این شرح است:
 
جناب آقای مولوی عبدالحمید دام التوفیقه
 
سلام علیکم
 
مرقومه جنابعالی خطاب به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دریافت و به استحضار ایشان رسید.
 
معظم له از اظهار علاقمندی شما به نظام مقدس جمهوری اسلامی و جانبداری، حمایت و دفاع از کشور و آرمان های والای انقلاب اسلامی قدردانی کرده و فرمودند: «همه ارکان جمهوری اسلامی موظفند براساس معارف دینی و قانون اساسی هیچگونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و و مذهبی روا ندارند. ما هم به جد معتقدیم همه باید با هم در کنار هم و در صفوف فشرده واحدی به سربلندی و عزت ایران اسلامی بیاندیشند و در راه آن تلاش کنند و اجازه ندهند دشمنان این مرز و بوم و خناسان وابسته به آن در این صف واحد تفرقه افکنده و کارشکنی کنند.»
 
به این امید که با الهام از تعالیم اسلامی و تمسک به اصول قانون اساسی، همه ما به عنوان ایرانی بتوانیم در جهت اعتلای کشور و تامین منافع ملی و تحکیم وحدت و یکپارچگی گام برداریم و نقش خود را در انجام وظائف دینی و ملی ایفا کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
۰
۰
اگه تا حالا غیر این عمل شده بود تو الان جرات این نامه نوشتن رو هم نداشتی مثل همون کاری که عربستان با شیعیان میکنه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها