يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۰۲۴۷
زمان انتشار: ۱۰:۱۸     ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
در مرحله یک شانزدهم جام حذفی ۸ تیم از تیم‌های لیگ برتری حذف شدند که در بین ناکامان امیر قلعه‌نویی و علی دایی مربیان فینالیست جام حذفی در فصل گذشته هم حضور دارند.
به گزارش پایگاه 598، مرحله یک شانزدهم جام حذفی فوتبال که با حضور تیم‌های لیگ برتری آغاز شد همراه با خلق شگفتی‌های بسیار بود. هرچند حذف۸ تیم لیگ برتری باعث شد که عرصه برای خودنمایی بیشتر تیم‌های لیگ دسته اولی باز شود. نگاهی به شگفتی‌های یک شانزدهم جام حذفی داریم با این توضیح که هنوز بازی پرسپولیس با نفت تهران و گسترش فولاد و نفت مسجد سلیمان به دلیل حضور شاگردان برانکو در لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاده است. نیمی از تیم‌های لیگ برتری از گردونه حذفی کنار رفتند و دلیل این مساله را باید در جدیت تیم‌های لیگ یکی در جام حذفی دانست و شاید هم  تیم‌های لیگ برتری حریفانشان را دستکم گرفته بودند.

سایپا؛ حذف مربی قهرمان!
مهم‌ترین شگفتی حذف مربی قهرمان فصل گذشته است.  علی دایی که فصل قبل با نفت تهران در جام حذفی قهرمان شد این مرتبه با تیم سایپا در اولین گام شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت آنهم مقابل حریف دسته اولی خود اکسین البرز! رویای قهرمانی برای نارنجی‌پوشان تهرانی با علی دایی در جام حذفی نقش بر آب شد.

ذوب آهن؛ تسلیم قلعه‌نویی در خانه مقابل تیم ۱۰ نفره دسته اولی!
ذوب آهن که با مجتبی حسینی مربی جوان خود در فصل گذشته نتایجی قابل قبول گرفته بود در این فصل سکان هدایتش را به دست امیر قلعه‌نویی داد تا نه تنها دیگر از حضور بازیکنان جوان و آینده‌داری مثل مهران درخشان‌مهر در تیم سبزپوشان اصفهانی خبری نباشد بلکه شاهد بازگشت بازیکنانی مثل ایمان موسوی در ذوب آهن باشیم! نتیجه‌ چنین انتخاب‌هایی هم حذف ذوب آهن در جام حذفی آن هم در گام اول شد. ذوب آهن در بازی با تیم دسته اولی فجرسپاسی در ضربات پنالتی بازنده شد البته نباید فراموش کنیم که فجر تقریبا یک سوم از بازی را ۱۰ نفره مقابل سبزپوشان اصفهانی بازی کرد.  البته قلعه‌نویی فصل گذشته با تراکتورسازی توانست تا فینال برسد اما در نهایت فینال را به شاگردان علی دایی باخت و دستش از جام کوتاه ماند. 

پارس جنوبی؛ حذف شگفتی سازان لیگ!
پارس جنوبی که در این فصل به لیگ برتر صعود کرده توانسته در ۵ هفته ابتدایی لیگ برتر شگفتی ساز شوند و شانه به شانه پرسپولیس در بالای جدول لیگ حرکت کند با این حال شاگردان مهدی تارتار در جام حذفی خودشان اسیر شگفتی شدند و مقابل نساجی مازندران حریف دسته اولی در خانه شکست خوردند و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

سپاهان اصفهان؛ حالا حالا قهرمان نیست!
شعار سپاهان در فصول گذشته این بود «حالا حالا قهرمانیم!» اما این تیم در دو فصل گذشته دیگر چهره یک مدعی را ندارد.  کرانچار قرار بود از زردپوشان اصفهانی یک مدعی بسازد که تا امروز این اتفاق رخ نداده است. سپاهان اگرچه مقابل یک تیم لیگ برتری حذف شد اما نفت آبادان تیمی بود که قصد انصراف از جام حذفی را داشت اما توانست تیم اول اصفهان! را شکست بدهد.

پیکان؛ حذف شاگردان جلالی
پیکان هم در این فصل اسیر شگفتی شد و تیم دسته اولی بادران با یک پیروزی قاطع مقابل پیکان به پیروزی رسید تا شاگردان مجید جلالی وداعی زودهنگام با جام حذفی داشتند. شکست سنگین پیکان در تهران اتفاقی تلخ برای مدیران، مربیان و بازیکنان این تیم محسوب می‌شود.

سپیدرود: شکست و حذف در الگیلانو
تیم سپیدرود هم که در این فصل به لیگ برتر آمده مقابل حریف سنتی و دیرینه خود در دربی گیلان که به الگیلانو مشهور است شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت تا شاهد حذف یک تیم لیگ برتری دیگر باشیم. البته این حذف برای هواداران سپیدرود تلخی مضاعفی دارد زیرا آنها هم دربی حیثیتی را باخته‌اند و شاید به همین دلیل هم در اواخر مسابقه علیه سرمربی که تیم شان را به لیگ برتر آورده شعار دادند!

فولاد خوزستان؛ حذف مقابل تیم بدون برد!
فولاد خوزستان هم در خانه مقابل تیم لیگ دسته اولی ایرانجوان بوشهر شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. به این ترتیب سریال ناکامی لیگ برتری‌ها در جام حذفی تکمیل شد. نکته جالب در حذف فولاد این بود که ایرانجوان بوشهر در ۴ بازی ابتدایی لیگ دسته اول هنوز بردی به دست نیاورده بود و این اولین برد ایرانجوان بوشهر در فصل جدید بود.

قدرت‌نمایی لیگ یکی‌ها!
پدیده درمشهد حذف شد آن هم مقابل تراکتورسازی، شاید شاگردان رضا مهاجری بد شانس بودند که در گام اول حریف قرمزپوشان تبریزی شدند. اکنون شاید شاگردان گل‌محمدی خوش شانس باشند که به مرحله یک هشتم صعود کردند مرحله‌ای که در آن تیم‌های لیگ یکی و حتی لیگ دسته دومی حضور دارند و اگر خوش شانس باشند ممکن است خیلی راحت به جمع ۸ تیم برتر جام حذفی برسند. حضور تیم‌هایی مثل خونه به خونه، نساجی مازندران، فجرسپاسی شیراز، بادران تهران از لیگ یک و حتی حضور تیم لیگ دسته دومی مثل گل ابریشم باعث می‌شود مرحله یک هشتم جام حذفی شاهد رقابت‌هایی حساس و دیدنی باشیم. البته برخی معتقدند با حذف تیم‌های مدعی مثل سپاهان، ذوب آهن، سایپا  شرایط برای قهرمانی تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس در جام حذفی فراهم شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها