کد خبر: ۴۳۰۲۹۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس گفت: حذف برچسب قیمت از کالاهای استراتژیک باعث رواج دلال بازی در کشور می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به حذف بر چسب نرخ بر روی محصولات غذایی، گفت: با این اقدام ثبات قیمت‌گذاری کالاها  بر هم می‌ریزد و فضا را برای حضور سوء استفاده‌کنندگان برای ایجاد گرانی در بازار غذایی نیز فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه درج قیمت بر روی کالا‌ها سبب ایجاد امنیت روانی در جامعه می‌شود، ادامه داد: حذف برچسب قیمت از روی کالاها نه تنها مشکلاتی را در بحث نظارتی ایجاد می‌کند، بلکه مشکلاتی را نیز بین مشتری و فروشنده ایجاد می‌کند.

نماینده مردم سنقر در مجلس با اعلام اینکه با حذف برچسب نرخ بر روی کالاهای غذایی بستر برای جولان دلالان و گران فروشان در بازار مهیا می‌شود، افزود: شناسه‌دار شدن محصولات غذایی رمز پایداری نرخ در این بازار استراتژیک است و مانع از قیمت‌گذاری خود سرانه از سوی فروشندگان می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: حذف قیمت‌ها سبب هرج و مرج در بازار و رواج دلال ‌بازی می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا با بیان اینکه حذف برچسب‌ قیمت سبب بر هم خوردن امنیت روانی جامعه می‌شود و این موضوع باعث بالا‌ رفتن تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت کالا‌های اساسی و استراتژیک در کشور می‌شود، گفت: تنها مزیت حذف قیمت از روی اجناس این است که قیمت آنها براساس عرضه و تقاضای بازار تعیین شود که ممکن است سبب تعدیل قیمت اجناس شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها