يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۰۳۷۳
زمان انتشار: ۲۰:۴۹     ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در آستانه دیدار این تیم در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در خصوص مسائل گوناگون پرسپولیس به اظهار پرداخته است.
به گزارش پایگاه 598، علی اکبر طاهری امروز در گفت و گو با برنامه "حوالی امروز" در شبکه 5 صدا و سیما صحبت هایی مهمی را درباره پرسپولیس مطرح کرد.

 

تفاوت میان علاقمندی و هواداری؟

تفاوتی میان علاقمندی و هواداری وجود دارد؛ در اجتماع ممکن است میان گروه های خاص و در مورد موضوعی خاص علاقه وجود داشته باشد، اما در بحث هواداری این موضوع با عشق توامان می شود و به جرات می توانم بگویم که نیروی محرکه هر فعالیتی هوادار است. اگر موضوعی هوادار نداشته باشد، رشد هم نمی کند. هوادار خیلی مهم است و اگر شما به این رابطه بها بدهید باعث مستحکم تر شدن این عشق می شوید.

 

برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت برای آینده پرسپولیس؟

این موضوع دو بخش است که شامل دو بعد بلند مدت و کوتاه مدت می شود. باشگاه های فوتبال در ایران به صورت حمایتی اداره می شود و خودشان نمی توانند خودکفا باشند و این مشکلی است که فوتبال ایران دارد، در حالی که در کشورهای دیگر خود فوتبال درآمدش را در می آورد. در ایران هیچ از یک باشگاه ها نمی توانند بین درآمدها و هزینه های خود تعادل ایجاد کنند و مدیران همیشه دغدغه بدهی های معوقه را دارند.

 

 مشکل ما مدیریت دولتی نیست بلکه عدم مدیریت صحیح است

ما بحث مدیریت را کمرنگ می کنیم و به خصوصی سازی می پردازیم. شما خیلی از شرکت های بزرگ دنیا که بروید، نفر خاصی را به صورت خصوصی نمی بینید ولی فرهنگ مدیریت صحیح بر آنها حاکم است. مثالی در این مورد می زنم؛ 20 سال پیش به شرکت بوش رفتیم. بعد از اینکه کارهای تجاری خود را انجام دهیم عکسی را روی قاب دیدیم که عکس موسس شرکت "بوش" بود ولی وقتی پرسیدیم دیدیم که این شرکت تنها درصد ناچیزی از آن متعلق به شرکت بوش است و مابقی متعلق به شرکت های دیگر است. پس مشکل این است که ما مدیریت صحیحی نداریم؛ ضمن اینکه در بخش خصوصی ما هم تفکر حرفه ای وجود ندارد.

 

مشکلات مالی پرسپولیس؟

بحث بلیت فروشی را از زمان ریاست آقای تاج و از دو سال پیش پیگیری کرده ایم و طبقه دوم را هم در مقطعی چون جای خالی بود 10 میلیون خریدیم و به صورت رایگان در اختیار هواداران قرار دادیم تا پیوندی که گسسته شده بود، ترمیم شود. ما وسط هفته 80 هزار نفر هوادار داشتیم و این نشان می دهد می توانیم روش هایی را به کار بگیریم که هواداران بیشتری به ورزشگاه بیایند. بازی هایی که در انگلیس برگزار می شود از 20 پوند شروع می شود و تا 1000 پوند هم وجود دارد و این مسئولان برگزاری بازی ها هستند که این را مدیریت می کنند.

 

همه روش های درآمدزایی باید در اختیار باشگاه باشد

این ها بخشی از منابع درآمدی باشگاه ها هستند. بخشی از این درآمدها مربوط به تبلیغات محیطی می شود. عزیزیان ما در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در تلاش برای حل آن هستند ولی موفق نشده اند. ما به آنها پیشنهاد داده ایم که این موضوع را به خودمان واگذار کنند. ما در بحث مالی مشکلات زیادی داریم؛ وزارت ورزش هم محدودیت های خاص خود را دارد و نمی تواند علیرغم اینکه ما دولتی هستیم به ما کمک کند. آخرین هم به حکم مانوئل ژوزه است که 8 میلیارد را از ما برد و ضربه بزرگی به ما زد. البته صحبت هایی داشتیم با وزیر ورزش که منابعی به ما برسد.

 

پرونده مانوئل ژوزه؟

ما به حکمی که در ابتدا صادر شده بود، اعتراض کرده بودیم؛ 2 سال طول کشید تا به این پرونده در دادگاه بالاتر یعنی CAS رسیدگی شود و باز هم ما محکوم شدیم و قابل پیش بینی هم بود، چون اسناد و مدارکی که مدیران قبلی در اختیار آنها گذاشته بودند، حق را به آنها می داد.

 

بازی فردا؟

من به بازی فردا خیلی امیدوارم چون همه زحمت می کشند؛ از تیم آقای برانکو گرفته تا تلاش بچه ها که در تمرینات تمام تلاش خود را به کار می گیرند.

 

چرا در عمان میزبانی کردید؟

اینکه تیم های عربستانی حاضر به بازی در ایران نباشند، ما را مجبور به انتخاب کشور ثالث می کند. ما هم به بخش شمالی و حوزه آسیایی رفتیم، چون حوزه اروپایی نمی توانستم برویم. برخی از آنها چمن مصنوعی بودند، برخی مراسم داشتند و برخی همکاری نکردند. ما در بازی رفت میزبان بودیم و نتیجه 2 بر 2 زیاد برای ما خوب نیست. ما برای برد می رویم و همت بچه ها و کادر فنی هم همین است. زحمت کار بچه ها با ارزش پایین این رقم های مادی قابل مقایسه نیست و شادی که در دل مردم ایجاد می شود، قابل مقایسه با پاداش های ناچیز مادی نیست و امیدواریم شادی را به دل هواداران خود بیاوریم.

 

اذیت کردن اماراتی ها به خصوص در مورد ربیع خواه؟

همیشه طبق معمول وقتی ارکان تیم را می فرستیم چیزی بین 30 تا 35 نفر است. وقتی تعداد به 55 نفر افزایش پیدا کرد، برای امارات جای تعجب داشت. البته ما همان 35 نفر بودیم و مابقی از ارکان فدراسیون هستند. البته هواداران خاص ما که نمی خواهند اسمشان گفته شود، به ما کمک زیادی کردند. در مورد ربیع که سوال زیادی هم در رسانه ها ایجاد کرد، مسئله این بود که شماره پارسپورتش به ویزا نمی خورد که با کمک همین هواداران این مشکل هم حل شد.

 

سامانه هواداری؟

اگر به ما کمک شود، می توانیم از طریق کانال هایی صحبت خود را به هوادارنمان برسانیم. در حال ایجاد تلویزیون اینترنتی با همکاری سامانه 3090 هستیم که می تواند منبع خوبی درآمدی باشد. فردا بازی ما که برگزار می شود، بیننده های زیادی را به خود جلب می کند ولی سهم ما چیزی نیست. ما در حال رایزنی برای حل این مشکل و ایجاد زیرساخت های لازم برای درآمد زایی توسط خود باشگاه هستیم. باشگاه ها در حال حاضر مشکلات مالی زیادی دارند. ما باید کمک کنیم که باشگاه ها درآمدزا باشند.

 

صحبت پایانی؟

پرسپولیس در بازی با الاهی سفیر ایران است و همه هواداران با هر گرایشی طرفدار پرسپولیس هستند و امیدوارم بتوانیم آنها را شاد کنیم. فوتبال ذاتی دارد که همه را به دنبال خود می کشد. رسیدن به مراتب بالا زحمت می خواهد و ما این کار را از سال گذشته آغاز کردیم و حالا به اینجا رسیدیم. از همه می خواهم که برای تیم دعا کنند که تیم با پیروزی به ایران بازگردد و این پیروزی را هم به هواداران تقدیم می کنیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها