أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۰۵۱۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در سامرا گفت: طرح توسعه حرم عسکریین از سوی ستاد بازسای عتبات عالیات به رئیس دیوان وقف شیعی عراق ارائه شده و منتظر پاسخ و تایید آنها هستیم و امیدواریم این طرح به زودی آغاز شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، علی اصغر جعفری درباره طرح توسعه حرم عسکریین و زمان آغاز اجرای آن گفت: الحمدالله طرح توسعه حرم مدتی است که از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات به آیت‌الله سید علا موسوی، رئیس دیوان وقف شیعی عراق ارائه شده و منتظر پاسخ و تایید آنها برای آغاز اجرای آن هستیم اما امیدواریم این طرح به زودی آغاز شود.

وی افزود: برای بازسازی حرم مطهر عسکریین مساحت و شعاع خوبی در نظر گرفته‌ایم و چنانچه طرح از سوی رئیس دیوان وقف شیعی عراق تایید شده و بحث تملک زمین‌ها و ساختمان‌ها از سوی تولیت حرم آغاز شود ستاد بازسازی عتبات عالیات در سامرا هم اقدامات خود را آغاز خواهد کرد. ضمن اینکه چون طرح توسعه‌ دارای فازهای مختلف و متعددی است در حال حاضر نمی‌توان زمان‌بندی خاصی را اعلام کرد چرا که امکان بروز مشکلاتی به ویژه در زمینه تملک زمین‌ها به وجود خواهد آمد. این مشکلات اعم از مالی یا نفروختن زمین‌ها به لحاظ حساسیت منطقه است.

جعفری درباره طرح‌های عمرانی در دست اقدام ستاد بازسازی عتبات عالیات در سامرا خاطرنشان کرد: کارهای اجرایی،  عمرانی و توسعه‌ای ستاد بازسازی عتبات عالیات در سامرا به صورت منظم و بدون وقفه انجام می‌شود.

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت:‌ هم اکنون شستشوی گنبد و نصب درب‌های حرم مطهر عسکریین به جز یک مورد به اتمام رسیده است. ضمن اینکه نصب ضریح حرم مطهر عسکریین که کار مشترک ستاد بازسازی عتبات عالیات و دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی در قم بود هم به اتمام رسیده و جا دارد از ایشان به دلیل اینکه این پروژه را به عهده گرفتند تشکر کنم. 

وی گفت: بقیه پروژه‌ها سبک و نسبت به دیگر اقدامات جزئی‌تر است که می‌توان به طرح نماکاری سرویس‌های بهداشتی حرم و طرح سنگ فرش کردن باب الغیبه تا باب القبله که برای راحتی زوار و در اصل صحن دوم تلقی می‌شود اشاره کرد. همچنین تا 2 هفته آینده نیز نصب درب سرداب غیبت انجام خواهد شد.

جعفری همچنین درباره حضور دانشجویان در طرح‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: حضور این افراد در تعطیلات نوروزی و تابستان برنامه‌ریزی شده بود. بنابراین در سایر اوقات و عدم حضور دانشجویان و یا کاهش تعداد آنها به دلیل آغاز سال تحصیلی، خللی در کار‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات به وجود نخواهد آمد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در سامرا درباره برنامه‌ریزی برای حضور زائرین در ایام محرم و اربعین تصریح کرد: برای ایام محرم به حمدالله آمادگی کاملی در ستاد بازسازی عتبات عالیات وجود دارد و برنامه‌ریزی‌های مفصلی برای ارائه خدمات به زائرین انجام شده است.

وی اظهار داشت: برای ایام اربعین از مدتها پیش قرارگاهی ویژه در سامرا تشکیل شده که منطقه‌ای را به شعاع بلد تا سامرا به لحاظ اسکان، تغذیه و پذیرایی، رفت و آمد پوشش داده و تامین خواهد کرد. ضمن اینکه این قرارگاه کلیه امکانات را برای ارائه خدمت مطلوب به زوار بسیج کرده است.

به گفته جعفری عمده اسکان زائرین اربعین در صحن‌های حرم‌ مطهر عسکریین خواهد بود که برای رفاه بیشتر احتمالا آنجا را مسقف خواهیم کرد.

جعفری ضمن دعوت از مردم و به ویژه زائرین اربعین برای حضور در سامرا و حرم مطهر عسکریین گفت: قطعاً ظرفیت و امنیت در سامرا برای حضور خیل انبوه مردم و زائرین اربعین وجود دارد لذا از آنها دعوت می‌کنیم حتماً برنامه‌ریزی لازم را برای حضور در قبل یا بعد از اربعین در سامرا داشته باشند.

وی در پایان اظهار داشت: این شائبه بین برخی افراد و به ویژه جوانان وجود دارد که اگر پولی هست باید در ایران هزینه شده و کشور خود را آباد کنیم اما این طرز تفکر و تلقی صحیح نبوده و نیست ضمن اینکه ما دارای مرز جغرافیایی ظاهری و خاصی با کشورهای همسایه خود داریم اما مرز بزرگتر و اولی‌تری به نام مرز اعتقادی داریم و هر چه در عتبات عالیات و مناطق مختلف شیعه نشین و سنی نشین کار کنیم در حقیقت از مرزهای خودمان دفاع کرده‌ایم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها